LAN Party

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

Poll: Wil jij een LAN-Party?

Ja!
31
33%
Ja!
31
33%
Nee!
16
17%
Nee!
16
17%
Total votes: 94

Alex
Posts: 21

Post#61 » Mon Jan 14, 2008 10:14 am

@Internet: kunnen we niks bereiken met WLAN en een hoop repeaters? :+

*ziet het al voor zich: een AP iedere 50 meter, vertrekkende vanaf home CMI...

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#62 » Mon Jan 14, 2008 10:16 am

Alex wrote:@Internet: kunnen we niks bereiken met WLAN en een hoop repeaters? :+

*ziet het al voor zich: een AP iedere 50 meter, vertrekkende vanaf home CMI...
Er is ook nog het home van campus drie eiken (waar ik zit) dat <400m in vogelvlucht is van den hagar. So technically it COULD be possible ;)

Maar dan moete wsch al gerichte antennes hebben and shit (en da kost veel ;))

Alex
Posts: 21

Post#63 » Mon Jan 14, 2008 10:22 am

slimmy wrote:[...]
Er is ook nog het home van campus drie eiken (waar ik zit) dat <400m in vogelvlucht is van den hagar. So technically it COULD be possible ;)
Dan is het prima te halen.

Een Cat5-kabel haalt 100 meter, Cat6 haalt 350, Cat7 haalt 600. Wel een stukje prijziger, maar het is dus haalbaar.

Verder bestaat er nog glasvezel (*kwijlt*) en anders is er altijd nog een oplossing met richtantennes. Prima haalbaar dus :)

Regelen we daar wel een of ander el-cheapo routertje annex DHCP-server :)
<Alex> Hmnz, zit nu te plannen voor een afstand van 400 meter met UTP danwel WLAN te overbruggen :+
<_the_crow_> 400m? richtantenne?
<carefish> 400m is te doen
<Alex> Als het kan liever wired, maar draadloos met een richtantenne is idd een prima optie :)
<carefish> moejje wel wat trucjes voor doen
<Alex> Had al wat gevonden over Cat6 en Cat7
<carefish> :+
<_the_crow_> heb je de mogelijkheid om kabels te leggen dan? :)
<Alex> Gewoon aan lantaarnpalen knopen :+
<_the_crow_> lol
<_the_crow_> moet het een permanente oplossing zijn?
<Alex> Nee, voor een dag of 2
<Alex> LAN-party
<HunterPro> 400 meter met goede lijn == glas gebruiken
<HunterPro> :)
<HunterPro> sim-pel
<HunterPro> gewoon multimode glas
<carefish> HunterPro: geef jij Alex geld dan?
<HunterPro> is niet heel erg duur
<HunterPro> dat is huurbaar :)
<carefish> switches ervoor toch wel?
<carefish> en ongein enzo
<HunterPro> en wellicht als je een grote netwerkboer als sponsor hebt kun je een hoop lenen
<_the_crow_> Alex: baseT kan niet meer dan 100m afaik

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#64 » Mon Jan 14, 2008 10:57 am

Maar vogelvlucht en daartussen ligt
a) BOS
b) een FORT!
c) een sportschool

Alex
Posts: 21

Post#65 » Mon Jan 14, 2008 11:04 am

slimmy wrote:Maar vogelvlucht en daartussen ligt
a) BOS
b) een FORT!
c) een sportschool
Mja, dat zal de signaalkwaliteit niet ten goede komen nee...

Dan denk ik toch dat glas een van de weinige opties is die overblijft... of een hoop Cat6/7 trekken en een aantal switches of repeaters gebruiken, maar daar heb je weer stroom voor nodig.


Maar: technisch is het zeker haalbaar.

User avatar
Nickman
Posts: 391
Contact:

Post#66 » Mon Jan 14, 2008 11:21 am

Je denkt toch niet dat je daar zomaar effe een UTP kabeltje moet gaan tussen trekken zeker?

Ten eerste gade gigantisch veel verlies op u signaal hebben wat het hoogstwaarschijnlijk onbruikbaar ga maken.
Ten tweede ge moogt ni zomaar overal kabels gaan leggen/hangen op de openbare weg. (Zeker geen glasvezel gaan leggen, want als daar iemand op stapt kunde hem weg gooien ;))
Ten derde, waar gaat gij één vaste kabel van 400+ meter vinden? (wantge moet nog rond...) Ze verkopen da normaalgezien enkel op rollen van 100mdachtik (kan zijn langer, maar dan zijde wel een PAK geld kwijt voor niet :p).
Als ge daar ni van een van de omwonende internet kunt aftappen zou ik da gewoon laten, voor een lanneke van twee dagen is da de moeite niet hoor ;).

Kom gewoon allemaal naar mijn LAN, daar is wel internet ;) :D

greetz!
Last edited by Nickman on Mon Jan 14, 2008 11:25 am, edited 1 time in total.
Webmaster of http://www.bwf.be
Make it idiot proof and someone will make a better idiot!

[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

User avatar
Jinx
WOZ
Posts: 403

Post#67 » Mon Jan 14, 2008 11:22 am

wireless zou ni gemogen hebben strikt gezien... in uanet regels staat da ge da ni zomaar moogt opstellen. ma voor 2 dagen gaan ze da ni merken.

voor wired moete er rekening me houden da het unif rekening houdt met mac/poort int netwerk. dus er moet een routerke me mac spoofing staan (ma das ni moeilijk te vinden)

dus vanop het kot van de jan ne kabel tot aan den hagar en dan routerke, en tis opgelost. hebde ineens ook nen DHCP :)
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

Alex
Posts: 21

Post#68 » Mon Jan 14, 2008 11:23 am

Nickman wrote:Je denkt toch niet dat je daar zomaar effe een UTP kabeltje moet gaan tussen trekken zeker?
Gewone UTP red je het niet mee nee ;)
Ten eerste gade gigantisch veel verlies op u signaal hebben wat het hoogstwaarschijnlijk onbruikbaar ga maken.
Wel met Cat5 ja. Cat6 en Cat7 zijn daar beter geschikt voor.
Ten tweede ge moogt ni zomaar overal kabels gaan leggen/hangen op de openbare weg.
He, mag dat niet? Flauw hoor... :p
Ten derde, waar gaat gij één vaste kabel van 400+ meter vinden? (wantge moet nog rond...) Ze verkopen da normaalgezien enkel op rollen van 100mdachtik (kan zijn langer, maar dan zijde wel een PAK geld kwijt voor niet :p).
Mja, puntje. Misschien wil de UA wel sponsoren? :D
Als ge daar ni van een van de omwonende internet kunt aftappen zou ik da gewoon laten, voor een lanneke van twee dagen is da de moeite niet hoor ;).
Mja, is ook zo. Maar toch leuk om over na te denken ;)
Kom gewoon allemaal naar mijn LAN, daar is wel internet ;) :D
Spam spam ;)
greetz!
Ook voor jou!

Jinx wrote:wireless zou ni gemogen hebben strikt gezien... in uanet regels staat da ge da ni zomaar moogt opstellen. ma voor 2 dagen gaan ze da ni merken.

voor wired moete er rekening me houden da het unif rekening houdt met mac/poort int netwerk. dus er moet een routerke me mac spoofing staan (ma das ni moeilijk te vinden)

dus vanop het kot van de jan ne kabel tot aan den hagar en dan routerke, en tis opgelost. hebde ineens ook nen DHCP :)
Ik heb thuis nog een routertje staan wat MAC-spoofing aankan. Simpel gevalletje van Edimax maar "it does the job", heeft bij mij jarenlang dienstgedaan.

We hebben 'm niet meer nodig omdat we van provider geswitched zijn, Telfort (jaja, Nederland ;)) heeft een modem met ingebouwde router geleverd en dat ding doet het nu prima.

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#69 » Mon Jan 14, 2008 12:27 pm

Jinx wrote: dus vanop het kot van de jan ne kabel tot aan den hagar en dan routerke, en tis opgelost. hebde ineens ook nen DHCP :)
mijn kot ni goe genoeg? ;)

en een 2de netwerk kaart en via de pc delen ook ni goe genoeg? ;)

Alex
Posts: 21

Post#70 » Mon Jan 14, 2008 12:31 pm

slimmy wrote:[..]

mijn kot ni goe genoeg? ;)
Tuurlijk wel ;)
en een 2de netwerk kaart en via de pc delen ook ni goe genoeg? ;)
Nope. Doe mij maar een routertje. Het liefst natuurlijk het professionele spul waarmee je alles kunt instellen (traffic shaping!) maar een standaard Edimax/Sitecom(/Sweex)-ding zal het ook wel trekken, denk ik.

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#71 » Mon Jan 14, 2008 1:18 pm

Waarom niet gewoon in een aula en een reeks stekkerblokken meenemen?

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#72 » Mon Jan 14, 2008 1:23 pm

Ja dat gaat zeker mogen van unief :P

Alex
Posts: 21

Post#73 » Mon Jan 14, 2008 1:26 pm

Norfolk wrote:Ja dat gaat zeker mogen van unief :P
De G bezetten, of het Atrium :+

User avatar
Nickman
Posts: 391
Contact:

Post#74 » Mon Jan 14, 2008 1:56 pm

Alex wrote:Doe mij maar een routertje. Het liefst natuurlijk het professionele spul waarmee je alles kunt instellen (traffic shaping!) maar een standaard Edimax/Sitecom(/Sweex)-ding zal het ook wel trekken, denk ik.
Waarom is dat nu weer nuttig? Een router die volledig managed is heb je hiervoor helemaal niet nodig...
Met het simpelste routerke werkt da zelfs, alleen gade weld ik in de problemen komen met u traffic als ge geen proxy server er tussen steekt...

Aangezien alles dan per persoon van internet gehaald wordt, wat niet echt zo goed is als je er met 20+ man opzit...

De router maakt het verschil niet uit, het is een extra proxy er tussen die het verschil kan uitmaken ;).
Webmaster of http://www.bwf.be
Make it idiot proof and someone will make a better idiot!

[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

Alex
Posts: 21

Post#75 » Mon Jan 14, 2008 2:01 pm

Nickman wrote:
Alex wrote:Doe mij maar een routertje. Het liefst natuurlijk het professionele spul waarmee je alles kunt instellen (traffic shaping!) maar een standaard Edimax/Sitecom(/Sweex)-ding zal het ook wel trekken, denk ik.
Waarom is dat nu weer nuttig? Een router die volledig managed is heb je hiervoor helemaal niet nodig...
Met het simpelste routerke werkt da zelfs, alleen gade weld ik in de problemen komen met u traffic als ge geen proxy server er tussen steekt...

Aangezien alles dan per persoon van internet gehaald wordt, wat niet echt zo goed is als je er met 20+ man opzit...

De router maakt het verschil niet uit, het is een extra proxy er tussen die het verschil kan uitmaken ;).
Zullen we dan een LAN-party bij mij thuis organiseren? Ik heb geen last van traffic :+ (Nederland ftw)

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 74 guests