Zomertijd

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Zomertijd

Post#1 » Mon Mar 26, 2012 11:07 pm

Voor iedereen bij wie de forumklok opnieuw verkeerd staat nu:

User Control Panel -> Board Preferences -> Summer Time/DST is in effect: Yes

Gebruikerspaneel -> Foruminstellingen -> Zomertijd is in gebruik: Ja

(My timezone / Mijn Tijdzone: GMT+1)

(omdat er vorige keer verschillende mensen waren die niet wisten hoe het aan te passen.)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Re: Zomertijd

Post#2 » Tue Mar 27, 2012 7:43 pm

Het sucked wel dat de forumsoftware dat niet automatisch doet / kan...
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

User avatar
Chrizzle
WOZ
Posts: 449

Re: Zomertijd

Post#3 » Tue Mar 27, 2012 9:01 pm

nasam wrote:Het sucked wel dat de forumsoftware dat niet automatisch doet / kan...
Blame phpBB3

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: Zomertijd

Post#4 » Wed Mar 28, 2012 12:30 am

Christophe_ wrote:
nasam wrote:Het sucked wel dat de forumsoftware dat niet automatisch doet / kan...
Blame phpBB3
that's what he did?

In welke mate is dit eigenlijk een nadeel?
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Re: Zomertijd

Post#5 » Wed Mar 28, 2012 6:13 pm

Robbe wrote:
Christophe_ wrote:
nasam wrote:Het sucked wel dat de forumsoftware dat niet automatisch doet / kan...
Blame phpBB3
that's what he did?
Een beetje, ik blame WINAK ook een beetje om suckige (PHP) forum software te gebruiken (al heb ik niet echt een alternatief) ;)

In welke mate is dit eigenlijk een nadeel?
Manueel dinges aanpassen die automatisch (kunnen) zijn sucked gewoon?
Je kunt je natuurlijk afvragen wat het uitmaakt welke tijdszone dit forum staat. Maar aangezien de tijd bij elke post staat kan het toch wel handig zijn dat deze op zijn minst correct is...
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: Zomertijd

Post#6 » Wed Mar 28, 2012 7:23 pm

nasam wrote:Je kunt je natuurlijk afvragen wat het uitmaakt welke tijdszone dit forum staat. Maar aangezien de tijd bij elke post staat kan het toch wel handig zijn dat deze op zijn minst correct is...
De tijd is juist bij elke post, de weergave is gewoon verkeerd... Maar het zou wel leuk zijn moest die dus correct zijn (if ($time < $beginDST && $time > $endDST) { /* use non-DST */ } else { /* use DST */ }, al denk ik dat het net iets ingewikkelder in mekaar zit :P)
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Re: Zomertijd

Post#7 » Wed Mar 28, 2012 8:12 pm

Robbe wrote:
nasam wrote:Je kunt je natuurlijk afvragen wat het uitmaakt welke tijdszone dit forum staat. Maar aangezien de tijd bij elke post staat kan het toch wel handig zijn dat deze op zijn minst correct is...
De tijd is juist bij elke post, de weergave is gewoon verkeerd... Maar het zou wel leuk zijn moest die dus correct zijn (if ($time < $beginDST && $time > $endDST) { /* use non-DST */ } else { /* use DST */ }, al denk ik dat het net iets ingewikkelder in mekaar zit :P)
Jah, als de tijd goed in de DB zit en verkeerd wordt weergeven dan is ze dus fout he...
Ik weet dat ze correct in de DB zit (als GMT of Servertime tijd).

Voor de rest: Kijken in welke tijdszone dat je zit is relatief simpel? Allez, uw Operating System kan dit hopelijk toch correct?
Het enigste wat je nodig hebt is een tzdata base, en die kan je gebruiken vanuit PHP. Dus zolang de juiste tijdszone informatie op de Server is geïnstalleerd zou je het perfect moeten kunnen.

met DateTime::setTimeZone [http://www.php.net/manual/en/datetime.settimezone.php] kun je dus gewoon converteren van de ene tijd (uit de database, alttijd dezelfde, of je slaagt een tijdszone mee op in de database), naar een timezone van keuze.
En timezone is dan uiteraard neit GMT+1, maar Europe/Brussels.
(Functie is wel maar beschikbaar sinds PHP 5.2, waarschijnlijk willen ze bij phpBB3 die nog niet gebruiken, omdat ze ook support voor PHP 5.0 willen hebben).
Het sucked dan ook wel voor phpBB dat ze nog outdated en unssupported versions van PHP ondersteunen... (zelfs PHP 4.3.3...)

Hoe kun je ooit vooruitgang hebben als je voorhistorische software gebruikt...
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron