Windows Vista versus andere OS's

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#31 » Fri Feb 22, 2008 3:33 pm

Ik gebruik nu ook al een jaar ofzo Vista op mijn werk. Ik heb er niet veel problemen mee, buiten het feit dat windows explorer geregeld crasht (best wel grappig eigenlijk, dat is nu het enige programma dat ik nog nooit heb weten crashen op een ander windows systeem). Maar ik sta nu ook niet echt te popelen om het thuis te gaan installeren. Het is iets te veel gedoe voor wat het opbrengt.

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#32 » Fri Feb 22, 2008 4:00 pm

Dave wrote:
Tom wrote:Algemeen: Het gaat er niet om een OS te verijdelen (X is zoveel beter dan Y), het gaat er om andere OSen waar je weinig ervaring en kennis hebt niet zwart te maken. (X is echt slecht) Het zijn immers de uitspraken van vele onwetende gebruikers die een OS slecht doen lijken.
Maar ik ben geen onwetende gebruiker van een ander OS. Ik gebruik al een hele tijd windows vista, heb hier ondertussen dan ook al een hoop ervaring mee. :) Maar als ik daar niet echt tevreden over ben mag ik dat dan toch zeggen zeker? :roll:
Nee ;)
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Nickman
Posts: 391
Contact:

Post#33 » Fri Feb 22, 2008 4:54 pm

Karel wrote:Ik gebruik nu ook al een jaar ofzo Vista op mijn werk. Ik heb er niet veel problemen mee, buiten het feit dat windows explorer geregeld crasht (best wel grappig eigenlijk, dat is nu het enige programma dat ik nog nooit heb weten crashen op een ander windows systeem). Maar ik sta nu ook niet echt te popelen om het thuis te gaan installeren. Het is iets te veel gedoe voor wat het opbrengt.
Hoe dat jij er in geslaagd bent om dat nog nooit te laten crashen weet ik niet hoor... :D
Crashed bij mij in ELKE windows vecrsie wel is af en toe...
Webmaster of http://www.bwf.be
Make it idiot proof and someone will make a better idiot!

[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#34 » Fri Feb 22, 2008 7:39 pm

Windows explorer? Niet explorer.exe he, da's iets anders :).

User avatar
ccat
Posts: 29

Post#35 » Sat Feb 23, 2008 11:46 am

Robbe wrote: geldt ook voor linux en bsd he ;) Unreal doet dat heb ik eens gehoord, maar aangezien FPS niet echt mijn genre is heb ik dat nog niet echt geprobeerd...
dat unreal projectje is wel niet door epic zelf natuurlijk. Allee, toch ni voor zover ik mij dat herinner.

ahh~ na wat googelen gevonden
Loki Software, Inc. (sometimes also called Loki Games or Loki Entertainment Software) was a software firm based in Tustin, California, United States, that ported several computer games from Microsoft Windows to Linux. It took its name from the Scandinavian deity Loki.

Loki Software was founded in August 1998 by Scott Draeker and shut down in January 2002.
dat was dat bedrijfje dat die unreal port heeft verzorgd en ook onder andere die quake3 port enzo. Maar ze zijn blijkbaar gestopt ;)
anarchy in the cellophane.
supernintendo girl rules!!!!

User avatar
Dave
WOZ
Posts: 816

Post#36 » Sat Feb 23, 2008 12:06 pm

haha Loki! Loki was een grap van epic in UT. Dat was nen bot die af en toe willekeurige in u matchkes verscheen, en die was absurd moeilijk. Volgens mij komt die naam daar vandaan :)

User avatar
ccat
Posts: 29

Post#37 » Sat Feb 23, 2008 12:41 pm

Dave wrote:haha Loki! Loki was een grap van epic in UT. Dat was nen bot die af en toe willekeurige in u matchkes verscheen, en die was absurd moeilijk. Volgens mij komt die naam daar vandaan :)
zou goed kunnen :)
ge kunt ook blijkbaar niks ni meer bestellen daar :p

http://lokigames.com/

maar er bestaat nog wel ergens zo een linux oplossing voor één van die quake spellekes... maar ben de naam vergeten :d en die was gratis te downloaden. Voor unreal ben ik zo nog nooit iets tegengekomen.
anarchy in the cellophane.
supernintendo girl rules!!!!

Beasty
Prosenior
Posts: 66
Contact:

Post#38 » Sat Feb 23, 2008 1:03 pm

Niet vergeten dat GNU/Linux (Linux is immers louter de kernel) ook heel bruikbaar is om ingebedde systemen te ontwerpen.

Nu bij mij op 't werk gebruiken we naast Windows XP en GNU/Linux tegelijk ook VxWorks, da's een RTOS dat ook in o.a. de marslanders, BMWs en de Apache gevechtshelikopters gebruikt wordt ;)

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#39 » Sun Feb 24, 2008 12:03 am

Loki is ook de naam van een god, waarschijnlijk is daarom die naam gekozen.

Mijn Vista heeft nog maar 1 bsod gekent, door een linux ext3 filesystem module. Verder crashte mijn explorer ook al eens terwijl ik iets verplaatste of hernoemde, opnieuw was dit door een third-party plugin. Vrijwel gemakkelijk te troubleshooten met een shell extensions tool.

Ook een bijna vastloper ben ik tegengekomen, dit bij het verplaatsen van een imens grote map. Maar ik draaide twee virussscanners in dexachtergrond en een defragmentatie, dat is er om vragen.

Langst de andere kant blijft het systeem werken bij 100% CPU en 5 GB geheugen gebruik.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests