IQ test

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

Poll: En je IQ was?

150
0
No votes
150
0
No votes
140-150
3
6%
140-150
3
6%
130-140
7
14%
130-140
7
14%
120-130
8
16%
120-130
8
16%
110-120
2
4%
110-120
2
4%
100-110
0
No votes
100-110
0
No votes
90-100
0
No votes
90-100
0
No votes
Ik kan niet lezen
5
10%
Ik kan niet lezen
5
10%
Total votes: 50

Robbe
WOZ

Post#16 » Fri Jan 05, 2007 2:39 pm

die van Math Wolf
Klassiek: 132
Algemene kennis: 127
Rekenvaardigheid 126

die van Karel 7/11
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

Verdyck

Post#17 » Sat Jan 06, 2007 1:11 pm

Zeg Jelle, mensa, is dat nu echt de moeite? Hebt ge daar iets aan, allee komt ge daar interessant volk tegen en wat houdt dat in?

Ik heb wel eens overwogen om zo'n echte test af te leggen en ze te joinen, maar uiteindelijk is het er niet van gekomen.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

j0lle
WOZ

Post#18 » Sat Jan 06, 2007 1:58 pm

Verdyck wrote:Zeg Jelle, mensa, is dat nu echt de moeite? Hebt ge daar iets aan, allee komt ge daar interessant volk tegen en wat houdt dat in?

Ik heb wel eens overwogen om zo'n echte test af te leggen en ze te joinen, maar uiteindelijk is het er niet van gekomen.
ja da zit daar wel goed ineen vind ik.
ge kunt zo verschillende groepen volgen (bvb wiskunde, astrologie, ... ligt eraan wa uw interesses zijn), en dan houden die af en toe bijeenkomsten, lezingen, ...
ook veel behulpzame mensen... en veel mensen da hulp nodig hebben ;P
qwertyuiop

Karel
WOZ

Post#19 » Sat Jan 06, 2007 7:54 pm

Ik kan niet overweg met elitarisme, en Mensa stinkt daar wel heel hard naar. Verschrikkelijk concept.

Verdyck

Post#20 » Sat Jan 06, 2007 8:42 pm

elitarisme en elitaire verenigingen, der is veel over te zeggen. Wie vrijheid van vereniging predict moet ook elitarisme respecteren.

Die dingen vormen zich zowiezo spontaan in de maatschappij, maar mensa is niet echt elitair. Der is geen etnische of maatschappelijk kader bij mensa, arm of rijk, links of rechts iedereen is er thuis.

Is de universiteit dan ook geen elitair orgaan als ge het zo bekijkt?
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

j0lle
WOZ

Post#21 » Sat Jan 06, 2007 9:43 pm

Verdyck wrote:Is de universiteit dan ook geen elitair orgaan als ge het zo bekijkt?
wou ik ook zegge.
voor "buitenstaanders" lijkt da misschien elitair, maar eens ge lid bent, is daar niks van te merken.
qwertyuiop

Adelbert

Post#22 » Sun Jan 07, 2007 2:08 am

Ga is naar de homepage zien: 'the high iq society'. Geen onderscheid? Die willen alleen maar mensen die beter zijn dan 98% van de rest.
Dan zijt ge toch al vrij elitair bezig vind'k...
Daarom is Mensa nog niet slecht, maar elitair zijn ze toch wel in mijn ogen.

slimmy
Prosenior

Post#23 » Sun Jan 07, 2007 8:53 am

wa ik wel wil weten is... wa moet u IQ zijn om zo 98% beter te zijn dan de rest?

Prophet

Post#24 » Sun Jan 07, 2007 10:08 am

Gemiddeld iq is 100 met een afwijking van 10 dacht ik, dus >120 om beter te zijn dan 98%. Is niet zo hoog, dus zo elitair is die groep nu ook nie.

slimmy
Prosenior

Post#25 » Sun Jan 07, 2007 10:11 am

da's wel waar...

Verdyck

Post#26 » Sun Jan 07, 2007 10:34 am

mensa zou zo machtig kunnen zijn, zoals de loge ofzo, maar die gebruiken hun macht niet, in dat opzicht vind ik het een tamme organisatie.

Trouwens geraakt ge door de unief voor wiskunde, informatica of fysica met een iq(iq voor wiskunde) lager dan 110(of whatever een zeker iq)? Ipv een iq test zijn het in dat geval examens en noemen we het ipv van te weinig iq om te flessen te weinig inzet én talent. Maar ja talent is dat weer een elitair woord wss.

Qua elitair zijn en macht zijn netwerken veel groter en vanuit elitair/economisch oogpunt veel handiger en machtiger. "Salonpolitiek" moet toch vrij vet zijn in mijn ogen, ge kunt daartegen zijn, maar het is niet meer dan normaal dat de mensen met echt veel macht en middelen naar de andere mensen met macht en middelen luisteren. De rest is voor die mensen peanuts.

Jinx
WOZ

Post#27 » Sun Jan 07, 2007 11:40 am

tis niet N~(100,10) maar N~(100,15)
maw...
iq nodig om over de 98% te komen is bij benadering:
2.05*15 + 100 = 130,75

al nen hoop hoger dus...
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

Verdyck

Post#28 » Sun Jan 07, 2007 12:00 pm

Het getal zelf maakt niet uit, het feit dat ge selecteerd impliceert dat ge een deel mensen hebt lid, en een deel dat noodzakelijkerwijs der buiten valt. Of het nu 98% is of 50% ge zult altijd mensen hebben die dat oneerlijk, elitair en dikkenekkerij vinden.

Wie van ons heeft nog nooit afgunst meegemaakt in het onderwijs van anderen omdat de persoon die jaloers is alle moeite van de wereld heeft om bij te benen en gij in hun ogen een flierenfluiter zijt?

Math Wolf

Post#29 » Tue Jan 09, 2007 7:44 pm

In zekere zin is mensa elitair en discriminerend, maar op een wettelijke manier (als vereniging mogen ze dat)

Toch vind ik het goed initiatief. Hoogbegaafden zijn aan de andere kant ook mentaal gehandicapt en hebben het vaak moeilijk met dingen die voor een normaal begaafd iemand vanzelfsprekend zijn. (het nerd-zijn is hiervan een overduidelijk nevenverschijnsel) Bij mij valt dat nog mee (ik zit ergens tussen 130 en 140) maar ik weet dat het voor mensen met een IQ van 150+ vaak moeilijk is.
Denk hierbij ook aan hun jeugd: zit maar eens op een lagere school en je snapt alles beter dan de juffrouw of meester... Dat wordt niet aanvaard en vaak ook niet in dank afgenomen door de betrokken leerkracht ("die betweter")

Zulke mensen kunnen dus aangepaste hulp gebruiken en in die richting vermoed ik dat mensa wel nuttig werk verricht, is dat zo Jelle?
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Jinx
WOZ

Post#30 » Tue Jan 09, 2007 7:51 pm

voor zover ik weet is mensa niet echt betrokken bij hoogbegaafden op zo'n vroege leeftijd. Da's meer de taak van CLBs etc.

Als'k mijne cursus geleerd heb kan'k daar meer over vertellen (kheb een hoofdstuk 'hoogbegaafdheid' ma kwas nooit in de les...)
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

Return to “Algemeen”