Sport

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
j0lle
WOZ
Posts: 396

Sport

Post#1 » Thu Sep 28, 2006 10:40 pm

Gegroet WINAK

Bij het begin van het academiejaar zou ik jullie graag al even op de hoogte brengen van belangrijke informatie over de sport.

Eerst en vooral moet je een sportsticker kopen voor bijna geen geld. Deze komt dan op de achterkant van je studentenkaart en heb je nodig voor bijna alle sportactiviteiten. Hiervoor moet je echter twee stappen doorlopen.

Eerst moet je registeren op www.sportua.be (bij het submenu sportsticker). Op deze site vind je ook bijna alle informatie over sport aan de UA (een aanrader).

Na de registratie moet de sticker worden afgehaald en betaald op één van de sportdesks. Een sticker kost 15 euro, maar bijna alle ziekenfondsen betalen het grootste deel van dit bedrag terug, een standaard formulier ligt al klaar op de sportdesks.
De sportdesk op onze campus kan je hier vinden:

Code: Select all

UA Commissariaat voor de Sport 
Sportopolis Gebouw
ma – vrij: 10.00 U - 12.00 U en 14.00 U - 16.00 U
T:  03/265.37.44
E: info@sportua.be 
Met deze sportsticker op zak kan je het volgende doen:

Tegen zeer gunstige tarieven lid worden van sportopolis (19 euro per jaar). Hiermee kan je dan gratis squashen en badmintonnen voor 18h (mits reservatie), na 23h sporthal gratis huren (let op: iedereen moet wel lid van sportopolis zijn) en ook tegen zeer lage prijzen fitnessen, groeplessen volgen en dergelijke …

Met een sportsticker kan men ook gratis deelnemen aan de antwerp student league ASL (over heel de associatie van de hoge scholen en universiteit van Antwerpen) en aan de interfak competitie (competitie tussen de studentenclubs van campus Middelheim en Drie Eiken).

Over ASL vind je meer info op www.sportua.be en hier vind je ook info hoe je jouw eigen ploeg kan inschrijven (voor 1 november).

Voor de interfak moet je je op voorhand niet inschrijven. Je komt op maandagavond om 19h gewoon naar sportopolis, en met een sportsticker kan je gratis meespelen bij je favoriete studentenclub (zodat zij misschien met de fel begeerde beker kunnen triomferen) in bijna alle sporten (je moet zeker geen professionele sporter te zijn, het gaat vooral om het plezier). En achteraf worden er vaak vatjes gegeven en nog wat nagepraat bij pot en pint. Let echter wel op, men moet dus wel in het bezit van een sticker zijn, hiermee ben je dan ook verzekerd. De kalender vind je op de sportdesks, bij de sportraad, of gewoon bij mij of Joyce.

Indien je een sport professioneler beoefent, kan je ook steeds bij het sportcommissariaat terecht zodat jij kan meespelen in universitaire ploeg (nationaal en internationaal) en om een eventueel topsportstatuut.

Voor meer informatie kan je steeds terecht op:

www.sportua.be

www.uasportraad.be

of op de sportdesks en natuurlijk ook bij de UA Sportraad.


Zo, hopelijk is alles een beetje duidelijk, en kunnen we jullie maandagavond verwachten in de sportopolis.

--
Joycie & j0lle
Last edited by j0lle on Thu Sep 28, 2006 10:56 pm, edited 1 time in total.
qwertyuiop

User avatar
Sven
Posts: 145

Post#2 » Thu Sep 28, 2006 10:49 pm

Klein detail: Sportopolis is opgeslagen voor haar lidgeld: dit is € 19 geworden.
Nieuwe leden moeten trouwens ook nog € 7,5 waarborg voor de lidkaart betalen (zoals gebruikelijk bij een waarborg kun je die terugkrijgen bij het weer inleveren van de kaart)

User avatar
j0lle
WOZ
Posts: 396

Post#3 » Thu Sep 28, 2006 10:56 pm

Sven wrote:Klein detail: Sportopolis is opgeslagen voor haar lidgeld: dit is € 19 geworden.
indeed, vergeten aan te passen.
bij deze.
qwertyuiop

User avatar
JoeriFranken
Posts: 82

Post#4 » Thu Sep 28, 2006 11:59 pm

Dit is echt wel mooi en goedkoop hoor. Mooi initiatief van de UA voor alle sportliefhebbers.

Zal er eens over nadenken.


Greets :P

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#5 » Tue Nov 07, 2006 8:55 pm

Dit is misschien raar om voor te stellen, maar met het oog op de Go-kartrace, kunt ge die karretjes aanpassen? en dan in het bijzonder moogt ge der ander tandwielen opzetten (desnoods demonteren en ander tandwiel met trapas erin en dan bij teruggave der terug de oude trapas en oud tandwiel derin) of(een ander ketting, andere as, een beetje gepruts) want dat verzet was veel te klein om met het grote mes scherpe rondetijden neer te zetten. Ge draaide den boel gewoon zot. Uiteindelijk is het niet zo veel werk om zo'n Go Kart aan te passen. Bij ons thuis is al het gereedschap(en de tandwielen, lassers, en de onbaatzuchtige vrijwilligers en de assen) aanwezig om van de inefficiënte Go-Kart een absolute winner te maken in één namiddag. Allee stel u voor "WINAK wint de Go-Kartrace met ettelijke ronden voorsprong".
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#6 » Wed Nov 08, 2006 2:02 am

Op zich een goed idee, maar ik denk dat dat onder valsspelen valt en persoonlijk wil ik zo ni winnen. Sorry dat ik een eerlijke mens ben ;)

We kunnen natuurlijk ook gewoon trainen he, dan zouden we ook wel eens kunnen winnen. Zo een ploegje samenstellen van 10 man ofzo en daar dan regelmatig mee gaan fietsen in de week (tegen een hoge snelheid of op klein vitesse, als de beentjes maar snel bewegen ;)).

Als ik een fiets heb, wil ik gerust mee trainen en meedoen aan de gocart-race. Normaal (als de financienen wat meezitten) ga ik daar binnen nu en 2 weken eens voor horen.

Maar dan eis ik wel cheerleaders! :D
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#7 » Wed Nov 08, 2006 11:29 am

Robbe wrote:Op zich een goed idee, maar ik denk dat dat onder valsspelen valt en persoonlijk wil ik zo ni winnen. Sorry dat ik een eerlijke mens ben ;)

We kunnen natuurlijk ook gewoon trainen he, dan zouden we ook wel eens kunnen winnen. Zo een ploegje samenstellen van 10 man ofzo en daar dan regelmatig mee gaan fietsen in de week (tegen een hoge snelheid of op klein vitesse, als de beentjes maar snel bewegen ;)).

Als ik een fiets heb, wil ik gerust mee trainen en meedoen aan de gocart-race. Normaal (als de financienen wat meezitten) ga ik daar binnen nu en 2 weken eens voor horen.

Maar dan eis ik wel cheerleaders! :D
valsspele ? Mokt tog ni uit, zolang dattaq vier wi8ele hee en een stuur is da goe ze.

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#8 » Wed Nov 08, 2006 11:35 am

Ik was dat ook al aan het denken vorig jaar.
Het feit is dat die gokarts geleverd worden door een firma, daar mag je zelf niet zomaar aan beginnen prutsen :)
En ja, het is elke club/kring/vereniging die dan dezelfde gokart krijgt. Het zou idd wat oneerlijk zijn naar de andere teams toe :)
Maar soit, we waren 3des vorig jaar. Vindk toch ni slecht voor Wiskundigen, Informatici en Fysici
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#9 » Wed Nov 08, 2006 11:51 am

mjah die mannen van fabiant enzo die passen hun kart toch ook helemaal aan tot iets ludieks, die is toch ook aangepast :P

en tunen is ni cheaten!

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#10 » Wed Nov 08, 2006 2:46 pm

Idd, we zetten er gewoon ne vette spoiler op en da komt wel inorde!

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#11 » Wed Nov 08, 2006 5:24 pm

Ja idd, we spelen niet vals. Uiteindelijk gaan we niet minder energie moeten gebruiken dan een ander, het zullen nog altijd onze benen moeten zijn die het verschil moeten maken.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#12 » Wed Nov 08, 2006 5:57 pm

Ne spoiler, letterlijk dan, dinge verraden over Lost season 3 :P
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Tristan
Prosenior
Posts: 143

Post#13 » Wed Nov 08, 2006 9:40 pm

Vals spelen wordt officieus enorm hard aangemoedigd,
zolang ik maar weer zo'n mooie beker mee naar
huis kan nemen: liefst een grotere dan vorig jaar,
want daar paste veel te weinig Duvel in : )

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#14 » Wed Nov 08, 2006 9:44 pm

The Praeses has spoken, let's make plans ^.^
Shoppen:
Raketbrandstof
Raket
Gordels
...
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#15 » Wed Nov 08, 2006 10:01 pm

volle rubbere banden en een emmer kraaiepoten...
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests