Programmeren in R ?

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

Programmeren in R ?

Post#1 » Fri Jan 28, 2011 6:45 pm

Hoi!

Ik kreeg laatst dit mailtje van een prosenior, iemand die weet over wat het gaat en hem kan verder helpen?

Ben:
Ivo wrote:Hallo Ben



Ik weet dat je geeen inforaticus of wiskundige bent, maar je wil / kan me ms helpen.



Een aardige collega van me volgt momenteel een vak 'porgrammeren in R' ergens op de UA.

Heb ikzelf nog nooit van gehoord (pas 'na mijn trijd' waren ze aan de C !!).



Het betreft een computertaal ivm statistiek, en prof zou Sven De Maeyer zijn,



Kun jij mij een lead bezorgen ten einde een student (of assistent?) te vinden die mijn collega bijles zou kunnen geven?



Alvast bedankt.



Ivo

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Re: Programmeren in R ?

Post#2 » Fri Jan 28, 2011 8:34 pm

Dat is blijkbaar een assistent op de stadscampus, dus echt bekend zal hij in onze sferen niet zijn :). Voor de moment ligt alles wat met statistiek te maken heeft totaal op zijn gat binnen het departement en is er voor zover ik weet niemand meer. Volgend semester wordt er wel een keuzevakje toegepaste statistiek gegeven in 2e bachelor informatica, maar ik weet niet wie daar de assistent voor zou worden en wat er gaat gebeuren met de projectjes in R die er 2 jaar geleden toen ik het vak volgde bijhoorden.

Ik weet niet goed wat de persoon in kwestie verwacht (kan er geen extra uitleg gevraagd worden aan de mens waar hij het nu bij volgt?), maar eventueel moet ge de Math Wolf hier attent op maken.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: Programmeren in R ?

Post#3 » Mon Jan 31, 2011 2:31 am

Goede hint Pieter, want ik had het niet gezien. :D

In Leuven lopen er veel mensen rond die goed zijn met R, inclusief ik. Over Antwerpen weet ik relatief weinig en kan ik alleen bevestigen wat Pieter zegt.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Re: Programmeren in R ?

Post#4 » Mon Jan 31, 2011 3:30 pm

In het departement wiskunde-informatica in elk geval belachelijk weinig op dit moment: Tim Verdonck en Ellen Vandervieren zijn weg, net zoals Michiel Debruyne. De kans zit er in dat de beste R-gebruikers studenten informatica zijn die het vak elementaire statistiek hebben gevolgd de vorige jaren...

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: Programmeren in R ?

Post#5 » Mon Jan 31, 2011 4:16 pm

Pieter Belmans wrote:In het departement wiskunde-informatica in elk geval belachelijk weinig op dit moment: Tim Verdonck en Ellen Vandervieren zijn weg, net zoals Michiel Debruyne. De kans zit er in dat de beste R-gebruikers studenten informatica zijn die het vak elementaire statistiek hebben gevolgd de vorige jaren...
Tim Verdonck is nu docent in Leuven, ik geef de oefeningen van 1 van zijn vakken. (inleiding statistiek voor wina)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests