cursus A.I.

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

cursus A.I.

Post#1 » Wed Oct 12, 2011 6:33 pm

Hallo!

Ik weet niet in welk jaar dit vak gegeven word en of het al dan niet een keuzevak is... dus ik zet dit maar snel in algemeen. Hopelijk vergeven jullie mij dat! anders ja... pech.
Zoals iedereen al weet geef ik dus les in een middelbare school in Mechelen. Daar zitten ook zesde jaars en die zesde jaars moeten een eindwerk maken. Er zijn twee (ja ja, twee!) studenten die voor informatica gekozen hebben, waarvan er een stiekem een kei wiskundig onderwerp wilt doen (dat is ook een van de studenten die ik begeleid hihi)... en de student die een informatica onderwerp heeft gekozen heeft mijn hulp gevraagd (allez ja, eigenlijk de hulp van zijn begeleidster die dan weer bevriend is met mij), zijn onderwerp is namelijk A.I. (artificial intelligence) en aangezien er een vak aan de UA is met dit als thema zou hij daar graag een cursus van in zijn handen krijgen. Vandaar dus dit berichtje.

Is er een lieve informatica-ziel die mij een versie van de cursus kan doorsturen? Of is deze cursus te koop op de cursusdienst?

Alvast bedankt!
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: cursus A.I.

Post#2 » Wed Oct 12, 2011 6:57 pm

Wij maken geen gebruik van een cursus, maar wel van volgend boek:
http://aima.cs.berkeley.edu/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat is dan eventueel in een bib te halen, of ik kan je ook een "online" versie van bezorgen
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Timmy
Posts: 844

Re: cursus A.I.

Post#3 » Wed Oct 12, 2011 7:54 pm

of http://www.ai-class.com" onclick="window.open(this.href);return false;, gratis cursus AI van stanford :)

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Re: cursus A.I.

Post#4 » Wed Oct 12, 2011 8:08 pm

awesome! Thx!
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: cursus A.I.

Post#5 » Thu Oct 13, 2011 1:47 am

Timmy wrote:of http://www.ai-class.com" onclick="window.open(this.href);return false;, gratis cursus AI van stanford :)
Jop, indeed, maar ja, inschrijven enzo van die shizzle, book is no hassle :-)
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Re: cursus A.I.

Post#6 » Thu Oct 13, 2011 11:57 am

Kunnen ze een beetje programmeren?

Part 2 van het boek en vooral "Solving Problems by Searching" geven eigenlijk zeer gemakkelijke algoritmes om bepaalde puzzels op te lossen. (Sudoku, doolhof, schuifpuzzel, ...) Lijkt me wel tof als ze zelf iets kunnen programmeren dat zoiets oplost.

In het vak op de UA is er een hele pacman omgeving gegeven en moet je een klein stukje AI algoritme schrijven om bv 1 voedsel dingetje te vinden of allemaal zo efficiënt mogelijk. Als iemand die het vak geeft u die code kan geven, kunnen ze der mss ook is mee knoeien. Het is in python geschreven, een zeer gemakkelijke taal, maar mss best dat ze wel al iets van programmeren kunnen.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron