legal matters

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
Foundation
Posts: 622

legal matters

Post#1 » Thu May 03, 2007 4:34 pm

de studentenambtenaren van 't stad hebben naar de studentenvertegenwoordigers een mail gestuurd met link naar het volgende document. kon zo eens handig zijn voor al wie iets organiseert in't stad:

http://www.limburg.be/jeugd/feestloket/ ... fuiven.pdf

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#2 » Thu May 03, 2007 4:51 pm

Volgens die tekst mag er volgens mij niet gerookt worden in den Hagar. Kan dat kloppen?

Ook: er mag nooit meer gerookt worden op tentfuiven? En in jeugdhuizen (karick)? Klopt dat?

User avatar
Sebbe
Ere-Hagar / Prosenior
Posts: 399
Contact:

Re: legal matters

Post#3 » Thu May 03, 2007 6:29 pm

Foundation wrote:www.limburg.be
Volgens mij zitten we ni meer in de Limburg zenne...

User avatar
Sven
Posts: 145

Post#4 » Thu May 03, 2007 7:53 pm

Karel wrote:Volgens die tekst mag er volgens mij niet gerookt worden in den Hagar. Kan dat kloppen?
Vanaf ik ongeveer wist hoe het reglement in elkaar stak vermoedde ik dat al.
Karel wrote: Ook: er mag nooit meer gerookt worden op tentfuiven? En in jeugdhuizen (karick)? Klopt dat?
Klopt idd. Tenzij dat jeugdhuis sterke drank schenkt (zoals ook in tekst staat).

Komt er dus op neer dat je in feite enkel in café's mag roken (en pitazaken dacht ik ook).
Konijnepijp valt onder dat puntje fuifzalen, en vermits er niet permanent sterke drank wordt geschonken, mag het dus niet.
Hagar weet ik niet goed, vermits daar geen fuiven doorgaan, en de belangrijkste activiteit daar drankconsumptie is. Vermits de oppervlakte wel meer dan 50m² is, moet er dan wel sowieso een rookruimte zijn, met afzuiginstallatie. Maar als we daar het cantuslokaal van maken (we tellen dus ineens wc's mee als totale oppervlakte), hebben we niet al te veel problemen denk ik.

Trouwens, sebbe, dit is ik denk federale (zou nog net kunnen vlaamse) wet, dus maakt niet uit of het limburg is of hier.

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#5 » Fri May 04, 2007 6:45 am

Sven wrote:Trouwens, sebbe, dit is ik denk federale (zou nog net kunnen vlaamse) wet, dus maakt niet uit of het limburg is of hier.
Drugswetten zijn federale materie (valt onder Volksgezondheid, het kabinet van Demotte). Soms zitten er wel semi-geregionaliseerde kantjes aan, zoals de wet-Francorchamps voor tabaksreclame, die eigenlijk enkel van nut is in (surprise) Francorchamps.

Als de Limburgers daar een schoon documentje van willen maken, des te beter - doen ze nog is iet gratis ginderachter da nog nuttig is ook :twisted:

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests

cron