Op wie heb ik gestemd? (Vlaams Parlement)

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

Poll: Voor welke partij heeft u gestemd?

Groen!
8
7%
Groen!
8
7%
Sp.a
9
8%
Sp.a
9
8%
Open-VLD
6
5%
Open-VLD
6
5%
CD&V
6
5%
CD&V
6
5%
N-VA
11
9%
N-VA
11
9%
LDD
5
4%
LDD
5
4%
Vlaams Belang
5
4%
Vlaams Belang
5
4%
SLP
2
2%
SLP
2
2%
Anders (LSP, PvdA+,...)
7
6%
Anders (LSP, PvdA+,...)
7
6%
Total votes: 118

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#31 » Tue Jun 09, 2009 7:41 am

Norfolk wrote:Dan zeggen ze da dedecker iedereen zit te bashen, ma gelle kunt er ook wa van zuh.
Nikste bashen, een klein beetje consequentie mag gewoon wel. Zeker als de enige bestaansreden van uw partij een appel is aan andere politici om correcter te zijn. Als ge kritiek hebt op anderen, moet ge die ook op uzelf toepassen.

Kijk maar naar een gemiddelde politieke uitzending op woensdagmiddag van in het Vlaams parlement, dan zijn mijn uitspraken nog redelijk beschaafd ze :).

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#32 » Tue Jun 09, 2009 8:53 am

Norfolk wrote:Dan zeggen ze da dedecker iedereen zit te bashen, ma gelle kunt er ook wa van zuh.
Hypocrisie aankaarten is nu bezwaarlijk bashen te noemen he. Niets irritanter dan iemand die continu andere politici allerlei dingen verwijt, maar als puntje bij paaltje komt zelf die dingen doet. Ik ben blij dat zijn partij niet het voorspelde succes gehaald heeft.

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#33 » Tue Jun 09, 2009 9:35 am

Gert J. wrote:
Norfolk wrote:Dan zeggen ze da dedecker iedereen zit te bashen, ma gelle kunt er ook wa van zuh.
Bwa, alleen da van de Pieter was een beetje bashen he.
Ik vind het momenteel heel beschaafd voor een politiek topic. Thumbs up voor het forumvolk :)
Het is tot nu toe een vrij beschaafd topic, maar toch komt er telkens de reactie "Allez wie stemt nu op LDD". Ondanks dat Dedecker zelf soms verkeerde dingen zegt (waar soms wel waarheden inzitten), stemde ik daarop omdat die standpunten het meest overeen komen met mijn visie. En dat heeft dus niets te maken met jean-marie dedecker (en zijn eventuele flaters) zelf.

Ik kan ook beginnen van "hoe kunde nu op spa stemmen, djeezes, die genez trekt op niks" of "allez wie stemt er nu op vld", ... Maar het gaat vaak om de standpunten, en niet om de voorzitter.
Pieter Belmans wrote:Nikste bashen, een klein beetje consequentie mag gewoon wel. Zeker als de enige bestaansreden van uw partij een appel is aan andere politici om correcter te zijn. Als ge kritiek hebt op anderen, moet ge die ook op uzelf toepassen.

Kijk maar naar een gemiddelde politieke uitzending op woensdagmiddag van in het Vlaams parlement, dan zijn mijn uitspraken nog redelijk beschaafd ze :).
Waar ik op doelde is dat ik en de andere die op LDD stemden, moeilijk op voorhand kunnen weten wat hij na de verkiezingen gaat zeggen. Als iedereen op voorhand wist wat er na de verkiezingen gebeurd, dan zijn de stememn vaak iets anders. Ik zie dus niet in waarom wij (ik en diegene die nog op LDD stemden) ons zouden moeten schamen.

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#34 » Tue Jun 09, 2009 10:00 am

Ok dus even samenvatten:
We zijn der dus allemaal mee akkoord dat wijven niet in de politiek horen.

amy
WOZ
Posts: 483

Post#35 » Tue Jun 09, 2009 10:01 am

Karel wrote:
Norfolk wrote:Dan zeggen ze da dedecker iedereen zit te bashen, ma gelle kunt er ook wa van zuh.
Hypocrisie aankaarten is nu bezwaarlijk bashen te noemen he. Niets irritanter dan iemand die continu andere politici allerlei dingen verwijt, maar als puntje bij paaltje komt zelf die dingen doet. Ik ben blij dat zijn partij niet het voorspelde succes gehaald heeft.
Helemaal mee eens! Kritiek is juist wa zijn partij "aanbiedt" ( en ik vind het ook goed hé, da er partijen zijn in de oppositie die kritiek geven, maar ze moet wel gegrond zijn en goed onderbouwd).
Wat hij nu doet is gewoon zijn beloftes niet nakomen en dat is idd net wat hij de andere partijen verwijt.

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#36 » Tue Jun 09, 2009 10:18 am

slimmy wrote:Ok dus even samenvatten:
We zijn der dus allemaal mee akkoord dat wijven niet in de politiek horen.
of:
moesten er eens wat meer wijven in de politiek zitten zou het allemaal veel beter zijn. (en dan liever vrouwen met klasse zoals Marianne Thyssen dan Caroline Genez of Joelle Milquet...)

:wink:
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#37 » Tue Jun 09, 2009 10:23 am

Joke wrote:
slimmy wrote:Ok dus even samenvatten:
We zijn der dus allemaal mee akkoord dat wijven niet in de politiek horen.
of:
moesten er eens wat meer wijven in de politiek zitten zou het allemaal veel beter zijn. (en dan liever vrouwen met klasse zoals Marianne Thyssen dan Caroline Genez of Joelle Milquet...)

:wink:
dus mijn samenvatting was helemaal niet representatief wat de mensen hiervoor hebben gezegd? :(

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#38 » Tue Jun 09, 2009 10:51 am

Norfolk wrote:
Pieter Belmans wrote:Nikste bashen, een klein beetje consequentie mag gewoon wel. Zeker als de enige bestaansreden van uw partij een appel is aan andere politici om correcter te zijn. Als ge kritiek hebt op anderen, moet ge die ook op uzelf toepassen.

Kijk maar naar een gemiddelde politieke uitzending op woensdagmiddag van in het Vlaams parlement, dan zijn mijn uitspraken nog redelijk beschaafd ze :).
Waar ik op doelde is dat ik en de andere die op LDD stemden, moeilijk op voorhand kunnen weten wat hij na de verkiezingen gaat zeggen. Als iedereen op voorhand wist wat er na de verkiezingen gebeurd, dan zijn de stememn vaak iets anders. Ik zie dus niet in waarom wij (ik en diegene die nog op LDD stemden) ons zouden moeten schamen.
Feit, misschien was mijn formulering dus niet erg juist. Zou je op een andere partij stemmen, wetende dat De Decker zijn zetel niet opneemt? Of welke standpunten hebben je over de streep getrokken om op LDD te stemmen?

Teun
Posts: 216

Post#39 » Tue Jun 09, 2009 11:31 am

Pieter Belmans wrote:
Norfolk wrote:
Pieter Belmans wrote:Nikste bashen, een klein beetje consequentie mag gewoon wel. Zeker als de enige bestaansreden van uw partij een appel is aan andere politici om correcter te zijn. Als ge kritiek hebt op anderen, moet ge die ook op uzelf toepassen.

Kijk maar naar een gemiddelde politieke uitzending op woensdagmiddag van in het Vlaams parlement, dan zijn mijn uitspraken nog redelijk beschaafd ze :).
Waar ik op doelde is dat ik en de andere die op LDD stemden, moeilijk op voorhand kunnen weten wat hij na de verkiezingen gaat zeggen. Als iedereen op voorhand wist wat er na de verkiezingen gebeurd, dan zijn de stememn vaak iets anders. Ik zie dus niet in waarom wij (ik en diegene die nog op LDD stemden) ons zouden moeten schamen.
Feit, misschien was mijn formulering dus niet erg juist. Zou je op een andere partij stemmen, wetende dat De Decker zijn zetel niet opneemt? Of welke standpunten hebben je over de streep getrokken om op LDD te stemmen?
Dat is mijn grootste kritiek op LDD. Die hebben geen standpunten. Het enige dat die doen is zeggen dat de politiek f*cked up is en dat alle andere politici dikke profiteurs zijn. Verder dan populisme gaat dat niet. Dan nog liever het Vlaams Belang, ik vind dat zelf echt geen symphatieke partij, maar die hebben tenminste nog een programma. Van LDD weet je niet wat je kan verwachten, van de andere partijen kan je dat wel op wat details na.

Om mijn stemming kenbaar te maken: Vlaams heb ik een lijststem op Groen! gegeven, ik vind dat die partij nodig is, al is het maar in de opositie. Volledig eens ben ik het niet, het is ook zeker niet de partij die het dichst bij mijn standpunten aanleunt, maar ik wil wel dat ze blijven bestaan en een bijdrage leveren. Europees ben ik voor verhofstadt gegaan, omwille van de uitmuntende competentie van die mens. Die mag van mij ons land gaan vertegenwoordigen in de eu. Echt iemand die perfect weet met wat hij bezig is, al delen we niet altijd dezelfde standpunten.

amy
WOZ
Posts: 483

Post#40 » Tue Jun 09, 2009 12:25 pm

Teun wrote:
Pieter Belmans wrote:
Norfolk wrote:
Pieter Belmans wrote:Nikste bashen, een klein beetje consequentie mag gewoon wel. Zeker als de enige bestaansreden van uw partij een appel is aan andere politici om correcter te zijn. Als ge kritiek hebt op anderen, moet ge die ook op uzelf toepassen.

Kijk maar naar een gemiddelde politieke uitzending op woensdagmiddag van in het Vlaams parlement, dan zijn mijn uitspraken nog redelijk beschaafd ze :).
Waar ik op doelde is dat ik en de andere die op LDD stemden, moeilijk op voorhand kunnen weten wat hij na de verkiezingen gaat zeggen. Als iedereen op voorhand wist wat er na de verkiezingen gebeurd, dan zijn de stememn vaak iets anders. Ik zie dus niet in waarom wij (ik en diegene die nog op LDD stemden) ons zouden moeten schamen.
Feit, misschien was mijn formulering dus niet erg juist. Zou je op een andere partij stemmen, wetende dat De Decker zijn zetel niet opneemt? Of welke standpunten hebben je over de streep getrokken om op LDD te stemmen?
Dat is mijn grootste kritiek op LDD. Die hebben geen standpunten. Het enige dat die doen is zeggen dat de politiek f*cked up is en dat alle andere politici dikke profiteurs zijn. Verder dan populisme gaat dat niet. Dan nog liever het Vlaams Belang, ik vind dat zelf echt geen symphatieke partij, maar die hebben tenminste nog een programma. Van LDD weet je niet wat je kan verwachten, van de andere partijen kan je dat wel op wat details na.
Als ik ga kijken naar de website van LDD, dan hebben ze wel standpunten hoor en zelfs ideeën. Maar met die ideeën ben ik het niet eens. Ze zijn bijvoorbeeld tegen associaties en vinden dat hogescholen die samenwerken met universiteiten en zo een gezamenlijke richting aanbieden geen universitair statuur mag krijgen. Ik vind dat juist wel een goed idee. Ahja, en idd, zoals Pieter al zei, meer universteiten? Mmmm.... En zo is het eigenlijk met bijna al hun standpunten, ze hebben er, maar ik ben het er grotendeels gewoon niet mee eens.

En trouwens, het Vlaams parlement van nu zal vrouwelijker worden :D !!! Blijkbaar is er veel meer op vrouwen gestemd dan de vorige keer. dat beloofd dus maw weer meer bitchfights in het parlement :P

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#41 » Tue Jun 09, 2009 12:35 pm

slimmy wrote:
Joke wrote:
slimmy wrote:Ok dus even samenvatten:
We zijn der dus allemaal mee akkoord dat wijven niet in de politiek horen.
of:
moesten er eens wat meer wijven in de politiek zitten zou het allemaal veel beter zijn. (en dan liever vrouwen met klasse zoals Marianne Thyssen dan Caroline Genez of Joelle Milquet...)

:wink:
dus mijn samenvatting was helemaal niet representatief wat de mensen hiervoor hebben gezegd? :(
mjah, er zijn meer vrouwen dan vorige jaren verkozen he :wink:

en leve bitch fights! dan worden politieke programma's zelfs entertaining :D
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#42 » Tue Jun 09, 2009 12:39 pm

Joke wrote:en leve bitch fights! dan worden politieke programma's zelfs entertaining :D
bwa, daar zorgt dewinter al wel aardig voor ;)

en ivm. da LDD gedoe: ik ga nooit uitlegge aan iemand die links (of extreem links, dicht bij 't communisme) stemt waarom ik rechts, met name LDD, stem, aangezien ik al meermaals heb gemerkt dat dat gewoon onmogelijk is om die zo'n redenering te doen begrijpen ;)

dermee dat het links en rechts heet :p
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#43 » Tue Jun 09, 2009 2:30 pm

als ge ni bij extremen hoort dan zoude het thans wel moete kunnen uitleggen, het onderscheid links/rechts is ni echt zwart wit meer.

Neem nu openvld, zijn liberaal, maaar zo heel rechts zijn die bijv ni :)
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

Teun
Posts: 216

Post#44 » Tue Jun 09, 2009 3:51 pm

amy wrote:
Teun wrote:
Pieter Belmans wrote:
Norfolk wrote:
Pieter Belmans wrote:Nikste bashen, een klein beetje consequentie mag gewoon wel. Zeker als de enige bestaansreden van uw partij een appel is aan andere politici om correcter te zijn. Als ge kritiek hebt op anderen, moet ge die ook op uzelf toepassen.

Kijk maar naar een gemiddelde politieke uitzending op woensdagmiddag van in het Vlaams parlement, dan zijn mijn uitspraken nog redelijk beschaafd ze :).
Waar ik op doelde is dat ik en de andere die op LDD stemden, moeilijk op voorhand kunnen weten wat hij na de verkiezingen gaat zeggen. Als iedereen op voorhand wist wat er na de verkiezingen gebeurd, dan zijn de stememn vaak iets anders. Ik zie dus niet in waarom wij (ik en diegene die nog op LDD stemden) ons zouden moeten schamen.
Feit, misschien was mijn formulering dus niet erg juist. Zou je op een andere partij stemmen, wetende dat De Decker zijn zetel niet opneemt? Of welke standpunten hebben je over de streep getrokken om op LDD te stemmen?
Dat is mijn grootste kritiek op LDD. Die hebben geen standpunten. Het enige dat die doen is zeggen dat de politiek f*cked up is en dat alle andere politici dikke profiteurs zijn. Verder dan populisme gaat dat niet. Dan nog liever het Vlaams Belang, ik vind dat zelf echt geen symphatieke partij, maar die hebben tenminste nog een programma. Van LDD weet je niet wat je kan verwachten, van de andere partijen kan je dat wel op wat details na.
Als ik ga kijken naar de website van LDD, dan hebben ze wel standpunten hoor en zelfs ideeën. Maar met die ideeën ben ik het niet eens. Ze zijn bijvoorbeeld tegen associaties en vinden dat hogescholen die samenwerken met universiteiten en zo een gezamenlijke richting aanbieden geen universitair statuur mag krijgen. Ik vind dat juist wel een goed idee. Ahja, en idd, zoals Pieter al zei, meer universteiten? Mmmm.... En zo is het eigenlijk met bijna al hun standpunten, ze hebben er, maar ik ben het er grotendeels gewoon niet mee eens.

En trouwens, het Vlaams parlement van nu zal vrouwelijker worden :D !!! Blijkbaar is er veel meer op vrouwen gestemd dan de vorige keer. dat beloofd dus maw weer meer bitchfights in het parlement :P
Zeg nu zelf, hebben ze die standpunten omdat ze die belangrijk vinden of omdat een politieke partij die nu eenmaal moet hebben? Ik durf te zegen dat ik de politiek best wel goed volg, maar ik heb maar zelden iemand van LDD hun standpunten goed horen verdedigen. Hier en daar misschien even kort ja, maar ik heb nooit de indruk gehad dat dat een overtuiging was zolas je die bij andere politici wel hebt.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#45 » Tue Jun 09, 2009 5:31 pm

LDD heeft wel degelijk standpunten, al moet het gezegd dat die standpunten vaak de mening van Dedecker zelf zijn, het is een éénmanspartij voor iets. Echter, in debatten wordt er vaker gefocussed op andere dingen dan hun standpunten.


Dit gezegd, ik ben ook geen fan van LDD, maar ze zijn nog altijd beter dan Vlaams Belang. Persoonlijk vind ik dat in het huidige klimaat Vlaams Belang mag afgeschaft worden. Een Vlaamsgezinde stem kan naar N-VA en een foert stem naar Dedecker. Al zie ik Dedecker liever ook niet te groot worden.


Anyway, de coalitiebesprekingen zijn begonnen. Dewever heeft er zin in, de anderen (VLD & SP.A) hebben geen zin in hem zo lijkt het voorlopig...
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 69 guests