Gauwe Gids

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Gauwe Gids

Post#1 » Sat Nov 11, 2006 12:12 pm

Kijk eens naar dit ouwe mailtje van Bart Mentor 2 jaar geleden; Ik vind dees wel een mooi concept vorig jaar denk ik dat het initiatief uitgestorven is geraakt, maar deze oude WINAK traditie kan best wel eens nieuw leven worden ingeblazen.

Beste medestudent,


De examenperiode komt weer akelig dicht nabij, en om een oude traditie in ere te houden stelt WINAK (studentenclub voor wiskundigen, informatici en fysici) een Gauwe Gids samen.

Voor zij die niet met het concept vertrouwd zijn, in deze Gids zouden alle studenten moeten terug te vinden zijn van alle jaren in deze drie richtingen, gepaard aan enkele coordinaten om contact met deze mensen op te nemen (telefonisch, via MSN of ICQ, ...). Op deze wijze kan eenieder die in de knoei zit met zijn examenstof bijvoorbeeld een mailtje sturen naar iemand die hoogstwaarschijnlijk hulp kan bieden.

Om zulks een Gauwe Gids ineen te flansen hebben wij echter van iedereen enkele van deze gegevens nodig - we zouden er kunnen proberen uit onze duim te zuigen, maar de kans dat die telefoonnummers dan enigszins kloppen is wel gering.
Ik had waarschijnlijk allang langs moeten gaan bij de klassen om wat informatie in te zamelen, maar onder het motto "Stel niet uit tot morgen wat ge kunt uitstellen tot overmorgen" is dit er dus duidelijk niet van gekomen, en moet ik dus maar ieders mailbox volspammen om het alsnog voor elkaar te krijgen.

Wat ik dus nu zou willen vragen is dat iedereen een mailtje kan sturen naar dit email-adres of Bart@WINAK.be met daarin:
- Je naam (en eventueel je rolnummer)
- Wat je studeert (en in welk jaar)
- Contactgegevens (adres, kotadres, telefoonnummer, emailadres, ICQ-nummer, MSN, ...)
Aarzel ook niet om op de discussiefora op blackboard een topicje hieraan te wijden (al dan niet anoniem) want het is altijd mogelijk dat niet iedereen zijn mail altijd leest.


Thx voor de medewerking,

Bart Bal

Voel u vrij om over het concept, détails, nuances en
praktische uitvoering te discusiëren. Maar ik denk dat het wel aangewezen zou zijn om zo'n Gauwe Gids snel op poten te zetten indien we er allen achter zouden staan (ik alvast wel). Met de leuze van good old Patton in ons achterhoofd "Beter een goed plan vandaag, dan een perfect plan morgen!" en o wat hadden de Fritzen schrik van die man, hehe.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

wem
Posts: 93
Contact:

Post#2 » Sat Nov 11, 2006 12:25 pm

Ik heb er hier nog eentje liggen van 2002, en eerlijk gezegd: je gebruikt het amper (of zelfs nooit).

De mensen die je vragen wilt stellen, kent ge meestal al van in u klas, en die hun unif-email-adres valt dus makkelijk op te zoeken via ua-webmail client. En vanaf dan kan alle communicatie starten die ge maar wilt.

Als ge toch een vraag hebt die ni beantwoord kan worden door mensen waar ge mee in contact staat, kunt ge 't nog altijd op het forum posten (en da was er tot voor kort ni), en dan zal er hopelijk wel iemand op antwoorden, iemand die ge mogelijks ni eens kent, omda die bv. een jaar hoger zit.

Verder is het een initiatief van Winak, maar niet iedereen zit in winak, en niet iedereen zal z'n gegevens zomaar aan winak doorspelen. Dus het zal een Gauwe Gids worden met beperkte gegevens, en tevens zullen die relatief snel out-of-date zijn (nieuw kot, nieuwe gsm, ander email-adres, ...)

Voor mij is dus zowel het concept als de uitwerking achterhaald.

Mawa
WOZ
Posts: 1050

Post#3 » Sat Nov 11, 2006 12:28 pm

Beste yannick en wem,

Gauwe Gids bestaat. Moesten jullie het niet opgemerkt hebben. Bij jullie lidkaartformulier werd er achter jullie gegevens gevraagd en ook of ze in de gauwe gids mochten komen. We hebben alle gegevens en de mail over de Gauwe Gids is da een tijdje geleden rondgestuurd en zal nog eens gestuurd worden voor de blok begint.

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#4 » Sat Nov 11, 2006 1:01 pm

Inderdaad, het stond op het inschrijvingsformulier.
De Gauwe Gids is sinds enkele weken in de maak, en zal binnenkort compleet af zijn :)
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#5 » Sat Nov 11, 2006 1:24 pm

ah sorry dan, ik loop bij deze weer twee straten achter. Mijn schuld dan helemaal(mijn gegevens zijn dan zowiezo ook te adden in de Gauwe Gids nu ik weet waarover het gaat).
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron