rectorverkiezingen!

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

Poll: peiling: wie heeft momenteel uw voorkeur?

Karel Soudan
1
1%
Karel Soudan
1
1%
Dirk Van Dyck
9
11%
Dirk Van Dyck
9
11%
Alain Verschoren
32
38%
Alain Verschoren
32
38%
Total votes: 84

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#16 » Fri Jan 11, 2008 3:30 pm

Het is zoals in Amerika, daar verkiest ge op zich ook ni rechtstreeks uwe president, ge kiest ne kiesman die voor uwe president zou moeten stemmen. Ik weet alleen niet of het mogelijk is als kiesman om meer dan ne formele idioot te zijn en ook voor iemand anders te stemmen :P.

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#17 » Fri Jan 11, 2008 3:37 pm

Als ge voor Alain Verschoren wilt stemmen, kunt ge best het best volgende kiescollege te stemmen (dus de lijst als Reply), dus volgende acht personen:

# Sten Luyckx (2BA Fysica)
# Ramses Snoeckx (2BA Chemie)
# Yannick Verdyck (BA Wiskunde)
# Pieter Bisschops (1MA Informatica)
# Tom Tytgat (3° GR BIR)
# Sven Billiet (1MA Fysica)
# Lien Janssens (BA BIR)
# Celine Helsmoortel (BA BIR)


Het is nogal ingewikkeld allemaal, maar hier komt het op neer.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#18 » Fri Jan 11, 2008 4:04 pm

Sara is dus het zwarte schaap..


..spijtig voor jou, Sara

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#19 » Fri Jan 11, 2008 4:05 pm

Je kan Sara ook verkiezen boven een zekere heer Yannick Verdyck, dat is toch maar een subtiele stemmenronselaar op het WINAK-forum ;).

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#20 » Fri Jan 11, 2008 4:06 pm

Ge moogt dat zo niet bezien, ge stemt niet op de kiesmannen zelf, maar op de personen die ze gaan steunen.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#21 » Fri Jan 11, 2008 4:09 pm

Just kidding hoor :).

Maar, bij deze mensen is het zeker dat ze voor de heer Verschoren kiezen? Ik ken om eerlijk te zijn maar 1 iemand, Lien.

Anyway, ik heb mijn bijdrage geleverd aan de statistieken.

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#22 » Fri Jan 11, 2008 4:15 pm

Vermits acht personen gekozen zowiezo gekozen moeten worden, betekend dit dat het altijd maar om één stem meer of minder pro Van Dyck of pro Verschoren kan gaan. Dat is de redenering achter bovenstaande lijst.

Ik weet ook niet hoe iedereen daarboven precies gaat stemmen(het merendeel wel natuurlijk).
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#23 » Fri Jan 11, 2008 4:55 pm

Ik heb de samenstelling van het kiescollege tot nu toe even uitgetekend, aan de hand van wat ik nu al beschikbaar heb:

- 14 leden van het algemeen administratief-technisch personeel (ATP)

dan, voor elke faculteit 20 leden:
- 8 studenten
- 6 assistenten/doctorandi
- 4 leden ATP
- 2 deeltijdse docenten met een aanstelling minder dan 50%
met 7 faculteiten, is dat 140 personen

dan, alle voltijds benoemde hoogleraars, dit zijn er per faculteit:
TEW: 26
L&W: 18
REC: 9
PSW: 5
WET: 21
FBD: 9
GEN: 14
onafhankelijke instituten: 5
totaal 107 personen

Helaas heb ik geen cijfers van de hoogleraars voor meer dan 50% en minder dan 100% en zo lopen er nogal wat rond: geneeskundigen die ook in het UZA werken, mensen uit de rechten die ook advokaat zijn, etc.

De lijst die Verdyck heeft gepost van studenten is een lijst die door het ASK is verspreid via email naar de praesidia. Het staat iedereen vrij deze te volgen. Voor de geleding assistenten en doctorandi zijn er 17 kandidaten voor de 6 plaatsen in de faculteit Wetenschappen, en zijn er ook verkiezingen in volle gang - net iets échtere verkiezingen dan die voor de geleding studenten, maar ik ben al heel blij dat die 8 plaatsen uiteindelijk opgevuld zullen geraken :)

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#24 » Fri Jan 11, 2008 4:57 pm

En om de moed erin te houden: voor de studentendelegatie uit de fac PSW zijn maar 6 kandidaten voor 8 plaatsen. De 2 niet opgenomen plaatsen zullen niet worden ingevuld. Da's al 2 stemmen minder voor de stadscampus :p (al is het wel zielig dat dat uitgerekend in de pol&soc gebeurt...)

User avatar
Quintus Maximus
Posts: 222

Post#25 » Thu Jan 17, 2008 7:06 pm

http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=.VERKIEZINGEN&n=50757

Wel enigzinds spijtig dat Soudan de enige is die een beleidsvoorstelling heeft.
[img]http://users.skynet.be/quintensoetens/sigG4.jpg[/img]

User avatar
Yannick
Posts: 97

Post#26 » Thu Jan 17, 2008 9:09 pm

Soudan .. Saddam ..
Ik zie een baard? Freaky ..

Ok, stel nu ik wil Alain Verschoren verkozen krijgen (aangezien die uit onze eigen WINAK komt vond'k dat al meer als genoeg verantwoording voor mijn keuze :p)
Wie kan ik dan best kiezen als mijn keuzeman of hoe da ook noemt in dit raar systeem?
What did you learn in school today?
-Revenge.

User avatar
Yannick
Posts: 97

Post#27 » Thu Jan 17, 2008 9:11 pm

Ow, kzie net dat 't te laat is ..
Dit is uiteindelijke lijst dan?

- Sten Luyckx (BA Fysica)
- Ramses Snoeckx (BA Chemie)
- Yannick Verdyck (BA Wiskunde)
- Pieter Bisschops (MA Informatica)
- Tom Tytgat (GR BIR)
- Sven Billiet (MA Fysica)
- Lien Janssens (BA BIR)
- Céline Helsmoortel (BA BIR)

Wat is BIR? Burgerlijk Ingenieur?
Van deze lijst uitgaande denk dat A. Verschoren er goed voor zit, of heb ik 't mis ..
What did you learn in school today?
-Revenge.

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#28 » Thu Jan 17, 2008 9:19 pm

BIR is bio-ingenieur. Er zijn geen burgerlijk ingenieurs in Antwerpen. Enkel heel veel industriële ingenieurs.

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#29 » Thu Jan 17, 2008 10:04 pm

Quintus Maximus wrote:http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=.VERKIEZINGEN&n=50757

Wel enigzinds spijtig dat Soudan de enige is die een beleidsvoorstelling heeft.
idd.. we stemme eigenlijk op een zwarte doos nu.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#30 » Thu Jan 17, 2008 10:30 pm

Het is mooi dat ge zo geïnteresseerd zijt en als ge vragen hebt aan de eventuele nieuwe kandidaten dan kunt ge die altijd stellen?

Op Blackboard => Organisaties => Studentenraad => Rectorverkiezingen => Rectorverkiezingen:Vragen.

en hier het voorlopige webstekje van Alain Verschoren zelf.

http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=AVER

Soit, Alain Verschoren heeft zijn populariteit in sommige kringen niet voor niets gekregen.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron