thesissen/eindwerken

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

User avatar
Foundation
Posts: 622

thesissen/eindwerken

Post#1 » Wed Feb 20, 2008 7:41 pm

Is er eigenlijk al geweten wanneer studenten die nu in hun 2e bachelor of 1e master zitten een keus moeten maken van onderwerp voor eindwerk (3ba) of thesis (2ma) ?

Niet iedereen weet het, maar naast de lijst met onderwerpen die altijd op het ESP systeem is te vinden, is het ook toegestaan om zelf voorstellen in te dienen als je zelf op zoek gaat naar promotor/begeleider, en dat hoeft zelfs niet binnen de eigen richting te zijn. Iemand die eindwerk/thesis over iets multimedia-related wil doen (bij voorkeur muziek, maar ik sta open voor alle voorstellen die met geluid of beeld in brede zin te maken hebben) mag altijd bij mij komen aankloppen bij het Visielab.

Ook bij spin-off DCI-labs in het kantoor hiernaast ( www.dcilabs.com ) zoeken ze steeds studenten om in het kader van een thesis mee te helpen aan de ontwikkeling van hun software voor beeldherkenning in microscopische beelden van cellen, en wie geïnteresseerd is in onderwerpen als tomografische beeldreconstructie (MRI-scans etc) kan ik waarschijnlijk ook wel doorverwijzen binnen het Visielab.

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#2 » Wed Feb 20, 2008 8:27 pm

Volgend jaar zulde ni op de Informatica moeten rekenen. Want ze gaan van Project Gedistribueerd Programmeren het eindwerk maken.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#3 » Wed Feb 20, 2008 10:25 pm

WTF... 3e bac allemaal hetzelfde project als eindwerk of wa? Welke steenezel heeft dàt beslist? Wat moeten bedrijven niet denken als ze opeens 10 sollicitanten over de vloer krijgen met exact hetzelfde eindwerk? Om nog maar te zwijgen van het concurrentienadeel t.o.v. afgestudeerden van uniefs waar wel een grote variatie is en er dus meer kans dat er ene tussenzit die toevallig al wat kent van hun branche...

Een half jaar weg uit de onderwijscommissie en ze helpen het al om zeep, yeuy...

Afijn, geen 3e baccers dus. Thesisstudenten nog steeds meer dan welkom ;)

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#4 » Wed Feb 20, 2008 11:16 pm

Foundation wrote:WTF... 3e bac allemaal hetzelfde project als eindwerk of wa? Welke steenezel heeft dàt beslist? Wat moeten bedrijven niet denken als ze opeens 10 sollicitanten over de vloer krijgen met exact hetzelfde eindwerk? Om nog maar te zwijgen van het concurrentienadeel t.o.v. afgestudeerden van uniefs waar wel een grote variatie is en er dus meer kans dat er ene tussenzit die toevallig al wat kent van hun branche...

Een half jaar weg uit de onderwijscommissie en ze helpen het al om zeep, yeuy...

Afijn, geen 3e baccers dus. Thesisstudenten nog steeds meer dan welkom ;)
Ik heb tientallen redenen gegeven om da ni te doen maja... ze doen hun goesting maar.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 58 guests