Google Chrome

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Google Chrome

Post#1 » Thu Sep 04, 2008 11:46 am

De nieuwe browser is best proper!
Watch out firefox ;)

http://www.google.com/chrome
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#2 » Thu Sep 04, 2008 12:43 pm

Uhu, kben ook de ontwikkelingen op de voet aan het volgen. Ik hoop eerder op watch out IE. Ik hoop dat de versies voor linux en mac er snel zijn.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#3 » Thu Sep 04, 2008 1:23 pm

Een van de dagen is uittesten dan..

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 487

Post#4 » Thu Sep 04, 2008 1:28 pm

Jeej, de EULA is vandaag aangepast :p.

Linux builds zijn er nog niet dus nog efkes wachten, maar als ik de reacties lees zijn mensen ofwel heeeeel tevreden ofwel helemaal niet.

Ben wel beniewd eigelijk...

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#5 » Thu Sep 04, 2008 5:56 pm

seffens is op men xp testen, voorlopig nog ni gedaan gezien er nog geen linux builds zijn..

Maar toch ook al positieve dingen over gehoord :)
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#6 » Thu Sep 04, 2008 8:29 pm

Shinta wrote:Uhu, kben ook de ontwikkelingen op de voet aan het volgen. Ik hoop eerder op watch out IE.
Heb je Internet Explorer 8 Beta 2 al geprobeerd? Browsers verschillen niet zoveel van elkaar, elk heeft zijn eigen betere en slechtere eigenschappen. Dit is ook zo bij besturingssystemen, consoles, mobiele apparaten, ... Anything will do.

Om maar een voorbeeld te geven:
Google Chrome Beta is beter op het vlak van snelheid, chrashbestendigheid en dergelijke. Maar op het vlak van functionaliteit missen er nog wel enkele dingen. Zo staat mijn spellingscontrole op engels, maar in het rechterknop menu staat er geen optie om die te veranderen naar het nederlands, en op telkens de opties te gaan bezoeken is een beetje omslachtig. Verder zorgt dit aantal rode onderlijningen ervoor dat het tekstvak rare glitches gaat vertonen.

Ook heeft elke browser wel een slecht verleden:
Internet Explorer 6 met zijn lekke beveiliging, nu met Internet Explorer 7 in Protected Mode kwam er het laatste jaar geen infectie binnen.

Firefox 2, leek goed in het begin, maar was het eigenlijk niet. ( http://home.comcast.net/~SupportCD/FirefoxMyths.html )

Opera, Safari en Google Chrome ken ik het verleden niet zo van dus kan ik slecht over oordelen, zo ben ik benieuwd hoe lang Google aan zijn browser is bezig geweest en hoe lang tijd er tussen elke update gaat zijn.

Ben ook wel benieuwd naar te eerste charlie versie van Google Chrome, en hoe ze hierop gaan reageren met Internet Explorer 8 of eventueel de daar op volgende Internet Explorer 9. (En uiteraard de andere browsers)

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 487

Post#7 » Thu Sep 04, 2008 10:09 pm

Ze hebben na hun eerste dag al een percentage van 1% op het wereldwijde web weten te behalen.
Mooie zet van Google dus.

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#8 » Thu Sep 04, 2008 10:19 pm

VFlicka wrote:Ze hebben na hun eerste dag al een percentage van 1% op het wereldwijde web weten te behalen.
Mooie zet van Google dus.
Waar ziet gij da? :P

Ma hij is idd wel snel kheb em derstrx ff geprobeerd.

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 487

Post#9 » Thu Sep 04, 2008 10:56 pm

Sebastiaan wrote:
VFlicka wrote:Ze hebben na hun eerste dag al een percentage van 1% op het wereldwijde web weten te behalen.
Mooie zet van Google dus.
Waar ziet gij da? :P

Ma hij is idd wel snel kheb em derstrx ff geprobeerd.
Bron: Google Chrome bereikt één procent marktaandeel binnen tien uur

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#10 » Fri Sep 05, 2008 12:01 am

Voor diegene die 1% ni veel vinden, op ongeveer 1.5 miljard gebruikers telt het toch al ( zie bovenvermeld artikel )
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#11 » Fri Sep 05, 2008 10:49 am

wilt niks zeggen... hoeveel van die 1ne % is overtuigd en zal de browser blijven gebruiken??? Binnen een jaar ofzo kunne we pas zien of de browser echt populair is/wordt.

User avatar
Dave
WOZ
Posts: 816

Post#12 » Fri Sep 05, 2008 10:55 am

inderdaad, ik blijf nog wel even sceptisch afwachten. :D

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#13 » Fri Sep 05, 2008 11:14 am

Ik ook hoor ... er zitten nog wa bugs in.
Maar ik hou in gedachten: 't is een Google product ;)
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
j0lle
WOZ
Posts: 396

Post#14 » Fri Sep 05, 2008 11:56 am

het is ni hun bedoeling der nen topbrowser van te maken he
het gaat om het achterliggende idee
qwertyuiop

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#15 » Fri Sep 05, 2008 3:34 pm

Tom wrote:
Shinta wrote:Uhu, kben ook de ontwikkelingen op de voet aan het volgen. Ik hoop eerder op watch out IE.
Heb je Internet Explorer 8 Beta 2 al geprobeerd? Browsers verschillen niet zoveel van elkaar, elk heeft zijn eigen betere en slechtere eigenschappen. Dit is ook zo bij besturingssystemen, consoles, mobiele apparaten, ... Anything will do.

Om maar een voorbeeld te geven:
Google Chrome Beta is beter op het vlak van snelheid, chrashbestendigheid en dergelijke. Maar op het vlak van functionaliteit missen er nog wel enkele dingen. Zo staat mijn spellingscontrole op engels, maar in het rechterknop menu staat er geen optie om die te veranderen naar het nederlands, en op telkens de opties te gaan bezoeken is een beetje omslachtig. Verder zorgt dit aantal rode onderlijningen ervoor dat het tekstvak rare glitches gaat vertonen.

Ook heeft elke browser wel een slecht verleden:
Internet Explorer 6 met zijn lekke beveiliging, nu met Internet Explorer 7 in Protected Mode kwam er het laatste jaar geen infectie binnen.

Firefox 2, leek goed in het begin, maar was het eigenlijk niet. ( http://home.comcast.net/~SupportCD/FirefoxMyths.html )

Opera, Safari en Google Chrome ken ik het verleden niet zo van dus kan ik slecht over oordelen, zo ben ik benieuwd hoe lang Google aan zijn browser is bezig geweest en hoe lang tijd er tussen elke update gaat zijn.

Ben ook wel benieuwd naar te eerste charlie versie van Google Chrome, en hoe ze hierop gaan reageren met Internet Explorer 8 of eventueel de daar op volgende Internet Explorer 9. (En uiteraard de andere browsers)
Die Firefox myths zijn ook maar utter crap hoor. Als 1 van de dingen die daarin gesteld wordt (ze zijn immers wel allemaal waar, de belachelijke daargelaten) je overhaalde om Firefox te gebruiken in plaats van een andere browser ben je een schaap.

Daarnaast, IE blijft een vies putteke. Rendering switches voor backwards compatibility. Maar, als de nieuwe engine dan uiteindelijk even goed werkt als Gecko/WebKit/Opera, valt er an sich nog maar weinig te klagen. Ik heb enkel mijn bedenkingen bij het geheugengebruik van dat ding, dat bovendien niet op non-Vista machines zal draaien...


Google Chrome zal ik wel 's testen wanneer ik er zin in heb, vooral die JS Virtual Machine lijkt me zo ganz geil, ik ben wat dingen aan het lezen over JIT Compilers en daar zie ik nu graag wat vooruitgang in komen :).

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron