Basgitaar

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

Poll: Welke bas is de mooiste?

Wit
9
18%
Wit
9
18%
Zwart
16
32%
Zwart
16
32%
Total votes: 50

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#16 » Thu Jan 22, 2009 1:00 am

NecRock wrote:
zarry wrote:Ik heb wit gekozen om de resultaten in balans te brenge ;p
Tsk tsk, messing up the stats!
Dat noemt men bias. Daarom mogen in principe de resultaten niet bekeken worden voor er gestemd wordt.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Post#17 » Thu Jan 22, 2009 4:22 am

Teveel "externe" factoren waarmee ge rekening moet houden,ik zou het zelf eigenlijk niet weten :)

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#18 » Thu Jan 22, 2009 7:25 am

Ik vind wit ook wel iets hebben omdat dat speciaal is omdat de meeste zwart als 'cool' zouden bestempelen.

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#19 » Thu Jan 22, 2009 8:13 am

Kijk, die Fender Jaguar body voor een basgitaar, bestaat er iets mooiers? Jaguars/Jazzmasters zijn de eindpunten van de schepping, de mens is door God op de 5e dag geschapen en die gitaren op de 6e dag, de Bijbel is gewoon fout!

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#20 » Thu Jan 22, 2009 10:10 am

Tja laat er gewoon geen stof op komen he ;)

Ik zou voor zwart gaan, maar ik vind het allebei niet zo'n sexy gitaartjes :s Die squier van Tom vind ik ook maar niets, da's zo een gitaartje da iedereen wel heeft staan... (kheb die ook, not bass though.. gekocht in een zotte bui toen ik 16 was en gitaar wou leren spelen, but never really did)

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#21 » Thu Jan 22, 2009 10:45 am

slimmy wrote:Tja laat er gewoon geen stof op komen he ;)

Ik zou voor zwart gaan, maar ik vind het allebei niet zo'n sexy gitaartjes :s Die squier van Tom vind ik ook maar niets, da's zo een gitaartje da iedereen wel heeft staan... (kheb die ook, not bass though.. gekocht in een zotte bui toen ik 16 was en gitaar wou leren spelen, but never really did)
Iedereen heeft ne Stratocaster omdat da nu eenmaal de meest veelzijdige gitaar is :). Drie single coils en ne goeie body, that implies everything (behalve dan metal, maar wie wilt dat nu :P).

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Post#22 » Thu Jan 22, 2009 10:59 am

degeen diek gepost heb zijn aangeraden door mijn toekomsige leraar
prijs-kwaliteit kei goed
Fender is gwn mega-veel duurder man xD

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#23 » Thu Jan 22, 2009 11:03 am

Als die Fender maar in 1 kleur is, hebt ge wel een voordeel.

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#24 » Thu Jan 22, 2009 12:05 pm

Kvind die witte een beetje gay :P. Zwart hier dus.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#25 » Thu Jan 22, 2009 12:43 pm

Stanny wrote:degeen diek gepost heb zijn aangeraden door mijn toekomsige leraar
prijs-kwaliteit kei goed
Fender is gwn mega-veel duurder man xD
Fender is duur ja, maar ook goed ;). Gibson is duurder voor wat ge krijgt dan ze, en er zijn genoeg klonen van Fender om iedereen blij te maken, gewoon goed testen want der zitten enorme verschillen tussen goedkope gitaren.

User avatar
Stijnvdb
Posts: 160

Post#26 » Thu Jan 22, 2009 1:24 pm

ik zou - als beginner - eerder iets minder duur nemen dat ook goed bespeelbaar is... veel mensen kopen een gitaar in een bevlieging en spelen er na een paar maanden al niet meer op omdat het niet lukt... als ge er dan ni al teveel aan uitgegeven hebt is da zo'n ramp ni ;) maar langs de andere kant, als ge voor weinig geld gewoon een rommelgitaar gekocht hebt gaat het leren spelen ook veel moeizamer gaan en zult ge ook rapper geneigd zijn te stoppen... dus: als ge ervoor naar de muziekwinkel gaat, neem dan gewoon iemand mee die er iets van kent en het verschil kan zien tussen kwaliteit en rommel :)
Last edited by Stijnvdb on Thu Jan 22, 2009 1:24 pm, edited 1 time in total.
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#27 » Thu Jan 22, 2009 1:24 pm

inderdaad, ik kan wa peiter zegt beamen :)

(ik zit zelf met een mega crappy stratocaster kopie waarvan het geluid ni uit te staan is :P)
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Jinx
WOZ
Posts: 403

Post#28 » Thu Jan 22, 2009 1:29 pm

da hoekske zo raar lijkt is gewoon omda da afhelt. gewone gitaren hebben da voor zover ik weet niet. Maar op mijn bas is da ook zo. Doet minder lastig voor uw onderarmen :)

that beeing said... kdenk dat de gitaar experts gesproken hebben. Ik denk da'k zowa de enige hier ben da ook een bas heeft hangen maar gitaartechnisch ben ik ne loser :)

kleurke? zwart valt ni op, wit wel. ma tblijft voorkeur. Ik heb ne zwarte. (was 2e hands, never again)
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#29 » Thu Jan 22, 2009 1:46 pm

Ej, ik speel op alles met snaren, remember :P.

Gewoon naar de winkel gaan en modellen zoeken die ge schoon vindt in uw prijsklasse en vervolgens gaan testen. Ge kunt perfect een goeie gitaar voor 300 euro hebben, en ik heb al op gitaren van 4000 euro gespeeld die ik utter crap vond :). Het kan misschien nen tip zijn, laat u ni biassen door een prijskaartje, omdat ik slechtziend ben kan ik toch ni zien wat een gitaar kost als ik ze vastpak en dan zijt ge echt onbevooroordeeld kritisch, wat grappige situaties oplevert als ge een topmodel begint uit te kafferen :P.

Ik heb uiteindelijk een gitaar van 1500 euro (in de winkel that is, gelukkig bestaan er importeurs \o/) gekocht die even goed was als alle dingen die twee keer duurder waren. Testen is weten, ge moet geen merk kopen "omdat dat goed is", enkel (elektrische) gitaren in een hoge prijsklasse zijn consequent goed (en zelfs daar zit er verschil op, zij het minder dan bij klassieke :)).

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Post#30 » Thu Jan 22, 2009 1:53 pm

kspeel al een half jaar op diejen Ibanez ...
mr oe weet kik nu wa een goei of wa een slechte bas is?
kbedoel ... mijn leraar eeft mij die aangerade, dan zalt toch wel een goei zijn, ni?

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron