Iemand ziet mij zitten!

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

Poll: Zie jij mij zitten?

Nee, I fucking hate you!
5
10%
Nee, I fucking hate you!
5
10%
Ja, I fucking love you!
3
6%
Ja, I fucking love you!
3
6%
WTF...
17
34%
WTF...
17
34%
Total votes: 50

User avatar
Foundation
Posts: 622

Iemand ziet mij zitten!

Post#1 » Tue Jul 10, 2007 3:15 pm

Een ware hype/plaag - 't is maar hoe je het ziet - de laatste dagen op het internet... Kreeg gisteren de vierde mail in een paar dagen van ikziejezitten.be , some kind of email harvesting website: "Iemand ziet je zitten. Vul snel zelf in wie jij ziet zitten, als er een match is geven we jullie elkaars gegevens."

Ik zou benieuwd en geflatteerd zijn, ware het niet dat mijn gut feeling mij zegt dat de meesten gewoon gans hunne msn lijst invullen op zo'n websites om te checken of ze nog wel vrienden hebben. Zo zielig dat het grappig wordt, maar ik ben zo gene fan van mailfloods, kettingbrieven and the like.

Inachtgenomen de geschiedenis van mijn liefdesleven is de statistische waarschijnlijkheid dat opeens 4 vrouwen tegelijk mij zien zitten trouwens oneindig klein in't kwadraat. :)

Afijn, de whois van dns.be laat weten dat die mannen gehost zijn bij 1-eurohost. Een duikje in hun gebruikersvoorwaarden zegt mij:

"Het is verboden om ongewenste mail berichten uit te sturen (SPAM) via onze diensten."
"Het verzamelen van persoonlijke gegevens van derden zonder hun instemming is niet toegelaten."

Ik krijg enorm veel goesting om die mannen van ikziejezitten te gaan blackmailen :wink:

Of als we nu eens www.ikziejenietstaan.be starten? :twisted:

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: Iemand ziet mij zitten!

Post#2 » Sat Jul 14, 2007 3:51 pm

Foundation wrote:Inachtgenomen de geschiedenis van mijn liefdesleven is de statistische waarschijnlijkheid dat opeens 4 vrouwen tegelijk mij zien zitten trouwens oneindig klein in't kwadraat. :)
, waaruit dus volgt dat de kans heel groot is, zelfs te groot!
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

joeri
Posts: 41

Post#3 » Sun Jul 15, 2007 12:01 pm

Oneindig klein is natuurlijk wel niet , maar

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#4 » Sun Jul 15, 2007 12:09 pm

joeri wrote:Oneindig klein is natuurlijk wel niet , maar
Zijde gij daar zeker van ? :d
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

joeri
Posts: 41

Post#5 » Sun Jul 15, 2007 2:14 pm

Wel, we kunnen er neem ik aan over discussiëren of oneindig klein gelijk is aan of aan eventueel zouden we kunnen zeggen dat het gelijk is aan 0.
Een oneindig kleine kans is in elk geval niet gelijk aan , vanwege het feit dat kansen altijd tussen 0 en 1 liggen.

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#6 » Sun Jul 15, 2007 2:58 pm

daarin heb je gelijk :D

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#7 » Wed Jul 25, 2007 8:00 pm

joeri wrote:Een oneindig kleine kans is in elk geval niet gelijk aan , vanwege het feit dat kansen altijd tussen 0 en 1 liggen.
Klopt

Een oneindig kleine kans is een kans waarbij willekeurig dicht nul benadert. Aangezien een getal tussen 0 en 1 alleen kleiner kan worden als het tot een positieve macht wordt verheven, zal de kans dat er vier vrouwen Foundation ineens tegelijk zien zitten, eveneens nul benaderen.

Opmerking: heeft er hier iemand het over vrouwen?
"Iemand ziet je zitten. Vul snel zelf in wie jij ziet zitten, als er een match is geven we jullie elkaars gegevens."
Ziet iemand het woord vrouw staan, laat staan het woord mens of menselijk?
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

joeri
Posts: 41

Post#8 » Wed Jul 25, 2007 8:58 pm

Wel, uit het woord iemand kunnen we denk ik wel afleiden dat het in principe om mensen moet gaan.

(Mijn favoriete woordenboek, het WNT is het met me eens, eventueel zou je het erg ver kunnen zoeken en zou het een masker kunnen betreffen, maar laten we er eventjes van uit gaan dat maskers geen gevoelens hebben, evt. zou ook een bedrijf wel in aanmerking kunnen komen)

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#9 » Sun Jul 29, 2007 4:58 pm

In theorie kunnen het ook mannen zijn idd. Zo van die ongewassen rukkers met een blik pils op hun pens. Maar, please keep it tasteful (damn, te laat...)

Benieuwd wie de 2 grapjurken zijn die op de poll "ja" hebben geantwoord :D

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#10 » Sun Jul 29, 2007 11:47 pm

er is ook ni echt gevraagd op wel vlak ze u zien zitten he, maar ik ben wel blij da ik ni meer de enige ben :)

nu,voor degenen die hier per se conclusies uit willen trekken: zoek eens een andere bezigheid, ik bedoelde dit heus maar op vriendschappelijke manier omdat ik Foundation wel ne toffe gast vind om tegen te komen op TD of op campus
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#11 » Mon Jul 30, 2007 5:28 pm

Robbe wrote:nu,voor degenen die hier per se conclusies uit willen trekken: zoek eens een andere bezigheid
Snelle verdediging! :P
Robbe wrote:Foundation wel ne toffe gast vind om tegen te komen op TD of op campus

Ik zie u ook zitten zenne :)

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#12 » Tue Jul 31, 2007 9:57 am

De tweede was ik. Zelfde verdediging als Robbe.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Teun
Posts: 216

Post#13 » Sun Aug 05, 2007 11:54 pm

Robbe wrote:er is ook ni echt gevraagd op wel vlak ze u zien zitten he, maar ik ben wel blij da ik ni meer de enige ben :)

nu,voor degenen die hier per se conclusies uit willen trekken: zoek eens een andere bezigheid, ik bedoelde dit heus maar op vriendschappelijke manier omdat ik Foundation wel ne toffe gast vind om tegen te komen op TD of op campus
Zitvlak denk ik.

De tijd die je steekt in redeneren over hoe groot die kans theorethisch is, is trouwens omgekeerd evenredig met die kans.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 67 guests