Linux

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Linux

Post#1 » Sat May 24, 2008 5:20 pm

Loha

Ik was me overtlaatst aant afvragen hoe het zat met het gebruik van linux in de volgedne jaren.

Het is niet de beoeling om een discussie te krijgen tussen de linux en de windows (if any) fanboys.

Ik was er gewoon overtlaats aan aant denken om te dualbooten met linux terug, nu de vraag is, haal ik hier (opleidingsgewijs) voordeel uit?

Voor c++ hebt ge bijvoorbeeld visual studio da op windows draait.

(Ik weet wel , me dualboot en / of virtual machine toestanden krijgt ge veel aan de praat maar toch)

Dus de vraag: Gaat ge ergens in de opleiding er voordeel uithalen dat ge linux hebt staan of is het het ni waard?

Fristi

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#2 » Sat May 24, 2008 5:28 pm

Zoals Nils droog opmerkte tijdens het practicum eergisteren: "Allé jong, nu zie ik Visual Studio ook nog 's ne keer, het zal voor jullie ook niet vaak meer voorvallen." Je moet immers programmeren op Fenix as far as I know, om geen issues te hebben met omgevingen die incompatibel zijn en dergelijke.

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#3 » Sat May 24, 2008 5:43 pm

mja, ik had ook al zo iets gehoord ja, hence, dak et hopelijk is kan horen van "hogere" jaars ^^

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#4 » Sat May 24, 2008 5:55 pm

Awel, voordeel voor de opleiding = je bent minder afgeleid door games! Buiten mss dan browsergames, maar die zijn gemakkelijker om even links te laten liggen :roll:

Je hebt ook een iets handigere toegang tot fenix, maar dat is met Cygwin ook zo opgelost.
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Quintus Maximus
Posts: 222

Post#5 » Sat May 24, 2008 5:58 pm

Als nen hoogste jaars (:p hehe) kan ik u zeggen dat ge der zeker voordeel uit haalt.
Ik meen mij te herinneren dat ge voor bijvoorbeeld Computer Netwerken 2 de click router (:evil: bweik ) alleen op linux kon draaien.
Als ge Netwerk Protocols volgt is da best ook in linux te doen.
Als ge ooit iet met den MoTMoT tool van FOTS moet doen (bij bijvoorbeeld Modeling & Transformations in Software Development) da is ook enkel in linux.
Als ge den fetch tool van LORE wenst te gebruiken (software reengineering) ditto.
Als ge Gevordere Programmeer Technieken volgt dan moete u code zowel voor linux als voor windows schrijven dus ge haalt er ook voordeel uit van het als dualboot te doen.
Als ge uwe compiler moet maken in Compilers da is best ook in linux te doen, tenzij ge het in java schrijft met ANTLR dan kunde het denk ik ook in windows.

En ik denk datter nog wel een paar vakken zijn waar het handig is van een linux machien te hebben.
[img]http://users.skynet.be/quintensoetens/sigG4.jpg[/img]

User avatar
Dave
WOZ
Posts: 816

Post#6 » Sat May 24, 2008 6:24 pm

Linux is inderdaad een must voor veel vakken. Maar dat wilt niet zeggen dat ge nen dual boot moet maken. Ik bijvoorbeeld gebruik gewoon vmware en draai linux in mijn windows omgeving. Werkt hier echt perfect :)

User avatar
Quintus Maximus
Posts: 222

Post#7 » Sat May 24, 2008 6:32 pm

Of ge kunt ne VM op uwe linux zette en daarin Windows draaien :wink: :wink: :wink:
[img]http://users.skynet.be/quintensoetens/sigG4.jpg[/img]

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#8 » Sat May 24, 2008 6:49 pm

jah ,vm's zou gaan ware het ni da men pcke beetje (veel) outdated is :P

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#9 » Sun May 25, 2008 3:06 am

Zoals velen al zeiden is het wel beter om linux te gebruiken.
C++ in linux is ook een pak beter dan in VS ;) De VS compiler is vaak veel te lax enzo, waardoor uw code vaak nergens anders dan op VS draait :) Meestal zijn de referentie omgevingen waar de code op moet werken ook "de linux pc's in de g026" ofzo :) waardoor ge dan met uw problemen zit me uw VS :)

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#10 » Sun May 25, 2008 10:12 am

cava, cava, I are convinced ;)

Een dezer dagen men ubuntu livecd nog is bovehalen dan :)

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#11 » Fri May 30, 2008 12:28 pm

Gewoon als een subsyteem (Niet Cygwin maar wel Windows SUA/SFU) draaien direct aan de kernel en dan via VS extern compileren... Daar zullen die hierboven vermelde tools wel op draaien.

En voor applicaties met vensters iets in de aard van Xming.

User avatar
j0lle
WOZ
Posts: 396

Post#12 » Sun Jun 01, 2008 5:09 pm

What does this script do?
unzip ; touch ; finger ; mount ; gasp ; yes ; umount ; sleep

Hint for the answer: not everything is computer-oriented. Sometimes you're
in a sleeping bag, camping out with your girlfriend.
qwertyuiop

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 488

Post#13 » Sun Jun 01, 2008 5:34 pm

j0lle wrote:What does this script do?
unzip ; touch ; finger ; mount ; gasp ; yes ; umount ; sleep
ibensw@ibensw-laptop:~$ gasp
bash: gasp: command not found
:(

User avatar
j0lle
WOZ
Posts: 396

Post#14 » Sun Jun 01, 2008 5:55 pm

qwertyuiop

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#15 » Mon Jun 02, 2008 8:26 pm

j0lle wrote:What does this script do?
unzip ; touch ; finger ; mount ; gasp ; yes ; umount ; sleep

Hint for the answer: not everything is computer-oriented. Sometimes you're
in a sleeping bag, camping out with your girlfriend.
Betrapt, Zoutzak @ Tweakers.net

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests

cron