thesis topics

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

Foundation

thesis topics

Post#1 » Tue Apr 08, 2008 5:52 pm

Normaalgezien zou ik zo'n zaken op de ESP site moeten zetten maar die ligt blijkbaar plat, dus ik doe het maar hier:

Wie nog een topic voor thesis of eindwerk voor komend academiejaar zoekt en dat in de richting van multimedia wil doen, mag steeds bij mij komen aankloppen. Het Visielab van het dept. fysica waar ik werk is voornamelijk bezig met signaalverwerking en medische beeldvorming, ik werk daarbinnen echter (bijna) onafhankelijk aan audio en geluidsverwerking, samen met dr. Wim D'haes. Goeie wiskundigen, informatici, fysici of ingenieurs zijn dan ook steeds welkom - enige programmeervaardigheid in C++ is echter wel handig.

Zowat alle voorstellen gaan in de richting van het implementeren van een library, of het uitbreiden/benchmarken/profilen/vergelijken van bestaande code. Dat gaat van software voor het behandelen van XML-bestanden, over software voor het maken van geluidseffecten en GUIs daarbij, tot voor de die-hards software voor het oplossen van stelsels van vergelijkingen en het doen van fourier en wavelet-transformaties. Ik sta ook steeds open voor eigen voorstellen in het kader van multimedia (audio/videocodecs, social networking applications, ..., surprise me).

Geïnteresseerden vinden contactinfo en emailadres op www.ua.ac.be/joachim.ganseman ;)

Pieter Belmans

Post#2 » Tue Apr 08, 2008 6:04 pm

Hou vooral een plaats over voor mij tegen dat ik zover ben ;).

Return to “Algemeen”