Post uw examenvragen van levensbeschouwing hier!

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
Chrizzle
WOZ
Posts: 449

Post uw examenvragen van levensbeschouwing hier!

Post#1 » Tue Jun 01, 2010 11:13 am

Levensbeschouwing is een visie op het leven: wat het leven betekent, wat de waarde ervan is en hoe het geleefd moet worden. (Wikipedia)

Aangezien dit vak uit verschillende modules bestaat (en dus ook verschillende examens), doe ik hier even een korte last-minute oproep tot het bijhouden van uw vragen!

Je kan deze hier posten of mailen naar uw lievelingsmentor:Een ietswat prettige, zeer aangename en hopelijk verhelderende examenperiode toegewenst!

Christophe
Mentor Informatica 2010 - 2011
Last edited by Chrizzle on Thu Jun 10, 2010 1:57 am, edited 1 time in total.

Mornië
Posts: 190

Post#2 » Wed Jun 02, 2010 1:51 pm

A module:

Verklaar het noma principe

B5 module:

Humanisme volgens de visie van Pico (Delle M...) uitleggen ten opzichte van de visie van Sastre

C2 module:

Evolutie volgens ID tov evolutie volgens Darwin

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 488

Post#3 » Wed Jun 02, 2010 2:37 pm

Mornië wrote:A module:

Verklaar het noma principe

B5 module:

Humanisme volgens de visie van Pico (Delle M...) uitleggen ten opzichte van de visie van Sastre

C2 module:

Evolutie volgens ID tov evolutie volgens Darwin
A: ... en specifiek volgens <persoonsnaam die ik vergeten ben>

B: Sartre ;)

C: Creationisme tegenoven Intelligent Design en vergelijk het met evolutietheorie van Darwin.

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#4 » Wed Jun 02, 2010 3:20 pm

A ... volgens Stephen Jay Gould

B2: De Christelijke visie op het lijden, dat "het eerste" en "het laatste" woord altijd van God komt.

c: Idem ID en Creationisme
WINAK Schacht 2007-2008
WINAK Commiliton 2008-2009
ASK-Stuwer Snelkrant 2009-2010
ASK-Stuwer Vice-Praeses 2010-2011
ASK-Stuwer Praesidium 2011-2012
ASK-Stuwer IT 2012-2013

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#5 » Wed Jun 02, 2010 3:26 pm

En kritisch. Het was meer dan een "geef de afkorting"-vraag :).

Bij C3 was het: "Bespreek de figuur van Maria Magdalena en de rol van het Noli me tangere op de middeleeuwse vrouwelijke christelijke kunstproductie en iconografie." Althans, iets dat daar op lijkt.

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#6 » Wed Jun 02, 2010 3:37 pm

VFlicka wrote: C: Creationisme tegenoven Intelligent Design en vergelijk het met evolutietheorie van Darwin.
Nenee, da klopt wel ni, ge moest over creationisme niks zeggen. Ze stelden dat ID volgde uit creationisme om enkele problemen daarvan aan te pakken. Ge moest gewoon ID vergelijken met evolutietheorie van Darwin.
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#7 » Wed Jun 02, 2010 4:24 pm

A. Verklaar kritisch het NOMA-principe dat verdedigd werd door Stephen Jay Gould.

B2. Leg uit waarom bij de Christelijke visie op het lijden "het eerste" en "het laatste" woord altijd van God afkomstig is.

B3. Wat bedoelde Kūkai in het Shingon-boeddhisme met de 10 lagen van de geest.

B5. Geef de gelijkenissen en de verschillen van de visie van Pico della Mirandola op het Humanisme ten opzichte van de visie van Jean-Paul Sartre.

C2. In tegenstelling tot bij het Creationisme is er wel evolutie bij het Intellingent design (ID), vergelijk deze evolutie met de evolutietheorie van Darwin.

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#8 » Wed Jun 02, 2010 11:54 pm

Mornië wrote: B5 module:

Humanisme volgens de visie van Pico (Delle M...) uitleggen ten opzichte van de visie van Sastre
Sastre :) Ook wielerfan?

amy
WOZ
Posts: 483

Post#9 » Thu Jun 03, 2010 6:06 pm

B4: beschrijf de 2 Hindoeïstische goden

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#10 » Thu Jun 03, 2010 7:21 pm

amy wrote:B4: beschrijf de 2 Hindoeïstische goden
ik dacht dat er meer waren?
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#11 » Thu Jun 03, 2010 7:25 pm

Ik denk dat de vraag "Bespreek twee" en niet "Bespreek dé twee" was. Ik herinner mij toch nog vaag een "allé das tof, die mannen mogen kiezen"-gedachte :).

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#12 » Thu Jun 03, 2010 7:26 pm

Goei nieuws, na ons examen hebben we samen met enkele anderen alle vragen kunnen terugvinden en ze komen op de site van Fabiant :)
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#13 » Thu Jun 03, 2010 7:28 pm

Pieter Belmans wrote:Ik denk dat de vraag "Bespreek twee" en niet "Bespreek dé twee" was. Ik herinner mij toch nog vaag een "allé das tof, die mannen mogen kiezen"-gedachte :).
En idd, ze mochten er gwn 2 willekeurige bespreken want er zijn er wel meer ;)
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#14 » Thu Jun 03, 2010 8:47 pm

Julie wrote:
Pieter Belmans wrote:Ik denk dat de vraag "Bespreek twee" en niet "Bespreek dé twee" was. Ik herinner mij toch nog vaag een "allé das tof, die mannen mogen kiezen"-gedachte :).
En idd, ze mochten er gwn 2 willekeurige bespreken want er zijn er wel meer ;)
Ik had ook liever een "bespreek ne willekeurige componist"-vraag gehad :(.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 71 guests