laptop problemen

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

amy
WOZ
Posts: 483

laptop problemen

Post#1 » Wed Dec 16, 2009 8:08 am

Ik zit met het probleem dat twee pragramma's op mijn laptop niet meer willen werken. Het gaat hier over powerpoint 2007 en over Carine (een grafisch programma voor mijn thesis). Ik start ze op, kan even werken en dan crashen ze (krijg ik zo vanboven in het balkje reageert niet). Weet er iemand van jullie hoe ik dit probleem kan oplossen?

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#2 » Wed Dec 16, 2009 10:23 am

1. Welke versie van Windows gebruik je?
2. Sinds wanneer werken deze programma's niet meer?
3. Heb je toen toevallig iets anders geinstalleerd of geupdate?
4. Blijft het venster dat niet reageert aanwezig of sluit het vanzelf na een korte tijd?

5. Crashen andere Office programma's zoals Word en Excel ook na er even in te werken?
6. Crasht Powerpoint ook als je het geminimaliseerd op laat staan en er niets in doet?

amy
WOZ
Posts: 483

Post#3 » Wed Dec 16, 2009 12:06 pm

Tom wrote:1. Welke versie van Windows gebruik je?
2. Sinds wanneer werken deze programma's niet meer?
3. Heb je toen toevallig iets anders geinstalleerd of geupdate?
4. Blijft het venster dat niet reageert aanwezig of sluit het vanzelf na een korte tijd?

5. Crashen andere Office programma's zoals Word en Excel ook na er even in te werken?
6. Crasht Powerpoint ook als je het geminimaliseerd op laat staan en er niets in doet?
1. Vista
2. sinds een week
3. nee, ik denk het niet.
4. ik krijg dus na een tijdje werken ineens vanboven reageert niet staan en dan vraagt windows me of ik het programma wil afsluiten of wil wachten tot het programma reageert.

5. Nee, andere programma's crashen tot nu toe nog niet. Eerst had ik last van dat Carine crashte (vorige donderdag en dit weekend), dit weekend werkte powerpoint nog. En nu werkt powerpoint dus niet meer...
6; Als ik er niets in wil veranderen, dan crasht het niet nee.

merci da je me wilt helpen, als je nog dingen moet weten, you name it :wink:

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#4 » Wed Dec 16, 2009 1:03 pm

Goed dat het programma blijft vasthangen op het moment niet abrupt crasht en verdwijnt, want dat zou het heel wat moeilijker maken om te zien wat er mis loopt.

Hoe je de oorzaak kan vinden uitleggen is nogal lang en breed, denk dat we dit best eens over MSN via zo'n extern bureaublad eens doen. Laat me maar weten op MSN wanneer het zich nog eens voordoet, vergeet dan het vastgelopen venster niet open te laten staan in de achtergrond. Tenzij je het direct kan reproduceren...

Anderzijds zouden we wel eens ergens kunnen afspreken,
ben alleen momenteel wat te ziek om buiten te gaan. :(

amy
WOZ
Posts: 483

Post#5 » Wed Dec 16, 2009 4:05 pm

cva, mja, ik ben zelf ook wa te ziek op deze moment... Maar ik heb u toch op msn, dus als je eens online bent (en ik ook, dat is de uitdaging :P) dan kun je me mss wel helpen. Amai, ik zou echt blij zijn moest ge het probleem vinden, want ik ken echt nie veel van computers :P (ik= vuile fysicus :D)

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron