oude doos

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
j0lle
WOZ
Posts: 396

oude doos

Post#1 » Wed Jun 23, 2010 11:59 am

ik zat op de waybackmachine te surfen, kom ik ineens het volgende tegen:

Code: Select all

Hagar Terug

Net terug van de P.C., het volgende compromis is mondeling overeengekomen:
1) rondgang wordt door het UIA uitgebaat als fuifzaal ter vervanging van het KK. Het UIA gaat de rondgang vergroten opdat de capaciteit die van het KK haalt, en zelfs overtreft, en wel door:

- de lokaaltjes die in het verlengde te lopen van de rondgang mede te doen uitmaken van de rondgang. (het werklokaal enzo, dus alle behalve de 3 centraal gelegen lokaaltjes

- door een verbinding te maken met de rondgang die rond de rondgang ligt. Het blijft uiteraard een rare vorm, maar er valt niets meer aan te doen vrees ik. Capaciteit is echter nu zeker OK.

2) 2 van de 3 centraal gelegen lokaaltjes blijven de stempel van WINAK dragen. Dit betekent het gebruik ervan zoals vroeger. Namelijk: wij gebruiken ze wanneer we willen, en mogen zo doorverhuren aan de andere clubs. (en er dus ook geld voor vragen) Nog 3 puntjes hierover te zeggen:

- UIA brengt deze lokaaltjes volledig zelf in orde. Wij hoeven er aldus geen investeringen meer in te doen.

- het UIA vraagt wel dat zij op de hoogte blijven van de activiteiten die in die lokaaltjes doorgaan. Dit is namelijk nodig, omdat indien er een activiteit in de rondgang zou doorgaan die zo groot is dat het gebruik van het eerste van de cantuslokaaltjes nodig is, UIA daar dan rekening mee kan houden. (vastleggen van rondgang activiteiten krijgen in zulk een geval echter NIET per definitie voorrang op die in die cantuslokalen)

- het 3e lokaaltje, (onze opslagruimte) wordt gebruikt voor allerlei voorzieningen zoals bv verwarming. (uiteraard ook door UIA in orde gebracht) Vandaar dat dat dus niet exclusief van ons kon blijven.

3) de WC's worden volledig in orde gebracht door het UIA, en die worden dan gemeenschappelijk. (gebruik voor activiteiten in cantuslokalen, of rondgang, whatever) Dus verlies van onze kant in dit punt is er geen sprake

Effe wat ik en Bart er van vinden:

PRO: - WINAK hoeft geen investeringen te doen - WINAK behoudt 2 van de lokalen, op een wijze exact als vroeger - de rondgang zal een voldoende capaciteit hebben - WC's hoeven we ons ook niet meer van aan te trekken

CONTRA: - rondgang is en blijft een vreemde vorm - we zijn rondgang kwijt (maar die zelf in orde brengen om er TDs in te doen, zagen we toch al lang ni zitten gezien de milieunormen opgelegd verscheidene jaren geleden) - de vraag blijft wanneer alles in orde is. (en dan vooral: wanneer kunnen er terug cantussen doorgaan in HAGAR?) - het probleem Cantus tegelijk met TD blijft voor een deel bestaan. Als cantussen doorgaan in het 2e lokaaltje, en het 1e lokaaltje wordt gebruikt om te tappen dan is er geen probleem. (BEHALVE dan het lawaai van de TD die al begint :-( )

Voilà, da was't...

--- Beasty

PS. ik voel da'k nog iets vergeten ben te zeggen, dus Bartje...

Dat klinkt allemaal heel mooi, vanwaar die (toch wel) ommezwaai bij den UIA ? Heel belangrijk : kan je dit allemaal ook op papier krijgen (en ondertekend door de UIA) ??

Stoffels

euh ja, dat klinkt -kwestie van onderhoud- voor Winak heel mooi. Toch heb ik daar een paar bedenkingen bij:

- Is dit verzoenbaar met de andere clubs (KK dicht?)

- Ik veronderstel dat het in orde brengen van de wc's en verwarming de "compensatie" is voor de andere investeringen? Misschien inderdaad geen slecht idee om er deze keer toch eens iets van op papier te hebben... dit is nl een grote inmenging van den UIA in den Hagar en dus lijkt het me wel belangrijk om te weten tot hoever die inmenging gaat.

- Zoals al bovenaan aangehaald: prioriteiten van activiteiten: cantus en td wat nen ideale combo is maar volgens mij niet tesamen in den hagar (we hebben dat al es geprobeerd en het is vrij ampetant om die tdgangers uit de cantus te houden + lawaaioverlast is reeel voor beide activiteiten) - Waar gaat ge dingen opslagen ? gedeelde ruimte in 3e lokaal ? Het is net interessant om nog wat ruimte over te hebben om spullen in op te slagen zoals bv volle vaten.

- Het is misschien geen korte termijnplanning om de rondgang verder in orde te brengen. Hoewel, zoveel werk is dat niet meer zoals den UIA klaarblijkelijk goed weet. Als ik me goed herinner is het nog een kwestie van verwarming, totaalverlichting, afwerking nooduitgang en wat bordjes hangen. Kan me vergissen maar meer niet (scratch scratch VlaremII tis effe geleden). Dus vooral een kwestie van geld.

- Klaarblijkelijk zit den UIA ook verveeld met de zaak en zijn ze op zoek naar een typisch Belgisch compromis. Dat het KK dicht moet is klaarblijkelijk onomkeerbaar. Uiteindelijk toch investeren in den Hagar???? Ik weet het ni zenne. Is dit een goede zaak voor Winak/Hagar/andere clubs? Van den andere kant : stel puur hypothetisch dat de rondgang als TD-zaal niet werkt. Wat dan ? ...speculeer speculeer...

- och ja nog iets vergeten: 5 miljoen was de raming van den UIA indertijd om den hagar in orde te brengen.. nog steeds ? Want als ze dat van plan zijn, denk ik, dat het beter zou zijn dat ze een splinternieuw prefab KK zetten en de rondgang definitief sluiten tot de 3 lokalen voor den uia in perfecte staat zijn/blijven en we zelf ne vette pot geld hebben om iets aan de rondgang te doen. (pakweg over een tien jaar als we allemaal ons eigen bedrijf hebben en uit melancholie allemaal 50.000,- sponseren ;-) )

allez, ik zal maar stoppen .. nog wat over lullen op den BBQ zeker.

Dirk Vermeer
SUPER die oude conversaties :)

afkomstig van de oude wiki trouwens...
"This page was last modified Thu 05 Jul 2001 07:37 pm"
:)
qwertyuiop

User avatar
j0lle
WOZ
Posts: 396

Post#2 » Wed Jun 23, 2010 12:02 pm

pakweg over een tien jaar als we allemaal ons eigen bedrijf hebben en uit melancholie allemaal 50.000,- sponseren ;-)
nog een jaartje en ge kunt is rondhoren e ;)
qwertyuiop

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

Post#3 » Wed Jun 23, 2010 10:52 pm

waarom was dat het eerste dat mij opviel :D We'll do!

User avatar
sarah
WOZ
Posts: 422

Post#4 » Thu Jun 24, 2010 1:26 pm

ik wil ne 'like'-button opt forum voor situaties als deze ;)
*I like what I do and I do what I like*

Beasty
Prosenior
Posts: 66
Contact:

Post#5 » Mon Jun 28, 2010 5:49 pm

Da's dus al 9 jaar geleden da'k dat schreef! Wat vliegt de tijd ...

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests