DynDNS

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

Heatryn
Posts: 62

DynDNS

Post#1 » Sun Jun 13, 2010 6:45 pm

Hoi allemaal.

Even situatie uitleggen.

Ik heb hier thuis een server staan die aangesloten is op mijn router.

Nu heb ik in mijn router ingesteld dat die het extern ip koppelt aan een dynDNS url: in mijn geval: joelcraenhals.dyndns.org

Nu zou ik voor de esthetiek willen dat ik de url home.joelcraenhals.be kan gebruiken, want joelcraenhals.be is immers mijn website. Ik zou dus een subdomain kunnen aanmaken en die laten forwarden naar joelcraenhals.dyndns.org, want daar hangt mijn ip adres aangekoppelt, maar dat doet die blijkbaar niet.

Als ik via joelcraenhals.dyndns.org ga, kan ik zowel extern mijn router benaderen als extern bureaublad van mijn server.

Als ik ga via home.joelcraenhals.be dan kan ik er niet aan.

Hoe stel ik dit het best in op mijn domeinnaam joelcraenhals.be?

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#2 » Sun Jun 13, 2010 7:28 pm

bestond dat subdomein toevoegen uit het toevoegen van een DNS record?
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#3 » Sun Jun 13, 2010 9:31 pm

Er mist iets of wat informatie over hoe de DNS van joelcraenhals.be momenteel beheerd wordt, desondanks plaats ik hier twee manieren voor moest je zelf de administrator zijn:

1. Inrechtstreeks zou je met een CNAME Record het gewenste effect kunnen bereiken.

2. Rechstreeks, zonder DynDNS zou je gebruik kunnen maken van Secure DNS Dynamic Updates.

Indien dit niet het geval is zal je de eerste methode waarschijnlijk moeten doen in het administratie paneel van de website of door contact op te nemen met de hosting, een alternatief zou zijn om zelf voor de DNS te zorgen.

User avatar
j0lle
WOZ
Posts: 396

Post#4 » Tue Jun 15, 2010 10:01 am

hmm nee da gaat ni lukken.
hebt ge toegang tot uw dns records?

if yes, maakt ge een script om uw ip adres te weten te komen van joelcraenhals.dyndns.org

bijvoorbeeld:
ping -c 1 joelcraenhals.dyndns.org | awk -F'[ :]' 'NR==2 { print $5 }' | tr -d "()"

en in da script zet ge ook iets om uw dns records aan te passen en bind te herstarten, maar daar moet ge uiteraard root voor zijn :)
en da voert ge dan uit via cron om de zoveel tijd.

untested, maar zou moeten werken.
ik wil het wel uitwerken maar dan moet ik natuurlijk eerst weten of ge root hebt op diejen bak
qwertyuiop

Heatryn
Posts: 62

Post#5 » Sun Jun 20, 2010 7:04 pm

Tom wrote:Er mist iets of wat informatie over hoe de DNS van joelcraenhals.be momenteel beheerd wordt, desondanks plaats ik hier twee manieren voor moest je zelf de administrator zijn:

1. Inrechtstreeks zou je met een CNAME Record het gewenste effect kunnen bereiken.

2. Rechstreeks, zonder DynDNS zou je gebruik kunnen maken van Secure DNS Dynamic Updates.

Indien dit niet het geval is zal je de eerste methode waarschijnlijk moeten doen in het administratie paneel van de website of door contact op te nemen met de hosting, een alternatief zou zijn om zelf voor de DNS te zorgen.
Heb het via een CNAME opgelost, aangezien ik zelf mijn DNS records kan beheren van joelcraenhals.be

Thanks voor de quick reply!

User avatar
j0lle
WOZ
Posts: 396

Post#6 » Mon Jun 21, 2010 9:59 am

Heatryn wrote:
Tom wrote:Er mist iets of wat informatie over hoe de DNS van joelcraenhals.be momenteel beheerd wordt, desondanks plaats ik hier twee manieren voor moest je zelf de administrator zijn:

1. Inrechtstreeks zou je met een CNAME Record het gewenste effect kunnen bereiken.

2. Rechstreeks, zonder DynDNS zou je gebruik kunnen maken van Secure DNS Dynamic Updates.

Indien dit niet het geval is zal je de eerste methode waarschijnlijk moeten doen in het administratie paneel van de website of door contact op te nemen met de hosting, een alternatief zou zijn om zelf voor de DNS te zorgen.
Heb het via een CNAME opgelost, aangezien ik zelf mijn DNS records kan beheren van joelcraenhals.be

Thanks voor de quick reply!
ha werkt da tegenwoordig? handig!
qwertyuiop

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 65 guests