praesidia in leuven

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Post#16 » Sun May 25, 2008 2:18 am

Nick wrote:bwa als iedereen 10% competentie heeft, vormen 10 mensen samen 100% competentie ... als ze competent genoeg zijn om de takenverdeling juist te doen ;)
Maar langs de andere kant, als iedereen 10% competentie heeft, heeft iedereen ook 90% incompetentie, en samen is da dan 900%... Da moet nen serieuze hekseketel zijn, als ge't mij vraagt.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#17 » Sun May 25, 2008 12:20 pm

Fristi wrote:I prefer gent dan ,daar lijket zo nogge wa op hier
(Massacantus xD )
In Leuven is er pas nog een massacantus geweest, op het Ladeuzeplein onder begeleiding van de beiaard.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#18 » Sun May 25, 2008 12:28 pm

fuck yea, 'k hoop datk komend jaar trg kan meegaan naar MC Ghendt...
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Dorothea
Posts: 24

Post#19 » Sun May 25, 2008 2:23 pm

Ik ken diegene die dit jaar preses was van Farma, en dat is echt een totaal andere mentaliteit, Leuven tov Antwerpen.
Daar wordt een kring ook echt als kring bezien. Daar doen ze weinig TD's en cantussen. Kringen zijn er om de studenten te helpen bij het studeren, en als je wil uitgaan zijn er de facbars of studentenbewegingen.
Terwijl het hier in Antwerpen allemaal veel familialer en gezelliger is.
Hier wordt een kring zowel als studiebegeleiding als feest'plek' gezien.

In Leuven dragen ze inderdaad enkel hun lint op officiële gelegenheden.
Maar dat heeft dan weer te maken met het verschil in interpretatie van het woord "faculteitskring".

Als je weet dat ik vorig jaar op scoutskamp de Stijn (dus die preses van farma van het voorbije jaar) nog klassiekers van op cantus heb zitten aanleren :p

Daarentegen, in Gent liep ik over de kermis en zag ik mannen met lint en (witte !) doopfrak rondfietsen.
Ik denk dat Gent meer op Antwerpen lijkt in dat opzicht.

achja, 't is een kwestie van smaak he. En in een stad waar duizenden en duizenden studenten zijn, is het volgens mij gewoon onmogelijk om het wilrijk-gevoel te bekomen:)
I like it here :)

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#20 » Sun May 25, 2008 2:42 pm

Math Wolf wrote:
Fristi wrote:I prefer gent dan ,daar lijket zo nogge wa op hier
(Massacantus xD )
In Leuven is er pas nog een massacantus geweest, op het Ladeuzeplein onder begeleiding van de beiaard.
Ja, kweet et, hebbet gezien opt neiuwe en kende mense da er naartoe zijn gegaan, maar kwil maar zegge, ik ken ook meer mensen in gent, daar lijkt het al wa meer op hier.

Nuja, zoals al eerder gezegd, het wilrijk gevoel kunt ge nerges anders krijgen gewoon door de kleinschaligheid, and thats just what I like :)

User avatar
Anneleentje
Posts: 6

Post#21 » Tue May 27, 2008 11:05 pm

kga hier toch even op reageren :) ik zit zelf in leuven en ben lid van medica, het is idd zo dat onze praesidiums veel groter zijn als bijvoorbeeld WINAK (we hebben dan ook 1600 leden) maar we hebben een kernraad met ongeveer dezelfde functies als jullie praesidium.
Daarnaast hebben we idd nog werkgroepen (het zou gewoon onmogelijk zijn om bijvoorbeeld met 3 personen een boekenverkoop te organiseren in het begin van het jaar voor zoveel man) die deze mensen van de kernraad helpen.
zo kom je toch gemakkelijk aan een praesidium van ongeveer 60-70 man. Eigenlijk kan je dus kiezen hoeveel je je inzet voor je studentenclub (als kernraad heel veel inzet en als werkgroep iets minder)
dan heb je ook nog eens losse medewerkers die bijvoorbeeld tappen in de fakbar (die elke avond open is en elke donderdagavond is er een thema-feest, beetje TD-achtig hoewel we ook nog eens 2-3 TD's organiseren per semester)
Ik vind wel niet dat zoals gezegd enkele posts hierboven bij ons de studenteclubs er vooral zijn als hulp om te studeren, bij ons wordt er namelijk wel elke avond een cantus, feestje, filmavond, sportactiviteit,... georganiseerd waar je al of niet aan kan deelnemen
Nu het is idd onpersoonlijker, jammer genoeg want iedereen leren kennen is zelfs als praeses heel moeilijk :)

voila khoop dat het iet ofwa duidelijker is nu ;)

amy
WOZ
Posts: 483

Post#22 » Sat May 31, 2008 5:07 pm

ja snap et, ma kwas echt geschrokke toen ek die lijste zag... ma idd als ge vo 1700 man een boekenverkoop moe organisere, dan kannek me voorstelle da da heel tijd en zo vraagt.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 66 guests

cron