Examenvragen verzamelaren

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Examenvragen verzamelaren

Post#1 » Sun Jan 06, 2008 1:02 pm

Hey iedereen,
Nu jullie allemaal (hopelijk) hebben kunnen gebruik maken van de Tuyeaux is het nu tijd om jullie navolgelingen wat te helpen. Daarom zou ik het erg apprecieren moesten er enkele mensen zich wat inzetten om examenvragen bij te houden/op te schrijven. Het is amper werk en je helpt andere mensen er enorm mee!

1e bachelor: Ik had dit gevraagd aan Jeroen, dus als enkele mensen hem er constant aan kunnen doen herinneren of kunnen afspreken met hem om bepaalde vakken op zich te nemen. Er zijn genoeg eerstejaars op dit forum he :). Laat zeker iets weten.
2e bachelor: Enkele kandidaten die ik in gedachten had, nog niet iemand naar voor gekomen om zich als kandidaat op te stellen. Kandidaten zijn: Michael Cochez, Phil, Nico Van Looy, ... (vul zelf je naam in als je je wilt opgeven)
3e bachelor: Voornamelijk ikzelf, enkele keuzevakken zal ik wel vinden.
1e master: Hierbij had ik misschien gedacht aan Quinten of dergelijke, als hij er zin in heeft (laat het weten indien wel). Anders misschien Daniel ofzo.

Verder mogen GT'ers ook altijd meedelen wlke vakken ze willen opschrijven.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#2 » Sun Jan 06, 2008 1:25 pm

kzal em er is een paar keer voor poken (en desnoods zelf wa dinge opschrijven, das nu ni zo veel werk :))

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#3 » Sun Jan 06, 2008 1:26 pm

Fristi wrote:kzal em er is een paar keer voor poken (en desnoods zelf wa dinge opschrijven, das nu ni zo veel werk :))
idd en als ie toch in slaap dreigt te vallen zalk zien da mijne bik ni mist :D

User avatar
Quintus Maximus
Posts: 222

Re: Examenvragen verzamelaren

Post#4 » Sun Jan 06, 2008 1:41 pm

Shinta wrote:1e master: Hierbij had ik misschien gedacht aan Quinten of dergelijke, als hij er zin in heeft (laat het weten indien wel).
Ge moet hierbij natuurlijk rekening houden dat ik ook niet alle vakken heb gevolgd eh :D

Maar die exames dak doen zalk wel de vragen proberen te onthouden zeh.

...

master Informatica: computernetwerken en gedistribueerde systemen --> Best aan Daniel vragen

master Informatica: databases --> Matthias of Johannes

master Informatica: computationele informatica --> de enige die dit volgt is Dave geloof ik

master Informatica: software engineering --> Dit zal ik dan wel doen. (Voor de paar examens dak heb :P)
[img]http://users.skynet.be/quintensoetens/sigG4.jpg[/img]

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Post#5 » Sun Jan 06, 2008 2:29 pm

Sebastiaan wrote:
Fristi wrote:kzal em er is een paar keer voor poken (en desnoods zelf wa dinge opschrijven, das nu ni zo veel werk :))
idd en als ie toch in slaap dreigt te vallen zalk zien da mijne bik ni mist :D
stoelen genoeg ;)
Maar d'r zal wel 1 van die 50+ nozems wakker blijven neem ik aan

Phil
Posts: 100

Post#6 » Sun Jan 06, 2008 4:10 pm

ik wil wel wat vragen noteren/bijhouden op het examen. Als ik het niet vergeet :D

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#7 » Mon Jan 07, 2008 1:26 pm

Op twee ongebruikte kladbladeren van mij staan vraag 2) en 3), vraag 1) heb ik overgeschreven en vraag 4) kan ik nog wel herformuleren. Als Jeroen ze dus niet heeft, kan ik ze wel 's overtypen. Het gaat om Inleiding Programmeren (niet dat we al een ander vak hebben gehad eigenlijk :P)

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#8 » Mon Jan 07, 2008 1:47 pm

Pieter Belmans wrote:Op twee ongebruikte kladbladeren van mij staan vraag 2) en 3), vraag 1) heb ik overgeschreven en vraag 4) kan ik nog wel herformuleren. Als Jeroen ze dus niet heeft, kan ik ze wel 's overtypen. Het gaat om Inleiding Programmeren (niet dat we al een ander vak hebben gehad eigenlijk :P)
vraag 4 heb kik op mijn kladblad staan dus als pieter ze toch niet helemaal kan herformuleren kan ik de exacte woorden geven en vraag 1, 2,3 hebbek ook opgeschreven dus we kome der wel :D

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#9 » Mon Jan 07, 2008 3:57 pm

Ineens maar de vragen, anders zijn ze mij voor en is mijn bijdrage overbodig.

1) Bespreek in volledig detail:
a) De formele hoofding van een proceduredeclaratie (en hier werd mijn handschrift onleesbaar)
b) De actuele oproep van een procedure (de vraag was langer, maar toen had ik geen zin meer om nog te schrijven)

2) Leg in volledig detail uit:
a) De noodzaak aan pointers, en de hoe ze (ja, inclusief absurde taalfout :P) in Oberon aangewend worden voor dynamisch geheugengebruik.
b) De voordelen van, en de gevaren bij, het gebruik van pointers.

3) Leg in volledig detail uit:
a) Het verschil tussen een object en een klassiek ADT
b) Het verschil tussen het statisch en dynamisch type van objecten
c) De redenen voor, en het gebruik van, type-test en type-guard
d) Het concept polymorfisme, en het verband met onderdeel c)

Voor vraag 4) verwijs ik u naar Bassie hierboven mij.

User avatar
Quintus Maximus
Posts: 222

Uitbatings Systemen

Post#10 » Mon Jan 07, 2008 4:23 pm

Ik neem aan dat er nu reeds mensen interesse hebben in de vragen van UitbatingsSystemen:

http://fenix.cmi.ua.ac.be/~p035315/Exam ... stemen.pdf

Dit zijn die dat ik heb gekregen, de andere groep had andere vragen.
[img]http://users.skynet.be/quintensoetens/sigG4.jpg[/img]

papillon
Posts: 14

Post#11 » Mon Jan 07, 2008 4:32 pm

Bedrijfseconomie en ondernemerschap (3de Bac)

1) Bespreek de methode van de evenredige standaardkostprijs.
a) principe
b) voordelen
c) nadelen

2) Hoe wordt het kritische pad bepaald als planningstechniek voor de opvolging van omvangrijke projecten?

3) Bespreek de classificatiecriteria voor de bepaling van prioriteiten van geselecteerde investeringen:
a) classificatiecriteria en principes van berekening
b) welk criterium geniet er bedrijfseconomisch de voorkeur?

4) oefening: deels ingevulde balans en resultatenrekening
gegeven: beginvoorraad, klantenkrediet, leverancierskrediet, voorraadrotatie, RTV

a) vul balans en resultatenrekening aan
b) bereken: liquiditeitsratio, solvabiliteitsratio en financiële hefboom

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#12 » Mon Jan 07, 2008 6:27 pm

Pieter Belmans wrote:Ineens maar de vragen, anders zijn ze mij voor en is mijn bijdrage overbodig.

1) Bespreek in volledig detail:
a) De formele hoofding van een proceduredeclaratie (en hier werd mijn handschrift onleesbaar)
b) De actuele oproep van een procedure (de vraag was langer, maar toen had ik geen zin meer om nog te schrijven)

2) Leg in volledig detail uit:
a) De noodzaak aan pointers, en de hoe ze (ja, inclusief absurde taalfout :P) in Oberon aangewend worden voor dynamisch geheugengebruik.
b) De voordelen van, en de gevaren bij, het gebruik van pointers.

3) Leg in volledig detail uit:
a) Het verschil tussen een object en een klassiek ADT
b) Het verschil tussen het statisch en dynamisch type van objecten
c) De redenen voor, en het gebruik van, type-test en type-guard
d) Het concept polymorfisme, en het verband met onderdeel c)

Voor vraag 4) verwijs ik u naar Bassie hierboven mij.
Jeuj vraag 4) voor mij :D

Vraag 4) (enkel Informatica!)
Bespreek duidelijk de opbouw van de run-time stack bij oproep van een procedure met zowel waarde en variabele parameters, als lokale variabelen. Geef in detail aan welke de verantwoordelijkheden zijn van de oproepende en opgeroepen procedure, en wat de rol is van de SP en de BP hierbij.

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#13 » Mon Jan 07, 2008 6:49 pm

Alvast bedankt aan de personen die de vragen hebben gepost en hopelijk heb je de oplossingen goed gedaan!
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#14 » Mon Jan 07, 2008 7:24 pm

Shinta wrote:Alvast bedankt aan de personen die de vragen hebben gepost en hopelijk heb je de oplossingen goed gedaan!
thx, ik hoop het ook :D

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#15 » Mon Jan 07, 2008 8:04 pm

Komt onze naam ook in de tuyeaux? :P Ik heb trouwens nog dingen die mogelijkerwijs interessant zijn, maar die zijn nog niet af.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests