Post#3 » Sun Dec 10, 2006 5:26 pm
Die kerel is gewoon stom...
Trouwens, in Amerika is de situatie nog erger, daar denkt de helft van de studenten jonger dan 14 dat iets/0 gelijk is aan 0. Dat heb ik in levende lijve mogen ondervinden op een ander forum. Verschillende leerkrachten daar leren dat zelfs aan!
Delen door 0, het is moeilijk te begrijpen maar: doe niet moeilijk, leer de kinderen toch gewoon aan wat een limietproces is...
Simpel voorbeeld:
hoeveel is 10/1 = 10 meester
10/0.1 = 100 juffrouw
10/0.001 = 1000
.
.
.
10/0.0000000000...0001 = 100...000
Kijk eens aan kindjes, als we dicht bij 0 komen, wordt dit altijd maar groter en groter. Dus, laten we altijd maar groter worden oneindig noemen.
Dus hoeveel is 10/0
(in koor) oneindig meester!
is dat nu zo moeilijk?
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25