Discussie terrorisme, ...

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#16 » Wed Jun 18, 2008 11:40 pm

Karel wrote:
Math Wolf wrote:Er zijn meer dan genoeg aanwijzingen dat Amerika op zijn minst wist dat dit ging gebeuren en het heeft laten gebeuren, gewoon om een reden te hebben om militair in te grijpen in het midden oosten.

(Om nog maar te zwijgen over de complottheorieën dat ze er zelf achter zaten.)
Onzin, al die aanwijzingen zijn op zich ook al complottheorieën. Ik zeg niet dat het onmogelijk is dat ze het wisten, maar zolang er geen verifieerbaar en betrouwbaar bewijs te vinden is, mag je het niet als waarheid aannemen en daar conclusies uit trekken.
Nick wrote:Let me guess ... the media told you that? ;)
All hail the media, for they are the rightious truthtellers...
Fristi wrote:mja, ze wisten wel min of meer da er iets stond te gebeuren, wa ik ook wel geloof, want me een van de machtigste intelligentiediensten ter wereld..da ze exact wiste wa er ging gebeuren das al een heel ander verhaald.

Da ze er derna misbruik van gemaakt hebben om int midden oosten binnen te vallen...het zou kunne, kzie ze ertoe instaat, of het echt zo is..no idea
Ik deel de opinie van Fristi hier. Wat er juist van aan is, weet ik ook niet natuurlijk, media, internet, documentaires, niets kan je echt vertrouwen.
Maar in praktijk zijn er veel aanwijzingen dat er aantal dingen niet helemaal kloppen. Wat zeker is (officiële rapporten) de Amerikaanse inlichtingendiensten hadden aanwijzingen dat er iets ging gebeuren. Bovendien zou de communicatie over de beschikbare informatie zeer ondermaats geweest zijn en verspreid tussen de tussen de verschillende diensten (witte huis, NSA, CIA, FBI) waardoor niemand echt wist wat er aan de hand was.

In hoeverre mate dit bewust was (er zouden (met de nadruk op 'zouden') bepaalde procedures niet gevolgd zijn etc), of gewoon onbekwaamheid of luiheid, weet ik niet.

Anderzijds, een aantal argumenten uit de honderden complottheorieën zijn wel vreemd.
Zo 'zouden' (weer de nadruk op zouden) er pas erg laat jachtvliegtuigen opgestegen zijn. Blijkbaar had een uur na het eerste vliegtuig nog niemand door dat er ook 3 anderen gekaapt waren. Maar dit kan weer gewoon communicatiestoornissen of onbekwaamheid zijn.

Ik persoonlijk hecht weinig waarde aan bijvoorbeeld de weinige foto's die er zijn van het gat in het pentagon. Een gat dat veel te klein zou zijn geweest voor een vliegtuig, wordt er in complottheorieën beweerd, eerder alsof het door een raket is veroorzaakt. Of dat de mensen in het 4de vliegtuig helemaal niet konden telefoneren omdat ze te hoog zaten. Dat soort dingen is gewoon zoeken naar onjuistheden.


Voor Bush, maar vooral zijn entourage (gesponsord door wapenfabrikanten) kwam het allemaal wel erg goed uit, dat kan niemand ontkennen. Wat ook niet wil zeggen dat ze er zelf iets mee te maken hebben.
Tja...
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#17 » Thu Jun 19, 2008 7:45 am

Robbe, het is 11 september, niet 9 november. U verdient een of andere idiotenprijs voor het misinterpreteren van nine-eleven :P.

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#18 » Thu Jun 19, 2008 5:04 pm

Pieter Belmans wrote:Robbe, het is 11 september, niet 9 november. U verdient een of andere idiotenprijs voor het misinterpreteren van nine-eleven :P.
Image
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 67 guests