Mening? hier!

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#76 » Tue Jan 09, 2007 8:43 pm

Jinx wrote:
Teun wrote: Damn, dat er mensen zijn die het sarcasme hiervan niet inzien...

Zulk een reactie in tenmidden van een discussie over man-vrouw is toch nooit serieus bedoelt. Misschien meer iets voor germaanse studenten die de lol er wel van inzien?

Ik ga mn hond uitlaten. dada
of het duidelijk was of niet, is niet belangrijk. of het een grap was of niet ook ni. In deze context zijn zo'n dingen uit den boze.
De grap was best OK, de formulering niet. Nick heeft me een tijdje geleden ook kritiek gegeven, onder andere voor mijn formulering in een andere topic en achteraf bekeken, had hij zeker gelijk.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#77 » Tue Jan 09, 2007 8:45 pm

Och dat off-topic gedoe, ne mens sukkelt daarin zonder dat ge der bij stil staat. Maar ik gaan dees onderdeel een beke verlaten vreesk, per slot van rekening is dees een forumsegment voor de eerste baccers eh.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#78 » Tue Jan 09, 2007 8:47 pm

Math Wolf wrote:... Nick heeft me een tijdje geleden ook kritiek gegeven, onder andere voor mijn formulering in een andere topic en achteraf bekeken, had hij zeker gelijk.
I aim to please ... all ;)
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#79 » Tue Jan 09, 2007 8:48 pm

niet beledigend ... ? :?
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Jinx
WOZ
Posts: 403

Post#80 » Tue Jan 09, 2007 8:48 pm

dit kan perfect naar het "algemeen" forum verplaats worden hoor! ge moogt nog kiezen het welk :)
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

User avatar
Jinx
WOZ
Posts: 403

Post#81 » Tue Jan 09, 2007 8:51 pm

Teun wrote:Waarom? Omdat winakkers geen gevoel voor humor hebben? Dit was toch helemaal niet beledigend, net omwille van het 'volledig erover gaan' van de opmerking.

Gevoel voor humor genoeg. Maar goede vrede bewaren is ook belangrijk. Ge maakt mij ni wijs da gij (om maar een voorbeeld te geven) een racistische mop maakt in een hevige discussie over racisme tussen 2 bevolkingsgroepen. Zo'n dingen zijn misplaatst en horen in die context niet thuis. Een rassistische mop kan, zij lachen even goed met ons. Maar de manier waarop en het tijdstip zijn daarbij enorm belangrijk.

Als er verder commentaar is bij het modereren om het forum, gelieve dan contact op te nemen met het praesiumlid in kwestie of het praesidium in z'n totaliteit.
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#82 » Tue Jan 09, 2007 9:05 pm

Ik ben zelf mod in een middelgrote guild in een ander forum en ook host van een spamtopic met 5500 pagina's.

In die hoedanigheid denk ik dat ik hetzelfde zou hebben gedaan, goed gedaan dus mods!

Off topic: in principe gaat het ondertussen om dingen die iedereen aanbelangt, dus zou het eigenlijk naar het algemene algemeen forum moeten gaan, maar het is Verdyck zijn topic natuurlijk.

Over de rest: vrije meningsuiting wordt meestal verdedigt door mensen die er het meeste andere mensen met kwetsen. Ik hoop dat jij niet tot die soort behoort Verdyck.

Ik denk dat vrije meningsuiting beperkt mag worden in die zin dat men een minimum aan respect moet hebben voor zijn medemens. Je mag iets beledigend zeggen, maar niet om te beledigen. Anders noemt men dat gewoon ruzie maken/zoeken.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#83 » Tue Jan 09, 2007 9:14 pm

Tja, het gaat mij om het principe dat gefundeerde uitspraken niet worden genegeerd gecensureerd wegens onprettige smaak bij bepaalde groepen.


Dan zouden discussies of homo-adopitie, Islam, Katholisisme, politiek en geschiedenis niet mogen omdat bepaalde interpretaties en gevolgtrekkingen voor de één of andere groep niet zo leuk zijn.


Galilei is ook bijna op de brandstapel gebracht omdat de kerk niet met zijn redeneringen en verklaringen omkon.

Daarom ben ik een voorstander van vrije meningsuiting en kritische discussies. In een goed en open systeem worden de verkeerde redeneringen en visies onderuit gehaald worden en ontkracht.

Wie de mening niet deelt negeert ze gewoon.

Het gaat mij niet om kwetsen, het gaat mij om het principe dat men speelt op de bal en niet op de man.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#84 » Tue Jan 09, 2007 9:33 pm

Daar kan ik bijna volledig mee akkoord gaan.

Alleen zullen in realiteit foute visies en meningen niet altijd ontkracht worden, tot ieders grote spijt waarschijnlijk.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#85 » Tue Jan 09, 2007 9:43 pm

Dat is nu eenmaal de bluts die men bij de buil moet nemen eh.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#86 » Tue Jan 09, 2007 9:50 pm

Phil wrote:EDIT(Robbe): een beetje op uw taal letten he jong
Nu ben ik zo benieuwd naar wat hier stond... Kan de auteur hier mss een apart topic over openen, als het hier te gevoelig zou staan? Titel 'gore grappen' of zoiet, dat alleman gewaarschuwd is :p

Moderatie mag, maar volgens mij enkel als het onwettelijk is wat er gezegd wordt (vb negationisme). Iets zeggen dat cru is, moet kunnen. Als het de lezer echt niet zint zijn de posts nog steeds te negeren.

Om de knuppel in het kiekenkot te gooien: dit moet dus kunnen he:
Image

Teun
Posts: 216

Post#87 » Tue Jan 09, 2007 9:52 pm

Joke wrote:niet beledigend ... ? :?
Hoe kan je iemand beledigen met iets dat je (overduidelijk) niet meent? Een serieuze vraag: dacht je dat Phil echt meende wat hij zei? Mensen die echt zo redeneren vind ik enormzielig. Mocht hij het gemeend hebben, ik had het ook direct weggemod + ban.

Ik blijf zijn uitspraak grappig vinden. Alleen spijtig dat blijkbaar niet iedereen zijn bedoeling doorhad. (Wat op zich ook een komische situatie heeft veroorzaakt, maar waarin helaas mensen zich aangevallen voelden. En dat laatste kan nooit de bedoeling zijn geweest)

Overigens vind ik de vergelijking met de rascistische mop een beetje krom. Van zo'n mop weet je nooit of hij (een beetje) gemeend is of niet. hier was dit (vind ik, maar blijkbaar dacten er mensen dat dit wel gemeend was) overduidelijk.

Een betere vergelijking: Iemand die humo leest?
In het gat van de wereld werd er zo een keer gelachen met para's. Er werd een persiflage op een recruteringscampagne voor para's gemaakt. maar dan zo een die er echt overiging. A la: Ontmoet boeiende mensen, en vermoord ze! Ook geweldig grappig, alleen voelden veel mensen zich aangevallen, hoewel dit niet meteen de bedoeling was van dit artikel.
De week erop kwamen er enorm veel boze reacties op het artikel van humorloze mensen.
De week daarop kwamen er dan weer reacties van para's die wel een gevoel voor humor hadden. Het gat van de wereld kwam dan met een nieuwe persiflage. De para's werden voorgesteld als vredeliefende doetjes in nijntje-stijl.
Linkjes: Een reactie erop
de affiche
Word paracommando!
- Agressief type?
- Altijd al eens willen zien waar al die zwarte voetballers uit de Belgische competitie vandaan komen?
- Op café altijd op de eerste rij als er gevochten wordt?
- Uw grote helden zijn oa Jean-Marie Dedecker, Jean-Claude Van Damme…

uw profiel:
- Een diploma kleuter, lager of hoger onderwijs is niet nodig.
- Geen noemenswaardige talenkennis vereist
- Ervaring met het molesteren van weerloze kinderen, vrouwen en bejaarden is een pluspunt

wij bieden
- Actie en avontuur in binnen- en buitenland
- Mogelijkheid om ergens in den vreemde langdurig roerloos in de modder, de bosjes, , het woestijzand, een half ondergelopen greppel of een reusachtige mierenhoop te liggen.

Mijn punt: Mensen moeten zich niet zo snel aangevallen voelen, zeker niet als het niet de bedoeling is om mensen aan te vallen.
Last edited by Teun on Tue Jan 09, 2007 10:04 pm, edited 2 times in total.

Teun
Posts: 216

Post#88 » Tue Jan 09, 2007 9:58 pm

Math Wolf wrote: De grap was best OK, de formulering niet. Nick heeft me een tijdje geleden ook kritiek gegeven, onder andere voor mijn formulering in een andere topic en achteraf bekeken, had hij zeker gelijk.
De formulering maakt het juist grappig. Had hij het op een normale manier gezegd, dan was het misschien wel niet zo overduidelijk niet gemeend geweest.

Om af te sluiten over zijn uitspraak: Spijtig dat er mensen zich aangevallen voelden. Dit was zeker niet de bedoeling van de schrijver. En het zegt ook absoluut niets over zijn mening over verschil tussen man en vrouw.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#89 » Tue Jan 09, 2007 10:05 pm

Foundation wrote:
Phil wrote:EDIT(Robbe): een beetje op uw taal letten he jong
Nu ben ik zo benieuwd naar wat hier stond... Kan de auteur hier mss een apart topic over openen, als het hier te gevoelig zou staan? Titel 'gore grappen' of zoiet, dat alleman gewaarschuwd is :p
Het wordt gequoted in de volgende posts!

Edit: OK, nu niet meer, Jinx heeft de quotes ook ge-edit. Ik zal wat ik ervan herinner PM-en.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Jinx
WOZ
Posts: 403

Post#90 » Tue Jan 09, 2007 10:21 pm

het feit da mensen zich aangevallen voelen of zich kunnen voelen zorgt voor de mod aanpassing. Als ik weet da iedereen het op de goeie manier zou opnemen zou het er nog staan. Helaas is dit niet zo en moeten wij de kerk in het midden houden.


De vergelijking met humo ligt verder dan wat ik van voorbeeld gebruikte. De context ligt volledig anders.

Ge gaat in een politiek debat zo'n moppen ook niet maken (weeral een foute vergelijking maar kom...)
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 8 guests

cron