praesidia in leuven

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

amy
WOZ

praesidia in leuven

Post#1 » Fri May 23, 2008 8:40 pm

Terwijl ik zo een beetje surfde opt internet kwam ik viavia op de website van farmaceutica in Leuven. Die hebben een praesidium van 35 leden (35!!!) What the f***? Zijn wij hier in in Antwerpen dan zo klein??

Kwou dat toch even melden, ik vond het zeer relevant om dit te posten....

Robbe
WOZ

Post#2 » Fri May 23, 2008 8:45 pm

De clubs zijn daar ook ietsje groter. Een leden bestand van 500+ is daar geen uitzondering denk ik ;) (als het al geen 1000+ is)
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

Fristi
WOZ

Post#3 » Fri May 23, 2008 9:10 pm

Inderdaad, we hebben gewoon een veel kleinere doelgroep (wat ik persoonlijk niet zo heel erg vind).

alles is heir veel persoonlijker, kleiner, meer mensen die elkaar kennen, alles staat dichter bij elkaar, maar dat heeft dan tot gevolg dat het praesidium kleiner is.

Staat in onze statuen, de maximumgrootte, alsk me niet vergis 20 (maar kben ni helemaal zeker..)

Norfolk
WOZ

Post#4 » Fri May 23, 2008 9:13 pm

Anneleen (mijn vriendin) zit in leuven en is bij Medica. Die hun club is zo groot dat ze cantus per jaar doen, anders is er gewoon te veel man ;)

Robbe
WOZ

Post#5 » Fri May 23, 2008 9:35 pm

Norfolk wrote:Anneleen (mijn vriendin) zit in leuven en is bij Medica. Die hun club is zo groot dat ze cantus per jaar doen, anders is er gewoon te veel man ;)
hey, mijn stiefzus zit/zat in dat praesidium :P

(en ik heb vorig jaar mee de affiche voor het galabal gemaakt :P)

edit: blijkbaar was het maar een werkgroep :P
Last edited by Robbe on Fri May 23, 2008 10:58 pm, edited 1 time in total.
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

Q
Prosenior

Post#6 » Fri May 23, 2008 10:50 pm

Maar dat zijn niet altijd preasidia zoals wij die kennen hoor.
Ben een paar weken geleden naar de kiesweek van economika (grootste club van leuven) geweest. Die hebben een gewoon praesidium van ongeveer dezelfde grootte als bij ons maar die hebben ook een heleboel praesidiummedewerkers. Die medewerkers hebben geen echte functie maar zijn wel praesidium. Die worden dan gebruikt voor shiften te draaien op hun activiteiten (die wel iets groter zijn dan die van ons). Zo komen die mannen wel snel aan 50+ praesidiumleden.

Alles is daar dan ook veel onpersoonlijker. Ben er toen zelfs in geslaagd mij voor te doen als praesidiummedewerker om dan tapshiften te doen e.d.
Zou hier niet pakken denk ik.
Mazzel

ben
Prosenior

Post#7 » Sat May 24, 2008 12:31 am

Tja het is daar inderdaad veel groter en onpersoonlijker, mijn vriendin doet daar kiné en bij appoloon zitten ze idd over de duizend leden en hebben ze een veel groter praesidium, maar die hebben dan ook allemaal een facbar die iedere dag tot een kot in de nacht open is enzo, dus om daar altijd genoeg volk voor te hebben moet je wel veel groter zijn.

Ook om te dopen delen ze iedereen op in peter/meter groepjes waardoor dat toch iets of wat persoonlijker wordt. Er zijn daar dan ook nauwelijks praesidiumleden te bemerken, die peters en meters zijn gewoon anciens.

Dave
WOZ

Post#8 » Sat May 24, 2008 10:11 am

There's no place like Wilrijk :D
Leuven heeft idd beperkte praesidia met dan medewerkers en comites per activiteit enzo. Omdat ze met zoveel mensen zijn die iets met praesidum te maken hebben, en de meeste mensen daar ook als losse medewerkers veeeeel minder tijd aan hun studentenclub besteden laten ze praesidiumleden ook niet gratis binnen. Paar keer geprobeerd met lint binnen te graken en die janetten werkten altijd tegen.

ben
Prosenior

Post#9 » Sat May 24, 2008 10:46 pm

linten in leuven? Die hebben dat daar misschien wel, maar dan enkel voor de heel officiele gelegenheden. Voor hen heeft dat een arrogante bijklank.

Nick
Prosenior

Post#10 » Sat May 24, 2008 11:11 pm

die van leuven zijn wsl ook met meer om mekaars incompetentie te recupereren ;)
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

Nynek
WOZ

Post#11 » Sat May 24, 2008 11:17 pm

en als ge met meer zijt,is er ook meer incompetentie da gerecupereerd moet worden ;)

Nick
Prosenior

Post#12 » Sat May 24, 2008 11:32 pm

bwa als iedereen 10% competentie heeft, vormen 10 mensen samen 100% competentie ... als ze competent genoeg zijn om de takenverdeling juist te doen ;)

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010

Nynek
WOZ

Post#13 » Sat May 24, 2008 11:40 pm

maar als ge gaat rekenen wat die incompetente mensen daar vanaf halen ist wel wa ingewikkelder ...

anyway,let's not go that way ;)

Nick
Prosenior

Post#14 » Sat May 24, 2008 11:45 pm

we zulle wel eens ginder gaan cantussen en feesten, en achteraf beoordelen ;)

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010

Fristi
WOZ

Post#15 » Sun May 25, 2008 12:36 am

I prefer gent dan ,daar lijket zo nogge wa op hier
(Massacantus xD )

Return to “Algemeen”