Allemaal aan één zeil trekken mannen, voor de buitencampus!

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Allemaal aan één zeil trekken mannen, voor de buitencampus!

Post#1 » Thu Feb 22, 2007 9:42 pm

Hey alleman,

Ik denk dat we hier wel allemaal onze naam achter kunnen zetten eh. De universiteit is zijn eigen studentenleven aan het afmaken.

[Link Verwijderd]
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#2 » Thu Feb 22, 2007 9:58 pm

en verspreid dat ding een beetje eh, stuur dat door naar medestudenten, vrienden, whatever!
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#3 » Fri Feb 23, 2007 9:44 am

mjah er is een papierversie in omloop die ik al getekend heb... maar kom, kzal da ook maar rap tekenen dan maar :S

User avatar
Dave
WOZ
Posts: 816

Post#4 » Fri Feb 23, 2007 9:56 am

Ik denk nie dat dat veel gaat uitmaken, maar toch signed :)

jintro
Posts: 9

Post#5 » Fri Feb 23, 2007 11:39 am

ik wil toch even een DUIDELIJK verschil in inhoud tussen beide enquetes benadrukken.


1. De papieren enquête, opgesteld door ASK met steun van de clubs van de buitencampussen. --> genuanceerde tekst die vraagt om genoeg betrokkenheid wegens vrees voor te strenge maatregelen.

2. de digitale versie (onbekend) --> tekst met onwaarheden en verkeerde suggesties die TEGEN de student gebruikt kan worden. Het is wss goed bedoeld, maar de formulering van deze digitale petitie ondermijnt het effect van de é&chte petitie.



Teken dus liefst de digitale versie NIET.

Groetjes,

Uw zusterclub, KDA

User avatar
Dave
WOZ
Posts: 816

Post#6 » Fri Feb 23, 2007 12:01 pm

Ik heb het nog eens goed doorgelezen, en ik was wat rap met het tekenen, en er staan inderdaad een hoop onwaarheden in. Ik heb het er zojuist met Tristan over gehad. Het is een goei initiatief maar zoals jintro heeft gezegd kunnen deze onwaarheden tegen ons gebruikt worden, en ondermijnen ze de andere petitie.
Bij deze zijn we dan ook helaas genoodzaakt om de link hiernaar te verwijderen. Mijn excuses hiervoor want ik weet dat deze petitie met de beste bedoeling opgestart is!

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#7 » Fri Feb 23, 2007 2:03 pm

toch wel sneu, ik had dat ding van de Fabiant-site geplukt.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Adelbert
Posts: 34

Post#8 » Fri Feb 23, 2007 8:09 pm

Over wat ging die petitie eigenlijk?
Ik weet dat dit mss dom kan overkomen, maar ik heb daar nog niets van gezien...

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#9 » Fri Feb 23, 2007 9:02 pm

Is dit de uitleg met de "onwaarheden"?
Het studentenleven van de buitencampussen van de Universiteit Antwerpen speelt zich af op fort VI in Wilrijk. Sinds kort staan er op de parking in het fort containerklassen van een topsportschool. Deze containers zijn maar een tijdelijke oplossing, en binnenkort zal er dan ook een echte school gebouwd worden op het (nu nog) grasveld van het fort.
Als die school er komt, zullen de clublokalen van onze studentenverenigingen in het fort moeten verdwijnen, en is het gedaan met ons sociaal en tof studentenleven op de buitencampussen.

De beslissingen over deze topsportschool worden buiten ons om gemaakt, maar met deze petitie willen wij, de studenten van de buitencampussen van de UA, ons laten horen, en kenbaar maken dat er een oplossing voor ons moet gezocht worden, zodat ons studentenleven niet moet bezwijken onder dit prestigeproject.
Zoja/Zonee, kan iemand mij de onwaarheden dan eens melden :)
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

Valthonis
Posts: 100

Post#10 » Fri Feb 23, 2007 11:26 pm

Ik denk dat het belangrijk is om inderdaad aan 1 lijn te trekken, vandaar dat ge dus de papieren versie tekent. Deze versie is geregeld door de overkoepelende organisatie die eigenlijk de 'hoogste' vereniging is die een 'zeg' heeft over het studentenleven op de buitencampussen.

Dus een extra online petitie die zowat half en half wordt geregeld nog eens extra gaan afgeven is zowat het slechtste wat je kan doen vind ik. No offense voor de goede bedoelingen echter.
They claim we've purloined, I'm not the one...

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#11 » Sat Feb 24, 2007 12:41 am

begrijp ik volledig :)
maar ik wil graag weten waar de onwaarheden zitten ...
mss lees ik het verkeerde tekstje ofzo zonder dak het besef
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#12 » Sat Feb 24, 2007 1:38 pm

De fout zit er in dat "de studentenclub lokalen dreigen te verdwijnen". Dat staat helemaal niet ter discussie. Integendeel zelfs: de studenten krijgen lokalen bij ter compensatie: Linguapolis verhuist van het fort naar de stad, waardoor er een tiental lokalen vrijkomt die allen door studenten gebruikt zullen kunnen worden.

De bezorgdheid ligt echter vooral in de vrijheid die wij nu nog kennen. Nu kunnen wij in het Fort alles doen wat wij willen, zonder pottenkijkers. Wij bepalen de normen, en alleman is volwassen. Vanaf dat daar een internaat komt, zullen we echter moeten opletten wat wij doen: bepaalde zaken zijn verboden in het bijzijn van minderjarigen. En ge weet hoe tieners zijn: die gaan zich ook op onze TD's laten zien en het varken er eens goed uithangen.

Bovendien, moest er iets gebeuren aan hun lokalen, zijn wij de eerste verdachten. Hetgeen intellectueel niet al te eerlijk is.

Het studentenleven dreigt helemaal niet te verdwijnen. Maar als de directie van die topsportschool wat katholieker is van inslag, en de omgeving voor haar jonge zieltjes "kuis" en "eervol" wenst te houden, kunnen ze het ons wel moeilijk maken...

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests