Reportage NINA

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Reportage NINA

Post#1 » Mon Sep 19, 2011 10:32 pm

Hey allemaal,
In onze mailbox vond ik het volgende, het is via het departement tot bij ons gekomen.
Dag Serge,

Voor een reportage voor NINA ben ik op zoek naar jongens tussen 16 en 25 jaar die helemaal gek zijn op technologie en/of computers.
Echte nerds die enkel leven voor hun computer en die misschien wel de nieuwe Bill Gates of Mark Zuckerberg worden.
Ken jij jongens die in aanmerking komen voor deze reportage? Vraag je hen om contact met mij op te nemen?

Bedankt en groetjes,

Hélène
NINA is blijkbaar een soort women-only website.
:mrgreen:

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Re: Reportage NINA

Post#2 » Tue Sep 20, 2011 9:03 am

Go chrizzle

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Reportage NINA

Post#3 » Tue Sep 20, 2011 12:06 pm

of quote elisa: Gogo manfred
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: Reportage NINA

Post#4 » Tue Sep 20, 2011 12:13 pm

Fristi wrote:of quote elisa: Gogo manfred
Wait whut? Wa heb ik gemist?
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Re: Reportage NINA

Post#5 » Tue Sep 20, 2011 2:30 pm

TD vergadering ;)

User avatar
Foundation
Posts: 622

Re: Reportage NINA

Post#6 » Tue Sep 20, 2011 3:07 pm

Wat een vraag. Talk about reinforcing stereotypes... :roll:

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Re: Reportage NINA

Post#7 » Tue Sep 20, 2011 3:15 pm

Nogal :(

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Re: Reportage NINA

Post#8 » Tue Sep 20, 2011 9:26 pm

Als ge meedoet, maak de stereotypes gewoon veel erger. Zo goed als alle vrouwen geloven toch alles wat in hun gazetjes staat.
Resultaat: de arme nerds komen irl normaler over --> score :highfive:
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Foundation
Posts: 622

Re: Reportage NINA

Post#9 » Tue Sep 20, 2011 10:19 pm

Nick wrote:Resultaat: de arme nerds komen irl normaler over --> score :highfive:
Neenee. Resultaat: de arme nerds gaan nog veel meer als rariteiten worden gezien, totaal ontweken en shunned worden irl als het enigszins kan --> ze worden nog armere nerds.

De situatie is nu al dramatisch genoeg denk ik. Of toch alleszins voor mij. Ik ben namelijk de tel kwijt, het aantal meisjes waarmee ik in gesprek ben geraakt tot ze de vraag stellen wat ik doe in het dagelijks leven, ik "informatica" antwoord, en dan kunnen zelfs de meest sympathieke en verstandige exemplaren niet verbergen dat ze instinctief verschrikt terugdeinzen. Alsof ze "creepy internet predator" hebben gehoord. Zij die hypocriet zijn herpakken zich en veinzen interesse, zij die eerlijk zijn zoeken snel een excuus en bollen het af. Ik weet niet meer wat ik het ergst moet vinden.

Dat soort women-only media (lees: veredelde roddelboekskes) zijn gevaarlijk om aan mee te werken. Een sensatiegeil redacteur kan met het nodige knip- en plakwerk elk fatsoenlijk interview in een schandpaal veranderen. Perfecte illustratie vond ik enkele weken terug dit artikel op Gizmodo: http://bit.ly/o8Y3jE" onclick="window.open(this.href);return false; . Dan mogen ze bij Gizmodo achteraf nog zoveel correctie-artikels hebben gepubliceerd, het origineel kwam duidelijk recht uit het hart en geeft een duidelijke glimp op de algemeen gangbare onderstroom van gedachten. Al het gedoe rond "geek chic" of niet, dat artikel verwoordt nog steeds de regel en niet de uitzondering.

Ik vind het overigens echt hallucinant dat ze met zo'n vraagstelling bij een prof informatica komen aankloppen. Alsof ik morgen aan een prof in de communicatiewetenschappen ga vragen of hij nog een paar blonde mediageile hersenloze trienen kent.

Afijn, all ranting aside, als daaraan meegewerkt wordt, moeten er heel strikte voorwaarden worden gesteld, desnoods contractueel (geen publicatie zonder voorafgaande goedkeuring is een absoluut minimum). Al zou ik mij er vanaf maken door ze door te verwijzen naar GirlGeekDinners of naar de TEDx conferences in onze buurt. Dat ze daar hun nerds maar halen.

The nerve.

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: Reportage NINA

Post#10 » Tue Sep 20, 2011 11:08 pm

Ik heb ook altijd schrik om te antwoorden da ik informatica studeer.. damn u stereotypes !
Achja, ik denk wel dat het beter aan het worden is vermits toch iedereen verslaafd aan het geraken is aan internet.
Ook denken mensen als snel dat ze iets van informatica kennen omdat ze weten wat een processor is en dat ze geen internet explorer gebruiken.

Misschien komt het wel omdat gij van een iets oudere generatie zijt, dat de vrouwen bij u erger zijn :p
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

User avatar
Nathan
Posts: 64
Contact:

Re: Reportage NINA

Post#11 » Wed Sep 21, 2011 3:02 am

Foundation wrote:
Nick wrote:Resultaat: de arme nerds komen irl normaler over --> score :highfive:
Neenee. Resultaat: de arme nerds gaan nog veel meer als rariteiten worden gezien, totaal ontweken en shunned worden irl als het enigszins kan --> ze worden nog armere nerds.

De situatie is nu al dramatisch genoeg denk ik. Of toch alleszins voor mij. Ik ben namelijk de tel kwijt, het aantal meisjes waarmee ik in gesprek ben geraakt tot ze de vraag stellen wat ik doe in het dagelijks leven, ik "informatica" antwoord, en dan kunnen zelfs de meest sympathieke en verstandige exemplaren niet verbergen dat ze instinctief verschrikt terugdeinzen. Alsof ze "creepy internet predator" hebben gehoord. Zij die hypocriet zijn herpakken zich en veinzen interesse, zij die eerlijk zijn zoeken snel een excuus en bollen het af. Ik weet niet meer wat ik het ergst moet vinden.

Dat soort women-only media (lees: veredelde roddelboekskes) zijn gevaarlijk om aan mee te werken. Een sensatiegeil redacteur kan met het nodige knip- en plakwerk elk fatsoenlijk interview in een schandpaal veranderen. Perfecte illustratie vond ik enkele weken terug dit artikel op Gizmodo: http://bit.ly/o8Y3jE" onclick="window.open(this.href);return false; . Dan mogen ze bij Gizmodo achteraf nog zoveel correctie-artikels hebben gepubliceerd, het origineel kwam duidelijk recht uit het hart en geeft een duidelijke glimp op de algemeen gangbare onderstroom van gedachten. Al het gedoe rond "geek chic" of niet, dat artikel verwoordt nog steeds de regel en niet de uitzondering.

Ik vind het overigens echt hallucinant dat ze met zo'n vraagstelling bij een prof informatica komen aankloppen. Alsof ik morgen aan een prof in de communicatiewetenschappen ga vragen of hij nog een paar blonde mediageile hersenloze trienen kent.

Afijn, all ranting aside, als daaraan meegewerkt wordt, moeten er heel strikte voorwaarden worden gesteld, desnoods contractueel (geen publicatie zonder voorafgaande goedkeuring is een absoluut minimum). Al zou ik mij er vanaf maken door ze door te verwijzen naar GirlGeekDinners of naar de TEDx conferences in onze buurt. Dat ze daar hun nerds maar halen.

The nerve.
Image
Was the first thing that came to mind tbh (het 2e deel van de pic dan).
"Man is least himself when he talks in his own person...Give him a mask and he will tell the truth." - Anon.

2010-2011: WINAK Schacht.
2011-2012: WINAK Ancien.
2012-2013: WINAK Ancien.

User avatar
Pedro
Prosenior
Posts: 3251

Re: Reportage NINA

Post#12 » Wed Sep 21, 2011 10:45 pm

'K zal kik dan mss best gaan, dan zijn de stereotypes ineens gedaan... :P

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Re: Reportage NINA

Post#13 » Sun Sep 25, 2011 2:12 pm

Pedro wrote:'K zal kik dan mss best gaan, dan zijn de stereotypes ineens gedaan... :P
Haha, dan hebben we ni alleen pech met de dames, maar ook nog eens met hun dochters.
2 generations lost to IT-guys... thanks Pedro =).
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: Reportage NINA

Post#14 » Fri Sep 30, 2011 1:24 pm

"Ik ben informaticus"
-> ah, ik heb een probleem met mijn computer.

"Ik ben wiskundige"
-> Oeh, zo moeilijk.

"Ik ben psycholoog"
-> Wat denk ik op dit moment?
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Pedro
Prosenior
Posts: 3251

Re: Reportage NINA

Post#15 » Fri Sep 30, 2011 2:08 pm

"ik doe filosofie"

Ah, wat een interessante richting! :/
WINAK Scriptor 2010-2011
WINAK Zedenmeester 2010-2011
WINAK Vice-Praeses 2011-2012
WINAK Praeses 2012-2013
WINAK Praegustator 2013-2014

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron