... als ge uw pc niet meer opgestart krijgt...

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

User avatar
Soo Mee
Posts: 251

... als ge uw pc niet meer opgestart krijgt...

Post#1 » Sat Nov 17, 2007 12:48 pm

ik dacht,
laat mij daar de informatici eens mee lastig vallen :P

probleemomschrijving:
Bij het aanzetten van de computer, start hij wel degelijk op. Echter, het lampje van het scherm begint te pinken (en van uw pc); verder gebeurt er niets.

pogingen:
- uit en aan zetten (#ondernemingen: 2^2053)
- erop slaan (#: nog net niet :D)
- op knopkes beginnen drukken tijdens opstarten, vooral de functietoetsen :D (#: 200 keer per knopke )
- huilen (#: zo erg is't niet.. nog niet!)
- nieuw toestenbord enzo op aansluiten en de derde optie opnieuw proberen...
- resetten
- uit en aan zetten met pauze tussen
- fysica gaan studeren
- ...

eigenlijk een beetje vanalles :D
maar 't is moeilijk om en 100 pagina's fysica te studeren en tegelijkertijd een pc probleem op te lossen. en onzen aiko zijn spreekbeurt staat erop.

opmerking:
't is Vista, dus we dachten aan slaap/sluimerstand ding dat die sessie ni kon herstellen ofzo
i dunnnnno :d

daarom vraag ik dt hier aan de informatici *kijkt heel lief*

nee serieus
't is egt wel een probleem :P

iemand (a)???

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#2 » Sat Nov 17, 2007 1:44 pm

Ik heb dit ook ooit gehad en heb dit opgelost gekrege door mijn grafische kaart eruit te halen, te vervangen en nadien terug te steken. Dan werkte da ineens wel, kweet ook ni wrom.

Je kunt misschien je ouders overtuigen een macintosh te kopen nu.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#3 » Sat Nov 17, 2007 2:18 pm

Shinta wrote:Ik heb dit ook ooit gehad en heb dit opgelost gekrege door mijn grafische kaart eruit te halen, te vervangen en nadien terug te steken. Dan werkte da ineens wel, kweet ook ni wrom.

Je kunt misschien je ouders overtuigen een macintosh te kopen nu.
of mss beter voor u, terug Windows XP. Vista is utter crap. Maar mss om u gegevens terug te krijgen een Linux-live cd'te erin steken en de presentatie op een memorystick zetten?

hebde al de symptomen al eens door google gehaald? (engels best)
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#4 » Sat Nov 17, 2007 2:25 pm

volgens mij is dat geen probleem maar zijn dat features van Vista :P

(nl: de-student-niet-te-veel-afleiden-functie)


serieus: met Windows is er altijd maar één oplossing en dat is opnieuw installeren zodat het weer 2 maand 'deftig' kan draaien... zorg wel dat je een backup hebt


getekend,
een gelukkige Mac-gebruiker (= hint :wink:)

Sem
Posts: 92

Post#5 » Sat Nov 17, 2007 2:31 pm

Robbe wrote: of mss beter voor u, terug Windows XP. Vista is utter crap.
:roll:

Ik ga advocaat van de duivel spelen: 'Vista is helemaal niet slecht"

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#6 » Sat Nov 17, 2007 2:44 pm

Sem wrote:
Robbe wrote: of mss beter voor u, terug Windows XP. Vista is utter crap.
:roll:

Ik ga advocaat van de duivel spelen: 'Vista is helemaal niet slecht"
mmm... wat klinkt het best:

[Vista] is helemaal niet slecht OF [Mac OS X] is goed


altijd positief formuleren :P

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#7 » Sat Nov 17, 2007 3:05 pm

Wat bedoel je met "start hij wel degelijk op".
Geraakt hij door de POST?
Geraak je in de BIOS?

Als dat in orde is, ist wss uw besturingssysteem.
Dus dan backupte de bestanden die ge ni kwijt wilt, format c'de en zette alles er terug op..

User avatar
Stijnvdb
Posts: 160

Post#8 » Sat Nov 17, 2007 4:14 pm

komt er iets op je scherm wanneer je opstart? of hélemaal niets? in het laatste geval zou ik eerder naar je grafische kaart/scherm beginnen kijken... Probeer eens een ander scherm aan te sluiten, controleer alle kabels als je dit nog niet gedaan hebt, eventueel inderdaad grafische kaart eventjes eruit halen en er weer in steken (als je niet zeker weet hoe dat moet vraag je het best gewoon aan iemand anders), ...

Hoor je hem goed opstarten? Maakt hij geluid (pieptoon) dat hij anders niet maakt?

Either way: als je helemaal niéts ziet op je scherm mag je alle posts hierboven ivm het besturingssysteem compleet negeren denk ik... :)
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#9 » Sat Nov 17, 2007 5:30 pm

naargelang het probleem, dit heet al wel is een en ander opgelost bij mij:

ge hebt vanachter op u pc nrmaal zon schakelaarke, zon knoppeke me een nu en ene 1 op. wa ge doe is , ge zet u pc af, trekt zijne stroomkabel uit, veranderd da knoppeke van positie, duwt ne keer of 10 op u power knop, zet schakelaar terug, stroomkabel terug erin en dan opzetten.

Kmoet eerlijk zijn en zeggen adk ni exact weet wrm , kweet ook ni wa vor effect het heeft op u pc, maar kheb al is problemen gehad met het opstarten van men pc, had dit op i'net gevnoden en het heeft me toen geholpen..maar kben dus ni verantwoordelijk voor geleden explosies van computeronderdelen en dergelijken ^^

Hoop dat het opgelost geraakt

User avatar
J3nZzZ
Posts: 96

Post#10 » Sat Nov 17, 2007 7:14 pm

kunde u hardeschijf ni ffkes in nen andere pc steken en daarvan probere op te starten?

dan weet ge of het aan u pc of aan de windows ligt ;)
misschien is u voeding kapot ofzo, gebeurd wel is meer ;)
met vriendelijke groetjes

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#11 » Sat Nov 17, 2007 7:40 pm

Fristi wrote:naargelang het probleem, dit heet al wel is een en ander opgelost bij mij:

ge hebt vanachter op u pc nrmaal zon schakelaarke, zon knoppeke me een nu en ene 1 op. wa ge doe is , ge zet u pc af, trekt zijne stroomkabel uit, veranderd da knoppeke van positie, duwt ne keer of 10 op u power knop, zet schakelaar terug, stroomkabel terug erin en dan opzetten.

Kmoet eerlijk zijn en zeggen adk ni exact weet wrm , kweet ook ni wa vor effect het heeft op u pc, maar kheb al is problemen gehad met het opstarten van men pc, had dit op i'net gevnoden en het heeft me toen geholpen..maar kben dus ni verantwoordelijk voor geleden explosies van computeronderdelen en dergelijken ^^

Hoop dat het opgelost geraakt
Das gewoon het aan/uit knopje van de voeding.. Als ge da uitzet en dan probeert op te starten gaat alle reststroom uit uw pc, maar das zal het probleem wel niet zijn..

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#12 » Sat Nov 17, 2007 7:43 pm

J3nZzZ wrote:misschien is u voeding kapot ofzo, gebeurd wel is meer ;)
Hopelijk niet, want voedingen durven nog al is wa meepakken als ze sterven...


Als ge de pc vroeger opstarte, biebpte die dan even?
(bv. kort - lang - kort ofzo).
Biebtem nu nog, en nog hetzelfde?

Of biebte hij nooit en nu plots wel?

Het zou helpen mochte de naam van het moederbord geven..

User avatar
Stijnvdb
Posts: 160

Post#13 » Sat Nov 17, 2007 7:43 pm

als 't de voeding is merkt ge da meestal wel denkek :P
En:
Bij het aanzetten van de computer, start hij wel degelijk op. Echter, het lampje van het scherm begint te pinken (en van uw pc); verder gebeurt er niets.
Ik gok op graka/monitor :P
En met HD's gaan jongleren om te weten of het aan Windows ligt zou ik toch ook niet doen, er zijn efficiëntere manieren om dat na te gaan :)

Helemaal geen beeld -> graka/scherm
Beeld met tekst waar hij niet voorbijgeraakt -> meestal hardware-probleem ofzo, van de tekst valt vaak wel af te leiden waar ge moet zoeken...
Eerst beeld met opstartscherm en vervolgens niets -> Besturingssysteem :)

Wat studeer je trouwens Soo Mee? Informatica, of iets anders? :) Als je geen informatica studeert kan ik me wel inbeelden dat je aan een 90% van de voorgaande posts niet veel hebt, zeg ons dat dan ook gewoon eventjes :)
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#14 » Sat Nov 17, 2007 7:44 pm

soo mee studeert wiskunde als ik me niet vergis..

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#15 » Sat Nov 17, 2007 8:35 pm

racekakje wrote:
Das gewoon het aan/uit knopje van de voeding.. Als ge da uitzet en dan probeert op te starten gaat alle reststroom uit uw pc, maar das zal het probleem wel niet zijn..
I know da da het aan/uitknopje is van u voeding, hoe stom het ook mag klinken da heeft mij al uit de shit gehaald ze, maar ge hebt wel gelijk da da wss het probleem niet is..maar je kan maar proberen natuurlijk

en tis idd ne wiskundige :P

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 58 guests