... als ge uw pc niet meer opgestart krijgt...

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

papillon
Posts: 14

Post#16 » Sat Nov 17, 2007 11:15 pm

van wa ik ervan begrijp, krijgde geluid (normaal gezoem van de pc), maar niks anders. en zoals Shinta al zei, dan is et probleem heel waarschijnlijk uw videokaart. gewoon der ff uithale en trug insteke, heb da probleem ook al gehad.

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#17 » Sun Nov 18, 2007 9:50 am

papillon wrote:van wa ik ervan begrijp, krijgde geluid (normaal gezoem van de pc), maar niks anders. en zoals Shinta al zei, dan is et probleem heel waarschijnlijk uw videokaart. gewoon der ff uithale en trug insteke, heb da probleem ook al gehad.
en iemand uit de wiskunde gaat de zomaar ff kunnen fwa :P lol

no offence voor de wiskundige he

User avatar
Soo Mee
Posts: 251

Post#18 » Sun Nov 18, 2007 10:12 am

Ik ben een voorlopige wiskundigster...
en een totaaaaaaaaaal-NIET-fysica (als die -ussen).

maar 'k snap de posts wel :D


iig, 'k zei ook tgn papa dat'k die HD der wel uit kon halen, en aansluiten op mijn pc. ale ja kunnen.. dat't een optie was, mr dat zag'm niet zitten, om een of andere bizarre reden ;-).

'n videokaart zou'k nu nog (net) wel kunnen vervangen denk'k; ale ja, bij mij lukt't toch, laats ons dat veralgemenen; mr de pc doet eigenlijk niks van "zoemen" ofzo. ge hoort wel dat'm aan staat; mr hij start niks op,doet niks...

en met de voeding hebben we al geexperimenteerd :D

er komt totaaaaaaaaaal niks opt scherm :D
gwn niks. noppes. nada.

vandemorgen kleine vooruitgang: mss dat't 't probleem verbeterd :D

hij startte op. volledig gelijk't moest. wel kei traag. en dan na tien minuten, kreeg'k een foutmelding. peins dat't aan BIOS ligt.

google was overigens niet erg behulpzaam.

iig, na die tien minuten, kreeg'k een heel schoon blauw scherm met allllllllemaal letterkes nu gaat ge vragen: wat stond erop?
en nu ga ik zeggen. vanalles en nog wat :p.
grapje,
welja.. een schoon BSOD moet'k zeggen; mr 't helpt niet egt agget niet alelmaal kunt lezen :D blijkbaar kunt ge instellen dat dat blijft staan, langer als ene sec. bij u configuraties; maar daar geraak ik dan nog niet.
en als'k dan opnieuw opstart, 'tgeen dat ge moet doen... dan krijg'k trug niks.

maar 't is een vordering :D niet??

User avatar
j0lle
WOZ
Posts: 396

Post#19 » Sun Nov 18, 2007 11:57 am

probeer u geheugen ook eens te vervangen zou ik zeggen
hoe oud is die pc?
qwertyuiop

User avatar
Soo Mee
Posts: 251

Post#20 » Sun Nov 18, 2007 2:08 pm

niet oud.
van 14 februari dit jaar
(valentijn!)

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#21 » Sun Nov 18, 2007 4:23 pm

Dan valt hij nog onder garantie.
Ik weet niet waar je jouw computer gekocht hebt... maar als het bij FNAC is (ik denk dat dat overal zo een beetje is trouwens) reken dan maar niet dat je hem rap terug zult krijgen. Die van mij is al sinds 10 september binnen. Dit is dus een oplossing als je een andere computer staan hebt thuis die je ook kan gebruiken.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#22 » Sun Nov 18, 2007 4:52 pm

Joke wrote:Die van mij is al sinds 10 september binnen.
vergeten af te halen? :P


serieus: regelmatig naar de winkel bellen... en daarbij... wie wacht er nu 2 maand op zijne pc... ik zou gaan zagen dat ze mij ofwel mijn geld teruggeven ofwel mij ne nieuwe geven... 2 maand wachten voor een reparatie is enorm overdreven... ge moet u niet laten doen he Joke... zo kenne we u niet :twisted:

User avatar
Soo Mee
Posts: 251

Post#23 » Sun Nov 18, 2007 5:15 pm

hij is van HSC in MariaBurg
niet al te bekend denk'k.

en onze papa ging der wel mee trug gn
een dezer dagen...
als hij tijd had, heeft.

mja, als je dan kwijt bent voor ongenomede periode idd
dat slaat tegen

we'll c.

ga straks nog eens proberen...

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#24 » Sun Nov 18, 2007 5:40 pm

Omdat pc's zo snel devalueren zouden ze die nooit lang mogen bijhouden voor een reparatie..

Ge moet wa achter die gasten hun veren zitten.. bellen en zagen enzo..

User avatar
J3nZzZ
Posts: 96

Post#25 » Mon Nov 19, 2007 10:39 am

maar ge moet die toch ni binnedoen?
vervang u videokaart is
vervang misschien u ram is
check is ofda het ventilatorke op uwe cpu nog draait?( aangezien em toch ffie opgestart is ma dan gecrashed is.. mss was u cpu te warm ;) )
met vriendelijke groetjes

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#26 » Mon Nov 19, 2007 1:53 pm

Neenee, serieus. Luister eens niet naar die mannen. Breng die pc gewoon binnen, veel minder miserie. Je moet toch niet gaan verwachten van niet-informatici dat die kunnen goochelen met harde schijven en hardwarecomponenten? Met wat pech maakt ze het enkel maar erger. Ik zou em gewoon binnenbrengen.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#27 » Mon Nov 19, 2007 2:27 pm

Ik zou zeggen: vraag gewoon eens vriendelijk aan één van die informatici dat ze eens naar u thuis komen.

In plaats van gewoon tips te geven, kunnen ze het dan misschien zelf oplossen.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#28 » Mon Nov 19, 2007 5:02 pm

Breng hem idd gewoon binnen, waarvoor dient garantie anders?

Als ze natuurlijk geld vragen om hem te herstellen moete da ni doen.. kunde beter zelf eerst is proberen..

User avatar
Stijnvdb
Posts: 160

Post#29 » Mon Nov 19, 2007 5:23 pm

Karel wrote:Neenee, serieus. Luister eens niet naar die mannen. Breng die pc gewoon binnen, veel minder miserie. Je moet toch niet gaan verwachten van niet-informatici dat die kunnen goochelen met harde schijven en hardwarecomponenten? Met wat pech maakt ze het enkel maar erger. Ik zou em gewoon binnenbrengen.
volledig mee eens!
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#30 » Tue Nov 20, 2007 12:36 pm

bellen en zagen doe ik ook. Elke vrijdag, ik reserveer daar een kwartier/half uurtje voor. Resultaat => vervangcomputer na een maand en half.

Dat van mij duurt lang aangezien het technische problemen zijn en dat er dus vervangstukken nodig zijn en blablabla. Als ik mag geloven wat ze mij zeggen (hum hum) ben ik een bijzonder geval en duurt dat normaalgezien niet meer dan 5 weken.
Maar zelfs voor een periode van 5 weken kun je beter een andere computer thuis hebben :wink:
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 56 guests