Discussie terrorisme, ...

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

Robbe
WOZ

Discussie terrorisme, ...

Post#1 » Tue Jun 17, 2008 3:57 am

Image
DISCLAIMER: Deze post was origineel in POTD gezet, waarna er een discussie over terrorisme is losgebarsten. De mods hebben die discussie eruitgehaald en apart gezet, maar daar heb ik persoonlijk dus niets mee te maken. Ik vond de voorgaande afbeelding een interessante visie op het gebeuren in de wereld en vond het de moeite waard om het met de WINAKers te delen. Ik wil hier dus niet mee zeggen dat ik het goed vind wat er gebeurd is op 9 november, gewoon dat er (net als de holocaust) mee gelachen mag worden. Dankuwel voor uw aandacht.
Last edited by Robbe on Wed Jun 18, 2008 10:53 pm, edited 2 times in total.

ccat

Post#2 » Tue Jun 17, 2008 8:42 am

indeed not funny ^^

'k moet er toch effe iets over zeggen vermits ik zo het gevoel heb dat dat prentje toch wel geplaatst is geweest met de reden van enige discussie teweeg te brengen.
'k vraag me af wat jij vind dat er zou moeten gebeuren, Robbe? :)
Pak nu als iemand hier binnen valt en echt iets heel ergs aanricht ook gedoeld gewoon op mensen te raken, mensen die dat zich niet kunnen verweren, vind je dan dat daar niets tegen gedaan moet worden? Dat je dat gewoon moet laten gebeuren? Door heel dat gebeuren zijn er al rotte dingen gebeurd, das een feit... maar ik vrees dat dat niet vermeden kon worden.
En voor zo ver mijn gezaag :p
anarchy in the cellophane.
supernintendo girl rules!!!!

Pieter Belmans

Post#3 » Tue Jun 17, 2008 9:05 am

Ironie en bijtende ironie zijn ook vormen van humor. De toon is misschien niet direct hilarisch te noemen, maar de manier waarop een bepaald licht op de waarheid verpakt is, vind ik zeker geslaagd.

Fristi
WOZ

Post#4 » Tue Jun 17, 2008 9:09 am

eerlijk, of het nu gepast is of niet, ik vind dat het moet kunnen.

FF in het midden gelaten of amerika nu goed of slecht (wat is god en wat is slecht?) gehandeld heeft, zon dingen moeten kunnen vind ik dan zo persoonlijk...

Ik kan naturulijk best begrijpen dat dit voor sommige mensen gevoelig ligt maar toch..
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

Math Wolf

Post#5 » Tue Jun 17, 2008 12:55 pm

Er zijn meer dan genoeg aanwijzingen dat Amerika op zijn minst wist dat dit ging gebeuren en het heeft laten gebeuren, gewoon om een reden te hebben om militair in te grijpen in het midden oosten.

(Om nog maar te zwijgen over de complottheorieën dat ze er zelf achter zaten.)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Robbe
WOZ

Post#6 » Tue Jun 17, 2008 1:04 pm

ccat wrote:indeed not funny ^^

'k moet er toch effe iets over zeggen vermits ik zo het gevoel heb dat dat prentje toch wel geplaatst is geweest met de reden van enige discussie teweeg te brengen.
'k vraag me af wat jij vind dat er zou moeten gebeuren, Robbe? :)
Pak nu als iemand hier binnen valt en echt iets heel ergs aanricht ook gedoeld gewoon op mensen te raken, mensen die dat zich niet kunnen verweren, vind je dan dat daar niets tegen gedaan moet worden? Dat je dat gewoon moet laten gebeuren? Door heel dat gebeuren zijn er al rotte dingen gebeurd, das een feit... maar ik vrees dat dat niet vermeden kon worden.
En voor zo ver mijn gezaag :p
Ik vond dat ook niet per se grappig, gewoon een uiterst interessante kijk op de gang van zaken die ik het wel waard vond om hier even aan het daglicht te brengen. Ik had ook helemaal niet de bedoeling om hier een discussie over op gang te brengen.
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

Karel
WOZ

Post#7 » Wed Jun 18, 2008 1:43 pm

Math Wolf wrote:Er zijn meer dan genoeg aanwijzingen dat Amerika op zijn minst wist dat dit ging gebeuren en het heeft laten gebeuren, gewoon om een reden te hebben om militair in te grijpen in het midden oosten.

Onzin, al die aanwijzingen zijn op zich ook al complottheorieën. Ik zeg niet dat het onmogelijk is dat ze het wisten, maar zolang er geen verifieerbaar en betrouwbaar bewijs te vinden is, mag je het niet als waarheid aannemen en daar conclusies uit trekken.

Nick
Prosenior

Post#8 » Wed Jun 18, 2008 3:03 pm

Math Wolf wrote:Er zijn meer dan genoeg aanwijzingen dat Amerika op zijn minst wist dat dit ging gebeuren en het heeft laten gebeuren, gewoon om een reden te hebben om militair in te grijpen in het midden oosten.

Let me guess ... the media told you that? ;)
All hail the media, for they are the rightious truthtellers...
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

Alexander

Post#9 » Wed Jun 18, 2008 4:35 pm

Ik heb ergens op tv gezien dat het duidelijk de schuld van de joden was, ze hadden vrij overtuigend bewijs, hier is een link naar de reportage.

Fristi
WOZ

Post#10 » Wed Jun 18, 2008 4:39 pm

mja, ze wisten wel min of meer da er iets stond te gebeuren, wa ik ook wel geloof, want me een van de machtigste intelligentiediensten ter wereld..da ze exact wiste wa er ging gebeuren das al een heel ander verhaald.

Da ze er derna misbruik van gemaakt hebben om int midden oosten binnen te vallen...het zou kunne, kzie ze ertoe instaat, of het echt zo is..no idea
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

ccat

Post#11 » Wed Jun 18, 2008 6:11 pm

Doet dat er ook maar iets toe eigenlijk? Dat was/is daar gewoon een wespennest als het aankwam/aankomt op georganiseerd terrorisme. Ooit moest daar toch iets aan gedaan worden hé. Wie dat daar mee begon, dat deed er toch al helemaal niet toe. 't feit is gewoon dat dat moest gebeuren want uiteindelijk was die ene aanslag ook maar het begin hé.
En ja, ze zullen daar wel iets van geweten hebben, maar niet voldoende. Ze hebben ondertussen ook al aanslagen vermeden, nu weten ze ook beter hoe ze dat moeten aanpakken. Ik vind niet dat je ze veel kan verwijten, en als ze er iets aan hadden kunnen doen hadden ze dat ook gedaan zé, daar geloof ik toch echt wel in. Ze zijn natuurlijk ook niet helemaal zuiver op de graad, maar welke overheid is dat wel :roll:
anarchy in the cellophane.
supernintendo girl rules!!!!

Pieter Belmans

Post#12 » Wed Jun 18, 2008 7:16 pm

In Afghanistan is de Taliban aan de macht gekomen, omdat zij als anti-Russisch regime in de jaren '80 gesteund zijn door de Amerikanen. Ze kregen training, en voor zover mogelijk (aangezien het niet bekend mocht zijn) materiaal.

In Irak was een dictator aan de macht, maar dat was pakweg Ceauşescu ook in Roemenië. Van georganiseerd terrorisme was geen sprake.

Welke aanslagen in het Westen zijn er geweest? 1 die out of the blue kwam, op 11 september 2001. London en Madrid waren aanslagen die gepleegd zijn omdat beide landen zich engageerden in de oorlog in Afghanistan. Er was een trigger, en die zou er niet geweest zijn moest alles onder de vlag van de VN gebeurd zijn. Maar dat pastte dan weer niet in het kraam van de VS, aangezien die op dat moment een oorlog nodig hadden om hun wapeneconomie op gang te krijgen.

Als een random mod dit wil afsplitsen naar een ander topic, graag :).

Norfolk
WOZ

Post#13 » Wed Jun 18, 2008 7:44 pm

Zo opgesplitst.
Was wel niet zo grappig toen die alle prentjes in heel het topic begon binnen te halen ^^

slimmy
Prosenior

Post#14 » Wed Jun 18, 2008 7:44 pm

Lol ik wou het juist zelf ook opsplitsen, kvond het al vreemd dat ineens al die posts weg waren :D

Robbe
WOZ

Post#15 » Wed Jun 18, 2008 10:53 pm

Heb even mijn post geedit, ik zou niet willen dat de mensen denken dat ik zomaar discussies over terrorisme uitlok. :lol:
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

Return to “Algemeen”