Oprichting van een WEF!

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Oprichting van een WEF!

Post#1 » Thu Dec 07, 2006 1:17 am

Ik heb eens zitten nadenken. Cantussen op een ander unief doen moet toch wel goed te doen zijn denk ik, indien we een WINAK Expeditionary Force oftewel WEF oprichten.

Het basisidee is gewoon, als we nu eens een paar versleten tenten van bij ons thuis verzamelen. In oude versleten rugzakken doen en in den Hagar stokeren pakkensgereed. Een paar keer oefenen met het opzetten van die tentjes, dan moeten cantussen in andere steden bij bevriende clubs goed te doen zijn. We claimen een stukske met gras begroeid land, zetten onze oude versleten tenten op, slapen 4 uur ofzo en voor dat er iemand moeilijk kan doen over ons wildcamperen kuisen we onze schup af en vertrekken met den eersten trein!

En moesten er enige problemen zijn, die tenten zijn als het ware, vervangbaar. En het feit dat die tentjes altijd in de Hagar gereed zouden liggen, zou maken dat we ons niet meer druk hoeven te maken over gecompliceerde organisatie op voorhand. Een paar oefeningen en we kunnen die tentjes opzetten in een paar minuten tijd.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

jintro
Posts: 9

Post#2 » Thu Dec 07, 2006 9:51 am

Sinds wanneer kunde in den Hagar tentjes opslaan, zonder dat die rotten??

tentjes mee zandstralen? :D

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#3 » Thu Dec 07, 2006 9:57 am

zolang ze maar traag genoeg wegrotten is er geen probleem.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#4 » Thu Dec 07, 2006 1:23 pm

Hier in wilrijk een met gras begroeid stukske grond vinden is geen probleem. In Heverlee en Diepenbeek zal da ook nog wel lukken. in Gent of Brussel centrum is da al wa moeilijker...

Goei tenten kunde evt wel op de kop tikken als er nog is nen uitverkoop is van het leger. Die doen da regelmatig, veilingen van hun ouw materiaal: http://www.mod.be/sales/index.asp?LAN=nl

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#5 » Thu Dec 07, 2006 1:37 pm

jintro wrote:Sinds wanneer kunde in den Hagar tentjes opslaan, zonder dat die rotten??
dat gaat niet idd ^.^, als trogdor het al niet aankan, laat staan wat textiele stoffen

en lol, opslaan in den Hagar ...
denkte dan dat wij plaats hebben daarvoor?
de bergingruimte is nét groot genoeg voor het essentiële :)
en dan nog weet ik dat de berging niet openstaat voor alleman

Ten tweede: ik ben al 2 keer buiten Antwerpen gaan cantussen, en geloof me, ge wilt een stevig, waterdicht dak boven u hoofd, met de garantie dat er niets gepikt wordt rondom u. Ik zie mezelf niet echt een tent opzetten voor één nacht, en dan de dag erna, als die zeiknat geworden is, na een slapeloze regennacht, die terug proper maken en inpakken. Dan laten we het feit van een legale kampeerplek zoeken nog achterwege. Dit mag al zowizo ni binnen 10 km van de cantuslocatie zijn, anders worden onze tenten nog ondergepist ook ...
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#6 » Thu Dec 07, 2006 2:19 pm

Nick wrote:zeiknat
:lol: :lol: :lol:

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#7 » Thu Dec 07, 2006 3:08 pm

Nick wrote: Ten tweede: ik ben al 2 keer buiten Antwerpen gaan cantussen, en geloof me, ge wilt een stevig, waterdicht dak boven u hoofd
Ik zie mezelf niet echt een tent opzetten voor één nacht, en dan de dag erna, als die zeiknat geworden is, na een slapeloze regennacht, die terug proper maken en inpakken.
Woef wordt precies ni graag nat terwijl em slaapt.


Sorry, couldn't resist ;).
Last edited by Karel on Thu Dec 07, 2006 3:24 pm, edited 2 times in total.

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#8 » Thu Dec 07, 2006 3:17 pm

toch straf eigelijk da ge mij "uitlacht" met uwe achtingverlagende stoot :P
let's not start a war! ;)
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#9 » Thu Dec 07, 2006 3:18 pm

Ook in Brussel en Gent is het mogelijk een met gras begroeide plek te vinden. Ooit al eens gehoord van een park?
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#10 » Thu Dec 07, 2006 3:28 pm

ooit al eens gehoord van "de wet"? ;)
kwil ni tijdens mijne slaaprust worden wakker gemaakt door politiemannen of door junkies
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

Jan
WOZ
Posts: 605

Post#11 » Thu Dec 07, 2006 3:46 pm

Al zeker ni dat ge dan nog halfzat, met lint en doopfrak en een adem die naar bier riekt uit uw tentje kruipt en oog in oog staat met een agent.

User avatar
Jinx
WOZ
Posts: 403

Post#12 » Thu Dec 07, 2006 4:18 pm

park wordt iets te veel gecontrolleerd peis'k. en nogal makkelijk gepikt ook denk ik. kdenk da ge beter af zijt in den achterhof van een of ander kot.
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#13 » Thu Dec 07, 2006 5:06 pm

Controle is misschien ni de eerste reden waarom ge uw tent niet in een park wilt zetten. Stadsparken hebben meestal een 'andere' reputatie...

Ge kunt uw tent niet overal placeren he. In Leuven is de politie onverbiddellijk voor overlast, heb ik al gehoord. Zal in Brussel wel ni veel anders zijn, met EU daar in de geburen.

Uw tent in een hofke zetten is de beste oplossing meestal. In Brussel kunt ge den hof van den Albert is proberen, die heeft wel wa plaats :p

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#14 » Thu Dec 07, 2006 5:46 pm

't is niet dat ge der nen halven dag blijft rondhangen eh. Maar het is veel gemakkelijker een voorhofke te claimen dan bij iemand te gaan logeren.

Trouwens, wie pikt er nu waardeloze tenten? En die locatie, ge kunt dat altijd wel arrangeren of georganiseerd krijgen om rugzakken met tentje's bij WINAK-leden te stockeren.

En dat gezever over de wet, als ge de wet volgt mag openbare dronkenschap ook niet. Dus ik zie het punt niet.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Tristan
Prosenior
Posts: 143

Post#15 » Sat Dec 09, 2006 11:38 am

Ik heb mij echt bangelijk vermaakt
bij het lezen van deze post; maar toch nog
maar even voor alle duidelijkheid.

Onder WINAK-vlag gaan camperen in een
Brussels stadspark, op de grote markt
van Leuven, op het dak van een café in Gent
of weetikwaar zal ik echt niet kunnen
goedkeuren.

Tuurlijk: ga gerust eens een cantus doen in
een andere stad, maar probeer WINAK dan liever
een goede naam ipv. een forse boete te bezorgen.

Grinnik, the stuff you guys come up with
sometimes...

Tristan

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests