Tuyeaux

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Tuyeaux

Post#1 » Fri Nov 23, 2007 10:04 pm

De Tuyeaux staan on-line als je inlogt in het gedeelte, rarara: "Tuyeaux". Verblijd je dus allen met vorige examenvragen, besprekingen van bepaalde vakken. Samenvattingen van enkele slimmere studenten en veel meer (eigenlijk was dat het, maar veel meer klinkt zo mooi).

Spaar vooral geen (opbouwende) kritiek om deze beter of uitgebreider (compacter?) te maken.

Dank aan Nick om het on-line te zetten en aan alle mensen die hieraan meegewerkt hebben.

Cheers!
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Soo Mee
Posts: 251

Post#2 » Sat Nov 24, 2007 4:57 pm

jeuj ^^
*applausje* :wink:

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#3 » Sat Nov 24, 2007 10:39 pm

die van wiskunde nog ni :p

er ontbreekt een mod file btw, nl. teststring.mod
Niet erg hoor, maar ik dacht toch ff zeggen, toevallig net de reeks waar we mee bezig waren en kwou is vergelijken en er ontbrak dus iets. :)

User avatar
Scheder
Posts: 212

Post#4 » Tue Dec 18, 2007 7:22 pm

Bij Tuyaux\Informatica_REST\oefeningen\gevorderd programmeren\Reeks 4
klopt er iets ni me de tekstbestanden. Ik krijg ze ni correct geopend (ik gebruik notepad++) Er is ook een fout bij het openen van de pdf file.

groeten,
Peter.

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#5 » Tue Dec 18, 2007 7:26 pm

Scheder wrote:Bij Tuyaux\Informatica_REST\oefeningen\gevorderd programmeren\Reeks 4
klopt er iets ni me de tekstbestanden. Ik krijg ze ni correct geopend (ik gebruik notepad++) Er is ook een fout bij het openen van de pdf file.

groeten,
Peter.
Hmm, der is idd precies iets mis he ;). Ik zal zo snel mogelijk de juiste online zetten.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

Alex
Posts: 21

Post#6 » Mon Jan 14, 2008 11:48 am

Naar welk adres moet je nieuw materiaal mailen? Ik heb het examen Discrete Wiskunde 1BINF (van vanochtend) overgenomen en als PDF-je opgeslagen... wie wil? :+

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#7 » Mon Jan 14, 2008 1:08 pm

Alex wrote:Naar welk adres moet je nieuw materiaal mailen? Ik heb het examen Discrete Wiskunde 1BINF (van vanochtend) overgenomen en als PDF-je opgeslagen... wie wil? :+
Gewoon hier posten of naar

kristof.overdulve@gmail.com

(kdenk dat kristof@winak.be nog niet werkt, kweet er iig nog niets van)
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

Alex
Posts: 21

Post#8 » Mon Jan 14, 2008 1:45 pm

Shinta wrote:
Alex wrote:Naar welk adres moet je nieuw materiaal mailen? Ik heb het examen Discrete Wiskunde 1BINF (van vanochtend) overgenomen en als PDF-je opgeslagen... wie wil? :+
Gewoon hier posten of naar

kristof.overdulve@gmail.com

(kdenk dat kristof@winak.be nog niet werkt, kweet er iig nog niets van)
Verzonden :)

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#9 » Mon Jan 14, 2008 1:53 pm

Alex wrote:
Shinta wrote:
Alex wrote:Naar welk adres moet je nieuw materiaal mailen? Ik heb het examen Discrete Wiskunde 1BINF (van vanochtend) overgenomen en als PDF-je opgeslagen... wie wil? :+
Gewoon hier posten of naar

kristof.overdulve@gmail.com

(kdenk dat kristof@winak.be nog niet werkt, kweet er iig nog niets van)
Verzonden :)
thx.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

1 BA INFO [Wiskunde Praktica]

Post#10 » Tue Jan 15, 2008 3:08 pm

15 jan 08 : Examen Wiskunde (praktijk) van 1 Ba Info.
Stijn Symens als Assistent

1 : Geef van de volgende relaties aan of het equivalentierelaties zijn, partieel geordende verzamelingen zijn, beide zijn of geen van beide zijn.
Geef in het geval van equivalentierelatie de bijbehorende partities , in het geval van partiële ordening het bijbehorende hasse diagram.

zie figuur zoals in vb 1.17 pg 6 van de oefeningen.

2 : In een bepaalde richting kan je als student een aantal keuzevakken kiezen. Drie van die keuzevakken zijn talen. In een klas van 100 studenten zijn er 35 die frans volgen, 42 die Spaans volgen, 43 die duits volgen, 17 die frans en spaans volgen, 13 die frans en duits volgen, 15 die spaans en duits volgen en 20 die geen taal hebben gekozen.

a) Hoeveel studenten volgen frans of duits , maar geen spaans
b) Hoeveel studenten volgen precies 1 taal?
c) Hoeveel studenten volgen precies 2 talen?

3 : Bewijs met inductie dat 13 een deler is van 8^(2^n) - 5^(2^n) voor elke n element van N \ {0}

4 : Een multiple-choise examen (op 50 punten) heeft 10 vragen, 3 met 4 mogelijke antwoorden en 3 met 5 mogelijke antwoorden en 4 met 6 mogelijke antwoorden. Een student krijgt steeds 5 punten per correct antwoord, 0 per vraag die hij openlaat en -1 bij een foutief antwoord.
Een student gokt op elke vraag. Wat is zijn verwacht aantal punten?

5 : Een 2- Euromuntstuk wordt opgegooid. Als het kop is, wordt een paar dobbelstenen geworpen en de speler krijgt het aantal euro dat overeenkomt met het gezamelijk aantal ogen van de worp. Als het munt is, worden 3 munten opgeworpen en de speler krijgt 4 euro per kop die gegooid wordt. Als de speler 8 euro heeft gewonnen, wat is dan de kans dat het oorspronkelijk 2-euromuntstuk op kop landde?

6 : Gegeven de volgende logische tabel. (Het was een tabel met 4 letters, p, q, r ,s )

a) teken Karnaugh Maps om een zo kort mogelijke Boolse uitdrukking te geven die overeenkomt met deze logische tabel.

b) teken het bijbehorende logische circuit.[/quote]
Last edited by Sebastiaan on Tue Jan 15, 2008 3:14 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#11 » Tue Jan 15, 2008 3:13 pm

bien
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#12 » Tue Jan 15, 2008 3:46 pm

De vergelijking van de uiteindelijke Boolse uitdrukking van s + pqr' + p'q. Als er dus niemand is die een scan kan geven van het examen (which would be surprising) zal ik de tabel reconstrueren. De diagrammen van oafening 1 zitten ook nog in m'n hoofd, dus als het nodig is zorg ik daar ook voor.

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#13 » Tue Jan 15, 2008 4:12 pm

Ik heb het opgave blad en de jeroen ook dus da zal wel bij u geraken shinta

User avatar
cG`
Posts: 75

Post#14 » Tue Jan 15, 2008 4:26 pm

Ziet er op het eerste zicht wel wat eenvoudiger uit dan het examen van vorig jaar, nja lag aan dien assistent (Adriaan, achternaam weet'k nie) natuurlijk :)
[i]"Everything should be made as simple as possible, but not simpler."[/i] - Albert Einstein

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#15 » Tue Jan 15, 2008 5:18 pm

seg da's precies wel gemakkelijker dan vroeger :P lucky bitches

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests