Doopfrakken

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Doopfrakken

Post#1 » Fri Jul 17, 2009 9:18 am

Ik heb gehoord dat er een aantal mensen zitten met een aantal vragen over het dragen van doopfrakken. We hebben dit jaar besloten dat alle WINAK-schachten die ontgroend zijn dit jaar vanaf de eerste dag van de feestweek (die nu al voorbij is) een doopfrak mag dragen op WINAK-cantussen. Dit betekent dat op de vakantiecantus (Vr 31/07) het voor de ontgroenden toegestaan is een doopfrak te dragen. De regels kunnen in andere clubs eventueel wel anders liggen, dus als je naar een andere cantus gaat voor het begin van het academiejaar kan het zijn dat het nog niet toegestaan is.

Het is trouwens niet de bedoeling dat je een doopfrak koopt maar deze op een of andere alternatieve manier verkrijgt. Een goede tip voor een doopfrak te vinden is ziekenhuizen aflopen in je buurt en daar vragen of ze geen labojassen meer op overschot hebben. Maar er zijn waarschijnlijk nog andere plaatsen waar je er eentje kan vinden (als je een apotheker kent ofzo, of een oude labojas van een of ander praktijkvak).

Als er nog schachten zijn die dit jaar mee gedaan hebben aan de ontgroeningsopdracht maar nog niet ontgroend zijn kunnen zij mij nog altijd voor de laatste cantus voor het nieuwe academiejaar contacteren voor een aparte ontgroening. Daarna zal het niet meer mogelijk zijn tot de ontgroeningscantus van volgend jaar.

Als er nog vragen zijn kan je deze altijd stellen op irc/forum/...

User avatar
Sebbe
Ere-Hagar / Prosenior
Posts: 399
Contact:

Post#2 » Fri Jul 17, 2009 11:49 am

Ik wil heel graag nog enkele zaken aan toevoegen...

- een doopfrak dient om je te beschermen van vuiligheid en vetzakkerij. Dit wil dus heel duidelijk zeggen dat je je doopfrak nooit met opzet smerig maakt! Dus niet op de grond leggen en er dan overlopen en door de modder halen. Geloof mij vrij, dit gaat vanzelf als je een beetje actief student bent!
- de strepen die je ancienniteit aanduiden, komen op je linkermouw, vanaf het nieuwe academiejaar start zet je er eentje bij. Ze zijn van deze vorm: ^ (en dus niet ondersteboven). Normaal gezien laat je het huidige jaar leeg, de voorgaande jaren vul je op. Hierover zijn redelijk wat uiteenlopende ideeën hoe je die opvult, zoals bijvoorbeeld: geslaagd = volledig ingekleurd, IAJ = half ingekleurd. Hierover is bij ons niet perse een vaste regel. Voor de gemakkelijkheid kan je altijd je jaar en richting bij de streep zetten.
- zorg er steeds voor dat 'WINAK' ergens in het groot vermeld staat (en zorg er meteen voor dat het ook correct geschreven is)
- dan iets obvious, maar toch: was nooit uw doopfrak (of lint)! Waarom zeg ik dit: zorg ervoor dat uw moeder nooit of te nooit in de buurt van deze zaken kan komen, want zij zullen zonder twijfel alles ofwel in de was ofwel in de vuilbak gooien (en die dan in brand steken)

Dixit Sebbe
Per Mare Per Terras

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#3 » Fri Jul 17, 2009 2:13 pm

Sebbe wrote:- de strepen die je ancienniteit aanduiden, komen op je linkermouw, vanaf het nieuwe academiejaar start zet je er eentje bij. Ze zijn van deze vorm: ^ (en dus niet ondersteboven)
Een oud wijs persoon (lees: vergeten wie het was) op de ouwe zakken caféavond wist mij te vertellen dat het inderdaad voor mannen /\ is, maar voor vrouwen \/ is. Op deze manier konden ze een "verloren" doopfrak ook direct als vrouwelijk/mannelijk bestempelen + is er een mooi verschil :)

Allez, als dat al jaren nimeer gedaan wordt, maakt mij het ni uit, 't is gewoon dat ik zo van die kleine regeltjes wel leuk vind.
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#4 » Fri Jul 17, 2009 2:46 pm

Sebbe wrote: - de strepen die je ancienniteit aanduiden, komen op je linkermouw
Daar gaat het dus mis bij mij :P
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#5 » Fri Jul 17, 2009 3:18 pm

Fristi wrote:
Sebbe wrote: - de strepen die je ancienniteit aanduiden, komen op je linkermouw
Daar gaat het dus mis bij mij :P
Gij en lots of others. :lol: Of hier nu echt een 'juiste' kant is, weet ik niet echt. Maar het is altijd beter om een of andere regel hiervoor te hebben :P
Last edited by slimmy on Fri Jul 17, 2009 3:20 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#6 » Fri Jul 17, 2009 3:20 pm

Sebbe wrote:- de strepen die je ancienniteit aanduiden, komen op je linkermouw, vanaf het nieuwe academiejaar start zet je er eentje bij. Ze zijn van deze vorm: ^ (en dus niet ondersteboven). Normaal gezien laat je het huidige jaar leeg, de voorgaande jaren vul je op.
Dat is 1 streep per jaar nadat je ontgroend bent, veronderstel ik? (en niet nadat je gedoopt ben, moest dit in een verschillend jaar zijn).

Wat als je, zoals mij, niet meer studeert vanaf het jaar na de ontgroening? Geen strepen?
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Madsen
WOZ
Posts: 474

Post#7 » Sat Jul 18, 2009 10:37 am

Sebbe wrote:- de strepen die je ancienniteit aanduiden, komen op je linkermouw, vanaf het nieuwe academiejaar start zet je er eentje bij. Ze zijn van deze vorm: ^ (en dus niet ondersteboven)
Crap verkeerde kant gekoze dus, khad der al is achter gehoord maar niemand wist echt zeker welke kant et was toen.. njah ^^
Ontwetende Minderjarige 1990-2008
WINAK Schachtenkoning 2008-2009
WINAK V.U. 2009-2010
WINAK Hagar 2010-2011
WINAK Schachtentemmer 2011-2012
WINAK WOZ 2012 - ...

Respect My Authoritah !

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#8 » Sat Jul 18, 2009 2:26 pm

Madsen wrote:
Sebbe wrote:- de strepen die je ancienniteit aanduiden, komen op je linkermouw, vanaf het nieuwe academiejaar start zet je er eentje bij. Ze zijn van deze vorm: ^ (en dus niet ondersteboven)
Crap verkeerde kant gekoze dus, khad der al is achter gehoord maar niemand wist echt zeker welke kant et was toen.. njah ^^
I told you so!

User avatar
Madsen
WOZ
Posts: 474

Post#9 » Sat Jul 18, 2009 4:19 pm

slimmy wrote:
Madsen wrote:
Sebbe wrote:- de strepen die je ancienniteit aanduiden, komen op je linkermouw, vanaf het nieuwe academiejaar start zet je er eentje bij. Ze zijn van deze vorm: ^ (en dus niet ondersteboven)
Crap verkeerde kant gekoze dus, khad der al is achter gehoord maar niemand wist echt zeker welke kant et was toen.. njah ^^
I told you so!
Jaja tis al goe :p ma gij wist et ook ni zeker e :)
Ma soit ik hou ervan "anders" te zijn.. samen met zovele andere blijkt :p
Ontwetende Minderjarige 1990-2008
WINAK Schachtenkoning 2008-2009
WINAK V.U. 2009-2010
WINAK Hagar 2010-2011
WINAK Schachtentemmer 2011-2012
WINAK WOZ 2012 - ...

Respect My Authoritah !

User avatar
Sebbe
Ere-Hagar / Prosenior
Posts: 399
Contact:

Post#10 » Sat Jul 18, 2009 5:56 pm

Nick wrote: Allez, als dat al jaren nimeer gedaan wordt, maakt mij het ni uit, 't is gewoon dat ik zo van die kleine regeltjes wel leuk vind.
Er waren in mijnen tijd ni overdreven veel vrouwen meer bij WINAK, wss dermee dat die traditie verloren gegaan is... Wat niet wil zeggen dat die niet opnieuw ingevoerd kan worden!

Wat betreft alle andere commentaren over de linkse mouw, dit is wel degelijk de regel die ons werd opgelegd door de pro-senioren, en hetgeen de meeste pro-senioren ook opleggen aan de opvolgers!
Per Mare Per Terras

User avatar
Madsen
WOZ
Posts: 474

Post#11 » Sat Jul 18, 2009 7:22 pm

Sebbe wrote:
Nick wrote: Allez, als dat al jaren nimeer gedaan wordt, maakt mij het ni uit, 't is gewoon dat ik zo van die kleine regeltjes wel leuk vind.
Er waren in mijnen tijd ni overdreven veel vrouwen meer bij WINAK, wss dermee dat die traditie verloren gegaan is... Wat niet wil zeggen dat die niet opnieuw ingevoerd kan worden!

Wat betreft alle andere commentaren over de linkse mouw, dit is wel degelijk de regel die ons werd opgelegd door de pro-senioren, en hetgeen de meeste pro-senioren ook opleggen aan de opvolgers!
Ja Sebbe kzeg ook ni da ge ongelijk hebt e ;) maar ik had het eens gevraagd aan een paar, en die wiste et ni 100% zeker.

Mja ik kan nu moeilijk witte verf gaan hale om het te overschildere e :p
Ontwetende Minderjarige 1990-2008
WINAK Schachtenkoning 2008-2009
WINAK V.U. 2009-2010
WINAK Hagar 2010-2011
WINAK Schachtentemmer 2011-2012
WINAK WOZ 2012 - ...

Respect My Authoritah !

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#12 » Tue Jul 21, 2009 2:00 pm

maakt er een tekeningske van... gebruik uw creativiteit! Het is bij u toch nog maar 1 streepke he :wink:
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#13 » Tue Jul 21, 2009 5:04 pm

ge kunt er een schild over naaien ;)
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Post#14 » Tue Jul 21, 2009 6:33 pm

kgaan de mijn dr een van de dage is op zette se :-)

Edit: done :-P
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

Joachim
Posts: 379

Post#15 » Wed Jul 22, 2009 12:10 pm

Math Wolf wrote:
Sebbe wrote:- de strepen die je ancienniteit aanduiden, komen op je linkermouw, vanaf het nieuwe academiejaar start zet je er eentje bij. Ze zijn van deze vorm: ^ (en dus niet ondersteboven). Normaal gezien laat je het huidige jaar leeg, de voorgaande jaren vul je op.
Dat is 1 streep per jaar nadat je ontgroend bent, veronderstel ik? (en niet nadat je gedoopt ben, moest dit in een verschillend jaar zijn).

Wat als je, zoals mij, niet meer studeert vanaf het jaar na de ontgroening? Geen strepen?
Moet ge voor uw jaar als schacht ook een streep zetten?

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 59 guests