Mening? hier!

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#46 » Tue Jan 09, 2007 2:23 pm

ok, ik voel dat ik nu toch wel iest zou moeten antwoorden. Daar gaat ie dan
Adelbert wrote:Dit doet mij denken aan de tijd dat Jana bij ons in de klas voor zichzelf wou opkomen, het was moedig, maar tevergeefs... ZE ware gewoon met te veel... ZE zaten echt overal... ZE hadden haar volledig omsingeld... ZE hadden allemaal hun brillekes op en hun laptopkes bij... Jana heeft onderspit moeten delven tegen deze absolute meerderheid...
Juist ja, Jana, laten we het erover hebben. Dat is een goed voorbeeld. Het enige meisje in informatica, en dan wordt ze nog eens weggejaagd ook !!! Dan is er een vrouw die de moed heeft om informatica te gaan studeren... jullie moesten beschaamd zijn voor wat jullie haar hebben aangedaan ! In plaats van die te verwennen en zo, dan zouden er mischien nog meer vrouwen informatica gaan doen. Of mischien willen jullie dat nu juist niet... ?
Adelbert wrote:Toch nog efkes replyen op joke:
- Vrouwen kunnen ook niet beslissen, ze beweren dan wel smaak te hebben, maar wie zit er constant met het dilemma 'wat moet ik aan'?
oh nee ! dat ge dat durft zeggen ?! En in hoeveel gezinnen vraagt de man s'morgen's aan de vrouw "welke das moet ik aandoen ?" wetende dat er zoveel mannen zijn die nog niet eens een das kunnen knopen.
Ok, dat dilemma van "wat moet ik aan" daar zijn veel vrouwen voor bekend. Dat komt omdat we zoveel kleren hebben die ons goed staan dat we moeilijk kunnen kiezen.Dan nog, het uren voor de spiegel blijven draaien dat is heel verschillend van een persoon tot een andere.Ik heb dat dus bijvoorbeeld al niet (de opmerking "dat valt er aan te zien" is een klassieker en komt hier niet te pas) Bij mannen is dat meer van "wat is er niet te vuil en stinkt niet te hard ?" En hoeveel mannen kopen hun eigen kleren ?
vrouwen moeten ook nog beslissen over bijvoorbeeld wat er elke dag gekookt moet worden. Als dat geen dagelijks dilemma is dan weet ik het ook niet.Dit is ook nog een teken van het feit dat mannen vrouwen onderdrukken, waarom kookt de man niet elke dag ? Mannen koken soms, maar dan is dat meestal alleen maar voor grote gelegenheden.

Adelbert wrote:- Een paar jaar geleden had ge zo nog dien tv die dat ge kon splitsen, de linkerkant het ene kanaal en de rechterkant het andere... De reclame daarvoor ging over kinnekes (=kindjes voor de mensen die Antwerps nog niet zo goed verstaan...), wie maakt der ambras over wat er op mag staan??
Het cliché "vrouwen naar de stomme soaps en mannen naar de actie films en sport" is al lang voorbij. Alhoewel ik wel nog graag zou vermelden hoe lastig het soms kan zijn om samen met een man TV te kijken, want die heeft dan ook commentaar op alles ! Dit kan ook een aanleiding zijn om ambras te maken om te zorgen dat de man ergens anders zijn stomme praat kan gaan verkopen.
Adelbert wrote:- er worden evengoed mannen geslagen door hun vrouwen, daar zitten zelfs boksers tussen die met één mep hun vrouw morsdood slagen, maar ze willen dat niet want ze 'zien ze graag'... Wet van de sterkste geldt idd niet bij de mensen als 'sterk' letterlijk geïnterpreteerd wordt... (nog even een bijkomende opmerking: er bestaan dus wel degelijk zelfhulpgroepen enz voor deze mannen... en men begrijpt wel dat dit een nog veel grotere taboe is als de geslagen vrouwen, welke man wil toegeven dat hij geslagen wordt door zijn 40 kilogram minder wegende vrouw?)
Dat is dan ook nog een van de grote problemen van de man : hun ego ! Ik weet heel goed dat er mannen geslagen worden en vind dat alles behalve goed (mischien dat dit sommige mensen kan verbazen...)Ik vind het niet normaal dat er mannen vrouwen slagen maar ook niet dat vrouwen mannen slagen. Dit zijn dingen die meestal ook pas na het huwelijk gebeuren en die moeilijk te voorzien zijn.
We kunnen het dan ook nog hebben over de verkrachtingen en zo, maar dan wordt dit forum niet meer zo aangenaam niet meer.
Dus dit soort onderwerpen mogen nu vermijd worden : daar zijn we over akkoord.
Adelbert wrote:- Vrouwelijk charme kan wel degelijk veel harder zijn dan eender welke slag, emotioneel afbreke kan zo veel pijnlijker zijn... Maar vrouwen zijn echt niet de enigen die zichzelf hier schuldig aanmaken...
als ge het maar weet. Alhoewel dit een van de enige wapens is die de vrouw tot haar beschikking heeft.
Adelbert wrote:- Ge hebt gelijk: waarom geen vrouwe in biljardclubs?
Als ze het kunnen, kunnen we er mss nog iets van bijleren, en als ze het ni kunnen, kunnen we toch nog is goed lachen, niet?
- Vrouwe met snorre, ja... Boerka's eh ("da's voor het verberge van het gelaat zodat ze geen andere mannen kan verleiden", jaja, zal wel mohammed... (tusse haakskes: da's mor om te lache eh)
In de meeste biljardclubs zijn al vrouwen. En ik zou er maar niet zeggen dat vrouwen dat niet kunnen, je zou van sommigen mischien is kunnen verschieten. Sommigen doen zelfs alsof ze het niet kunnen om een man zijn eer niet te kraken. (ik behoor niet tot deze soort : ik kan het echt niet)

Adelbert wrote:- Vrouwen mogen idd wel dezelfde rechten krijgen, maar ze moeten dertegen kunnen als mannen in bepaalde beroepen dus wel degelijk beter zijn en dus ook meer verdienen in die beroepen, andersom natuurlijk...
dit laatste is hetgene waar ik tegen vecht : dat is nu iets echt typisch mannelijk. In HEEL veel gevallen worden vrouwen minder betaald voor hetzelfde werk, vaak beter.Mannen worden ook gemakkelijker aangenomen dan vrouwen met dezelfde diploma's. Dat is NIET normaal. Het cliché "de man zorgt dat er geld in huis binnenkomt" is ook gedaan.Er zijn koppels (niet veel natuurlijk, want dat is nogal moeilijk voor een man om te aanvaarden) is de vrouw hoger gediplomeerd dan de man.Waarom denk je dat mannen zo op (domme) blondjes vallen ?
Dan kun je natuurlijk de extremen pakken zoals brandweerman of zo... er zijn nu ook vrouwen die dat doen, en die hebben dezelfde examens moeten afleggen, ook fysiek. En die doen dat zeker niet slechter. Mannen zijn niet zowiezo beter in alles, bijlange niet !
Het is niet omdat jullie alle vrouwen kunnen wegjagen uit de informatica richting dat jullie de slimste zijn.

P.S.Ok, als er nu iemand is dat mij kan steunen, liefst aan de vrouwelijke kant zou ik dat zeer sterk op prijs stellen, want 3 tegen 1... Nu kom ik zo over voor een mannenhaatster...
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#47 » Tue Jan 09, 2007 2:44 pm

Teun wrote:getuige het 'smaakgehalte' in onze klas moet ik toch toegeven dat vrouwen over het algemeen een betere smaak hebben dan mannen. Er zijn echter uitzonderingen (aan beide kanten). Ik hoop dat ik er daar een van ben :p
daar zal ik maar best niet over oordelen :wink:
- de 'mannen' kunnen perfect zelf de 'juiste' gordijntjes kiezen die toch 'o zo eeeeenig zijn'...
Moet je homo zijn om gezellig/modieus te willen wonen?
dat vraag ik me dan ook wel af
- de mannen vinden kijken naar vitaya enz geen kwelling meer, ze (nu begrijp ik waarom het mannelijk meervoud in het nederlands hetzelfde is als het vrouwelijk meervoud...) zouden het zelfs fijn vinden...
Moet je homo zijn om sommige programmas op 5tv goed te vinden?
geef toe dat dat toch niet de lievelingszender is van de gestereotypeerde man.
- Als meer mensen holebi zouden worden, zou ik niet meer geïrriteerd worden door programma's zoals 'heren maken de man' aangezien nu homo's geen rariteit meer zijn en men dus ook geen nood meer heeft om deze stereotiepen over het beeldscherm uit te smeren...
Geweldig programma. 2 ultra uitersten met elkaar combineren. enerzijds huppeltrutjes en anderzijds mannen zonder enige vorm van smaak. Ik heb er toch enorm mee kunnen lachen
als je er maar mee kunt lachen, was ook een geweldig programma, alhoewel ik de beauty and the nerd beter vond.
- De paar heteromanne dat er nog zouden zijn, zullen zichzelf zeker beschikbaar willen stellen om het voortbestaan van de mensheid te verzekeren... (mor as het echt via klonen of kunstmatige toestanden moet, oké dan...)
Vrouwen vallen nogal gemakkelijk voor homo's. Pech voor jou dan :p
ocharme, al zijn toekomstplannen naar de vaantjes ! hij hoopte mischien om als enige heteroman over te blijven...
Vrouwen vallen niet op homo's, meestal worden homo's gewoon beschouwd als beste vriend omdat je daar over alles mee kunt praten, maar op vallen dat is nog iets anders. Spijtig genoeg spreek ik hier niet uit ervaren, ben nog niet veel homo's tegengekomen.
- Als vrouwe geslage worden door hun partner (ook een vrouw dus), slagen ze toch gewoon terug... de wet van de sterkste wordt weer ingevoerd (en indien conflict tusse homo en lesbiënne, zal deze tweede categorie winnen, maar dit conflict zal zich raar of zelden voordoen, want dit conflict is reeds opgelost...
Als een vrouw slaat mag je terugslaan! Emancipatie voor iets!
Als een vrouw slaagt maar eigenlijk niet slaagt om pijn te doen maar meer om te zeggen dat je iets stom zegt of dat je ze enerveert, dan kun je beter niet terugslagen, want dan kan het pijnlijker worden voor jou. Vrouwen slagen zelden om pijn te doen.
ik denk da'k nu toch wel genoeg categorieën mensen (al dan niet succesvol) aangevallen/beledigd en totaal vereenvoudigd heb, ik zal dus maar is stoppen en mijn inmenging in deze discussie terug naar nul doen convergeren (binair voorgesteld als: "0")...

P.s.: de twee informatici die zich nu hebben gemengd met deze discussie, hebben het niveau echt naar beneden geholpen nu... En ik ben er fier op...
Applausje voor de informatici! (die bijna allemaal eenzaam en alleen zijn :( )
tja, dat gebeurt er als je de vrouwen wegpest uit je richting :wink:
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

Teun
Posts: 216

Post#48 » Tue Jan 09, 2007 3:13 pm

Joke wrote:
Adelbert wrote:- Vrouwen mogen idd wel dezelfde rechten krijgen, maar ze moeten dertegen kunnen als mannen in bepaalde beroepen dus wel degelijk beter zijn en dus ook meer verdienen in die beroepen, andersom natuurlijk...
dit laatste is hetgene waar ik tegen vecht : dat is nu iets echt typisch mannelijk. In HEEL veel gevallen worden vrouwen minder betaald voor hetzelfde werk, vaak beter.Mannen worden ook gemakkelijker aangenomen dan vrouwen met dezelfde diploma's. Dat is NIET normaal. Het cliché "de man zorgt dat er geld in huis binnenkomt" is ook gedaan.Er zijn koppels (niet veel natuurlijk, want dat is nogal moeilijk voor een man om te aanvaarden) is de vrouw hoger gediplomeerd dan de man.Waarom denk je dat mannen zo op (domme) blondjes vallen ?
Dan kun je natuurlijk de extremen pakken zoals brandweerman of zo... er zijn nu ook vrouwen die dat doen, en die hebben dezelfde examens moeten afleggen, ook fysiek. En die doen dat zeker niet slechter. Mannen zijn niet zowiezo beter in alles, bijlange niet !
Het is niet omdat jullie alle vrouwen kunnen wegjagen uit de informatica richting dat jullie de slimste zijn.

P.S.Ok, als er nu iemand is dat mij kan steunen, liefst aan de vrouwelijke kant zou ik dat zeer sterk op prijs stellen, want 3 tegen 1... Nu kom ik zo over voor een mannenhaatster...
Ik snap best wel dat je als bedrijf voor bepaalde beroepen liever een man aanneemt om problemen te vermijden. Laat ik dit even kort uitleggen om hier problemen te vermijden. (woordspeling!! :p)

Als je een vrouw in een leidinggevende positie plaatst gaan er veel mannen dat niet pikken. (hoe onrechtvaardig en hoe debiel van die mannen ook, het is nog steeds realiteit). Ook worden vrouwen al eens zwanger met een (duur) zwangersschapsverlof als gevolg. Zo zijn er soms nog enkele redenen. dat vrouwen minder betaald worden voor hetzelfde werk vind ik ook niet kunnen.

Beauty en the nerd vond ik dom. Die vrouwen speelden gewoon dat ze zo dom zijn om zo op tv te komen.

En de homo's die ik ken (toch 2 erg goede vrienden) hebben echt geen gebrek aan vrouwelijke aandacht. Even aan toevoegen dat het niet zo'n huppeltrutjes zijn als die in de heren maken de man.
Als een vrouw slaagt maar eigenlijk niet slaagt om pijn te doen maar meer om te zeggen dat je iets stom zegt of dat je ze enerveert, dan kun je beter niet terugslagen, want dan kan het pijnlijker worden voor jou. Vrouwen slagen zelden om pijn te doen.
Wie zegt dat mannen vrouwen slagen om ze pijn te doen?

User avatar
peke
Posts: 12

Post#49 » Tue Jan 09, 2007 4:20 pm

Waarom mannen vrouwen zouden slagen weet niemand, waarschijnlijk om te tonen dat ze toch sterker zijn. Maar deze durven ook wel te slaan voor dezelfde rede als waarvoor vrouwen slagen, kijk naar de familie backeljauw waarin de franky om de vijf botte een klopke krijgt van zijn pa omdat hem iets dom deed of naar my wife and kids. Allemaal hetzelfde de man die zijn machtspositie gebruikt.
:)

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#50 » Tue Jan 09, 2007 4:22 pm

peke wrote:Allemaal hetzelfde de man die zijn machtspositie gebruikt.
als gij wist da ge het had, zoude het ook gebruiken ;)

en btw, als iemand een gepaste titel vindt voor deze discussie, PM me !
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
peke
Posts: 12

Post#51 » Tue Jan 09, 2007 4:26 pm

Nu ga ik ni bewere dat een vrouw geen macht heeft. En natuurlijk gebruiken we dat allemaal wel een deel. Maar zolang het by gebruik blijft en er geen mis moet voorstaan blijft het redelijk goed dacht ik ale denk bedoel ik :wink:

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#52 » Tue Jan 09, 2007 5:04 pm

Waarom worden in het wiskunde forum zo'n ongelooflijk lange posts gemaakt :o

Phil
Posts: 100

Post#53 » Tue Jan 09, 2007 5:06 pm

EDIT(Robbe): een beetje op uw taal letten he jong

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#54 » Tue Jan 09, 2007 6:29 pm

Ik heb de hulp niet nodig van heel het WINAK-mannendom om deze discussie te beslechten, ten tweede allemaal tegen één à twee vrouwen, das toch een beke overdreven.

@Teun dit nieuwe ras zou de wereld enorm saai en kleurloos maken.

@Shinta omdat dit nu eenmaal een wiskundeforum is, wij hebben geen traditie met het omzetten van genuanceerde opinie's in korte code.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#55 » Tue Jan 09, 2007 6:45 pm

Phil wrote:Edit by Jinx: Dit was inderdaad niet nodig, en was door Robbe rechtmatig gecorrigeerd. Bij deze is de quote ook weg
is dat nu echt nodig ?
met zo'n primitieve praat kun je best van dit forum wegblijven.

Edit by Jinx: voor primitieve praat gade best naar't aescu forum.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#56 » Tue Jan 09, 2007 7:07 pm

@ Teun : dus je geeft mij gelijk met het feit dat mannen en vrouwen geen gelijke kansen hebben met en job. En dat veel mannen onrechtvaardig en debiel zijn. :D
Beauty and the nerd is zalig. Ik denk niet dat je dat express kunt doen om zo'n stomme antwoorden te doen, voor sommige van die antwoorden zou ik er zelfs nooit opkomen !
ik heb nooit gezegd dat alle homo's huppeltrutjes zijn.
mannen slagen vrouwen niet om ze pijn te doen... waarom dan wel ?

@Yannick : wie is er begonnen met zijn doos van Pandora ? :P

@ Petra : danku !!!!!!!

@Robbe : het is waar dat de actuele naam niet echt goed gepast is. Maar heeft dit een naam ?

@Shinta : ge ziet, wiskundigen kunnen ook kort antwoorden :wink:
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#57 » Tue Jan 09, 2007 7:19 pm

Phil wrote:Edit by Jinx: Nog eentje da weg mag.
Als dit als grap bedoeld is, treffend.
Indien niet, erg onbeleefd en zielig.

Edit by Jinx: grap of niet. hoort in deze discussie NIET thuis


Zal ik mijn mening nog maar eens verkondigen? Want uiteindelijk is het allemaal begonnen met een discussie tussen ik en Verdyck over de doos van Pandora.


Een probleem van onze samenleving is nu eenmaal hoe te discrimeren. (discrimineren is de LETTERLIJKE betekenis van het woord hier, dit wil zeggen: onderscheid maken en onderverdelen.) Er moet altijd discriminatie zijn: je laat geen wiskundige het werk van een loodgieter doen of een kapper een vrachtwagen besturen. (behalve in witte raven op 1 als dat nog bestaat)

Gevolg: overal rondom ons wordt gediscrimineerd. Zover ik weet, geldt wettelijk voor deze discriminatie:
Ze moet gebaseerd zijn op controleerbare
feiten

Ze mag geen rekening houden met huidskleur, godsdienst, etnische afkomst (bv. Pool-Belg) geslacht, geaardheid
Behalve voor sommige wettelijke uitzonderingen uiteraard (bv: priester, werknemer in joodse bakkerij, acteur of actrice, ...)

Dit betekent dat bijvoorbeeld roken of aan de drank zijn, wel een goede reden kan zijn voor een bedrijf om je niet aan te nemen, net als leeftijd.

Om terug bij mijn punt te komen. Negatieve discrinatie mag dus niet, maar we zijn nu eenmaal mensen. Daar komt nog bovenop dat dit nog redelijk recent allemaal veranderd is (onthoud: vrouwen hadden eerst geen stemrecht bvb.) en de modale Belg wat vastgeroest is, vooral in België (denk maar aan die ene bruine partij die bijna 35% van de stemmen haalt)

We moeten dus leren om op een juiste manier te discrimineren. Een man mag meer verdienen dan een vrouw ALS hij een hogere opleiding heeft, zwaarder werk doet of een hogere positie heeft (en liefst een combinatie van die 3) Andersom mag dus ook een vrouw meer verdienen dan een man in die gevallen.

Spijtig genoeg is de generatie van onze ouders het daar nog niet mee eens. Ik denk dat de meeste mensen hier op het forum slim en volwassen genoeg zijn om te beseffen dat een vrouw niet minder is dan een man, alleen anders (zelfs Verdyck) Beide hebben hun goede en slechte punten.

En wat komt er hier vooral aan bod? De clichés... Ik en mijn vriendin zeggen soms dat zij de man en ik de vrouw ben in de relatie, niet omdat dat zo is, maar omdat we zoveel clichés ontkrachten of gewoon omdraaien.

M_W

P.S.: Is dat meisje echt weg gepest uit de informatica? Want in dat geval zou ik dat schandalig vinden. Er zijn verschillende vrouwen in de informatica, ook op hoger niveau die hun job kennen! (Verdonck, Cuyt, Laenens om enkele proffen te noemen)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Teun
Posts: 216

Post#58 » Tue Jan 09, 2007 7:34 pm

Joke wrote:@ Teun : dus je geeft mij gelijk met het feit dat mannen en vrouwen geen gelijke kansen hebben met en job. En dat veel mannen onrechtvaardig en debiel zijn. :D
Beauty and the nerd is zalig. Ik denk niet dat je dat express kunt doen om zo'n stomme antwoorden te doen, voor sommige van die antwoorden zou ik er zelfs nooit opkomen !
ik heb nooit gezegd dat alle homo's huppeltrutjes zijn.
mannen slagen vrouwen niet om ze pijn te doen... waarom dan wel ?

@Yannick : wie is er begonnen met zijn doos van Pandora ? :P

@ Petra : danku !!!!!!!

@Robbe : het is waar dat de actuele naam niet echt goed gepast is. Maar heeft dit een naam ?

@Shinta : ge ziet, wiskundigen kunnen ook kort antwoorden :wink:
Ik 'slaag' soms meisjes als ze iets soms/onnozels of whatever zeggen. Plagend/grappig bedoeld altijd. Ik heb denk ik nog nooit iemand opzettelijk pijn gedaan. Althans ik kan het me niet herinneren.

En in die debiele en onrehtvaardige mannen geef ik je inderdaad gelijk, maar er zijn uiteraard niet enkel debiele mannen op deze aardbol, ook vrouwen.

Als die 'schoonheden' echt zo dom zijn als ze zich voordoen, dan.... Nee dat kan niet, niemand is zo dom.

Aan hierboven: jana is gestopt omdat ze programeren saai vond. Ze is zeker niet weggepest. Ze werd wel (heel erg) veel geplaagd, maar zeker nooit pestend bedoeld. En dat had ze ook wel door. Ze kon er altijd wel mee lachen. ik denk niet dat ze het idee had dat ze niet welkom was ofzo.

En wat je zegt over de wet: dat is de wet, maar die wordt niet altijd even goed nageleeft. Als een bedrijf een man aanneemt is het niet te bewijzen dat die omwille van zijn eslacht is gekozen. Helaas, maar het is nu eenmaal nog steeds zo. Vrouwen krijgen volgens hopen studies minder betaald voor hetzelfde werk en worden voor bepaalde beroepen ook minder snel aangenomen. De redenen daarvoor (zwangerschapsverlof/ gezag/ minder aan het gezin verbonden) kan ik wel begrijpen vanuit een economisch standpunt, maar ik vind ze moreel verwerpelijk.

En over de gelijke kansen. ik zag vorig jaar zo'n bord aan de bakker met: Winkelmeisje gevraagd m/v. Ik denk niet dat je daar als jongen enige kans maakte :p

En dat van Phil is toch duidelijk een (erg geslaagde vind ik zelf) mop. Robbe, die had je echt niet moeten wegmoddereren.

Ow en nog iets: hoe meer vrouwen in de klas hoe beter!

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#59 » Tue Jan 09, 2007 7:44 pm

Niet beginnen over politiek eh, Bartje. Veel mensen stemmen op VB uit armoede (en leid hier nu niet uit af dat ik op VB het gestemd, dat is niet zo, en trouwens stemmen is anoniem op dit land, mocht dit wel zo zijn), omdat ze genoeg hebben van de rotten boel die de klassieke partijen hebben. Trouwens ieder heeft recht op eigen mening, of die nu communist, neo-nazi, socialist, liberaal, naturalist of mentaal gehandicapt is. De vrijheid van elke mens houdt in mijn ogen op waar die van de andere begint. Hoewel het wetboek er andere visies op nahoud.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#60 » Tue Jan 09, 2007 7:49 pm

Teun gij kent de mensheid nog niet eh, domheid kent geen grenzen mijn waarde.

Plagen, tsss, vrouwen behandelt men met tact. Een vrouw de kast op jagen kan heel leuk zijn, maar zo heel heel af en toe, doet ge dat regelmatig, dan worden ze kattig. En geloof mij, liever ne pissige vent, dan een kattige vrouw.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 63 guests