Boek Talen en Automaten

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

User avatar
PieterK
Posts: 118

Boek Talen en Automaten

Post#1 » Tue Feb 12, 2008 4:59 pm

We moeten voor gegevensstructuren tegen de eerste practica les een aantal blz doornemen in de aanbevolen boek (Data Abstraction and Problem Solving with C++: Walls and Mirrors: fifth edition, 2006, Frank Carrano, uitgeverij Addison-Wesley. ISBN: 0-321-43332-7)
Nu vroeg ik mij af of dit boek goed is om te hebben: wordt er veel naar verwezen en is het dus handig om die te hebben of blijft het bij deze ene keer dat we die nodig hebben en is het bovendien niet echt nuttig om dit boek aan te schaffen?

Indien ja het is handig en goe om te hebben: is er dan iemand van wie ik dit boek kan overkopen?
Indien nee: weet er iemand of er nog (genoeg) exemplaren in de bibliotheek van staan?

EDIT: Heeft er iemand nog den HB van Calculus liggen die hij kwijt wil?

EDIT2: Heb ondertussen Calculus en Gegevensstructuren al. Heb enkel nog boek van Talen en Automaten nodig.
Last edited by PieterK on Tue Feb 12, 2008 6:47 pm, edited 2 times in total.

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#2 » Tue Feb 12, 2008 5:19 pm

Mmmm... hangt ervan af...

Het boek is heel handig bij de implementeren omdat alles heel duidelijk met code/pseudocode en tekeningen uitgelegd word. Als je heel goed kan programmeren dan heb je het boek niet echt nodig. Ben je niet zo goed in programmeren dan is het boek heel handig omdat je kan vertrekken van de code/pseudocode in het boek en omdat alles er heel uitgebreidt in wordt vermeld (er staat meer in het boek dan in de cursus).

Ik weet niet hoeveel exemplaren er in de bib staan.

Indien je wil mag je mijn boek (let op: derde editie !!! maar veel is er waarschijnlijk niet veranderd... typo's enz denk ik) overkopen voor 50 euro (boek is in perfecte staat... en ja... het is een duur boek... nieuwprijs was 80 euro)

reactie op edit:
HB = handboek voor calculus = Calculus international student edition (5de editie) van Stewart??? Jep, die heb ik ook nog liggen (met cd en in heel goede staat).

-> is 40 euro goed? (ik weet niet meer wat de nieuwprijs was/is dus als het teveel is dan zegde dat maar)


2 boeken samen voor 80 euro :P

User avatar
PieterK
Posts: 118

Post#3 » Tue Feb 12, 2008 5:32 pm

Lesly wrote:-> is 40 euro goed? (ik weet niet meer wat de nieuwprijs was/is dus als het teveel is dan zegde dat maar)
Het mag altijd minder zijn hoor ;)
Ik denk dat ik beide boeken dan maar neem. 80 euro is naar mijn mening een redelijke prijs.
Hoe en waar spreken we af? Moest het morgen voor jou kunnen: ik heb les tot de middag (12:45u).

EDIT again: Ik zie net dat we voor Talen en Automaten ook een verplicht boek moeten hebben (Hopcroft, Motwani, Ullman, Introduction to Automata Theory, Languages, and Computation, intl. edition, Addison-Wesley, 2003 ISBN 0-321-21029-8 )
Heb je die toevallig ook nog ergens rondslingeren?

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#4 » Tue Feb 12, 2008 6:00 pm

Ik heb het boek niet meer vast gehad na dat vak. Maar voor het vak zelf heb ik er toch wel veel aan gehad, herinner ik me.

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#5 » Tue Feb 12, 2008 6:38 pm

PieterK wrote:Hoe en waar spreken we af? Moest het morgen voor jou kunnen: ik heb les tot de middag (12:45u).
Morgen 8u30 aan de ingang van G010? (volgens de lessenrooster heb je daar les)
PieterK wrote:EDIT again: Ik zie net dat we voor Talen en Automaten ook een verplicht boek moeten hebben (Hopcroft, Motwani, Ullman, Introduction to Automata Theory, Languages, and Computation, intl. edition, Addison-Wesley, 2003 ISBN 0-321-21029-8 )
Heb je die toevallig ook nog ergens rondslingeren?
neen... dit boek heb ik niet meer

User avatar
PieterK
Posts: 118

Post#6 » Tue Feb 12, 2008 6:40 pm

Lesly wrote:
PieterK wrote:Hoe en waar spreken we af? Moest het morgen voor jou kunnen: ik heb les tot de middag (12:45u).
Morgen 8u30 aan de ingang van G010? (volgens de lessenrooster heb je daar les)
Klinkt perfect! Normaal gezien zal ik daar rond 8:20u al wel zijn.
Lesly wrote:neen... dit boek heb ik niet meer
Spijtig. Iemand anders mss?

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#7 » Tue Feb 12, 2008 6:45 pm

PieterK wrote:
Lesly wrote:
PieterK wrote:Hoe en waar spreken we af? Moest het morgen voor jou kunnen: ik heb les tot de middag (12:45u).
Morgen 8u30 aan de ingang van G010? (volgens de lessenrooster heb je daar les)
Klinkt perfect! Normaal gezien zal ik daar rond 8:20u al wel zijn.
ok... dat is dan inorde... tot morge!



ps/hint: kun je de topictitel wijzigen?... dan is het misschien duidelijker dat je nog op zoek bent naar het boek voor talen en automaten

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Post#8 » Tue Feb 12, 2008 8:27 pm

ik heb de 4e editie,volgorde is fucked up ,maar it will do :)

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#9 » Tue Feb 12, 2008 9:24 pm

Nynek wrote:ik heb de 4e editie,volgorde is fucked up ,maar it will do :)
ik heb ook 4e editie, das echt klote maar die stond bij facultatief op BB en ni de vijfde versie :D
met haar kut opdrachten :?

pidot
Posts: 30

Post#10 » Tue Feb 12, 2008 11:52 pm

heeft er soms nog iemand het boek Data Abstraction and Problem Solving with C++: Walls and Mirrors: fifth edition, 2006, Frank Carrano, uitgeverij Addison-Wesley. ISBN: 0-321-43332-7 ??? :)

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#11 » Wed Feb 13, 2008 4:43 pm

pidot wrote:heeft er soms nog iemand het boek Data Abstraction and Problem Solving with C++: Walls and Mirrors: fifth edition, 2006, Frank Carrano, uitgeverij Addison-Wesley. ISBN: 0-321-43332-7 ??? :)
fifth edition is nog ni uit :D ligt zelfs nog ni in de standaert :D

pidot
Posts: 30

Post#12 » Wed Feb 13, 2008 6:38 pm

Sebastiaan wrote:
pidot wrote:heeft er soms nog iemand het boek Data Abstraction and Problem Solving with C++: Walls and Mirrors: fifth edition, 2006, Frank Carrano, uitgeverij Addison-Wesley. ISBN: 0-321-43332-7 ??? :)
fifth edition is nog ni uit :D ligt zelfs nog ni in de standaert :D
ah oke :) hm

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#13 » Wed Feb 13, 2008 7:05 pm

Sebastiaan wrote:in de standaert :D
... :roll:

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#14 » Thu Feb 14, 2008 5:13 pm

Ben net mijn twee boeken gaan halen aan de standaard.

Het facultatief boek voor Gegevensstructuren zal komende woensdag normaal gezien massaal beschikbaar zijn.

matsoo
Posts: 3

Post#15 » Mon Feb 25, 2008 1:07 pm

Als er nog mensen geïnteresseerd zijn ik heb hier nog het boek voor talen en automaten(3de editie) liggen en ook voor calculus(5de editie)

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests