Hugo Claus is overleden

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Hugo Claus is overleden

Post#1 » Thu Mar 20, 2008 12:01 am

Vandaag (19/3 rond 17u) in het Middelheimziekenhuis.

Nu, mijn theorie hierrond is: hij heeft het lordi liedje van fabiant gehoord en toen hij hoorde dat ze gewonnen waren, heeft hij prompt zijn geloof in de mensheid opgegeven.
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#2 » Thu Mar 20, 2008 4:41 am

hmm, rip voor die man ,aleja, kas ni echt zon fan van ze nwerk maar hum heeft toch heel wa betekend en,zo..dusja ..

Eigenlijk wel vreemd how life goes, staa nwij daar achtert hoekje ons pot te drinken, feestje te vieren en de longen uit ons lijf te trappen, ligt die mens daar dood te gaan ^^

Nuja, een ander mogelijkheid was da het een die - hard campi fan was en dat hij is doodgegaan van schaamte

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#3 » Thu Mar 20, 2008 7:22 am

De weinige dingen die ik uit z'n oeuvre heb gelezen vond ik redelijk geweldig. Ik ben zo'n figuur die dweept met postmodernisme, dus alles wat nog maar op chaos lijkt is goed voor mij. Maar het zijn dichters die erin slagen om zonder te vervallen in chaos en mij nog steeds boeien die het beste zijn. En Claus was daarin een van de weinigen. Ik wou dat ik nu dat dikke blauwe boek met de naam "Verzamelde gedichten 1954-19.." hier bij me had :).

Ik wist trouwens helemaal niet dat Claus iemand van Antwerpen was, ik had altijd gedacht dat hij uit Oost- of West-Vlaanderen kwam, al had ik daar absoluut geen reden toe. Misschien was hij een atypische Antwerpenaar, omdat mensen als Willem Elsschot, Ramsey Nasr of Rudy Trouvé wel ergens een gemeenschappelijke Antwerpse factor hebben, al heb ik geen flauw idee wat die zou zijn dan :). Claus leek wat mij betreft dan meer op Boon dan (al is Claus een volledig ontplooid genie, en is Boon een Nobelprijswinnaar op sloefkes). Maar, wat is het pointless om schrijvers te catalogeren in volgens welke stad ze schrijven.


Blijkbaar was hij Bruggeling by the way.

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Re: Hugo Claus is overleden

Post#4 » Thu Mar 20, 2008 10:28 am

Robbe wrote:Vandaag (19/3 rond 17u) in het Middelheimziekenhuis.

Nu, mijn theorie hierrond is: hij heeft het lordi liedje van fabiant gehoord en toen hij hoorde dat ze gewonnen waren, heeft hij prompt zijn geloof in de mensheid opgegeven.
dermee dattie gestorven is toen ze nog niet eens opgetreden hadden :).
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: Hugo Claus is overleden

Post#5 » Thu Mar 20, 2008 12:24 pm

Shinta wrote:
Robbe wrote:Vandaag (19/3 rond 17u) in het Middelheimziekenhuis.

Nu, mijn theorie hierrond is: hij heeft het lordi liedje van fabiant gehoord en toen hij hoorde dat ze gewonnen waren, heeft hij prompt zijn geloof in de mensheid opgegeven.
dermee dattie gestorven is toen ze nog niet eens opgetreden hadden :).
hey, I never said it made sense!
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#6 » Thu Mar 20, 2008 4:07 pm

PS: hij heeft euthanasie gepleegd, of laten plegen, kweet eig ni hoe dage da zegt

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Post#7 » Thu Mar 20, 2008 4:09 pm

laten plegen,want plegen is zelfmoord :)

rip anyway

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#8 » Thu Mar 20, 2008 5:58 pm

racekakje wrote:PS: hij heeft euthanasie gepleegd, of laten plegen, kweet eig ni hoe dage da zegt
Is hij daarom minder overleden? ;)
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 70 guests