... als ge uw pc niet meer opgestart krijgt...

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#31 » Tue Nov 20, 2007 3:03 pm

wss gaat het over het computerwinkeltje achter den hoek..

Er zijn maar ene deftige pcwinkel in België --> TONES

(srr voor de reclame maar alsk soms merk wa mensen betalen voor hunnen hardware .. )

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#32 » Tue Nov 20, 2007 3:09 pm

forcom, comtechnology, boozt, ...
allemaal degelijke pcwinkels
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#33 » Tue Nov 20, 2007 3:16 pm

Nick wrote:forcom, comtechnology, boozt, ...
allemaal degelijke pcwinkels
ja .. forcom .. die service daar is keislecht. Hebbe mij ooit eens hardware verkocht zonder drivers, dus die moestek opnieuw gon hale. Hebben nadien mijn (toen nieuw aangekochte) pc op de grond laten vallen waarna hij hem doodleuk opnam en op de toog zette (dat grapje ging natuurlijk niet door...). Hierna ebbe ze men scherm 3 weke bijgehouden om het te herstellen waarna ze een andere hebben moeten geven.

En de lijst gaat voort..
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#34 » Tue Nov 20, 2007 4:49 pm

Trouwens den tones heeft LPG (laagste prijs gaarntie).
Als ge ergens anders in nen belgische winkel het goedkoper vind , dan passen ze hun prijzen aan.
En, die heeft veel en heel snel..

User avatar
Soo Mee
Posts: 251

Post#35 » Wed Nov 21, 2007 4:10 pm

Stijnvdb wrote:
Karel wrote:Neenee, serieus. Luister eens niet naar die mannen. Breng die pc gewoon binnen, veel minder miserie. Je moet toch niet gaan verwachten van niet-informatici dat die kunnen goochelen met harde schijven en hardwarecomponenten? Met wat pech maakt ze het enkel maar erger. Ik zou em gewoon binnenbrengen.
volledig mee eens!
moet ik mij nu aangevallen voelen?

iig, papa gaat er zowiezo ook mee naar de winkel; die vertrouwt mij ook niet; blijkbaar niet de enige hier!
:D

maar 't is tof als ge dat zelf kunt oplossen natuurlijk ;)

User avatar
Stijnvdb
Posts: 160

Post#36 » Wed Nov 21, 2007 4:45 pm

Soo Mee wrote:moet ik mij nu aangevallen voelen?
...helemaal niet! :)
better safe than sorry, right? :) als je bijvoorbeeld nog nooit een grafische kaart vervangen hebt of ram geheugen uit je pc gehaald en er weer in gestoken, is het allesbehalve een goed idee dat voor de eerste keer eens uit te proberen op een nieuwe pc... ;) Dit is simpelweg de veiligste optie, heeft niets met vertrouwen te maken... Ofwel probeer je het zelf op te lossen en loop je het risico het erger te maken, en heb je geen zekerheid dat het opgelost geraakt, OF ga je ermee naar de winkel, waarbij je dan als enige nadeel zou hebben dat je een tijdje zonder pc zit...tenzij ze het terplekke in orde maken natuurlijk :)
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

User avatar
J3nZzZ
Posts: 96

Post#37 » Wed Nov 21, 2007 7:16 pm

kristof kweet ni wa gij over de service van forcom allemaal denkt ma die manne zijn echt zalig :p

ik kocht een hardeschijf, ik liet die vallen, die kerel zei alsem kapot is komde maar ruilen...

oke twas kapot -> gewoon direct geruild

en dan vandaag nog moederbord kapot, khad zelfs de factuur kwijt gedaan en die hebbe die zonder problemen geruild...


super winkel :D
met vriendelijke groetjes

User avatar
Soo Mee
Posts: 251

Post#38 » Sat Dec 01, 2007 10:33 am

Stijnvdb wrote:
Soo Mee wrote:moet ik mij nu aangevallen voelen?
...helemaal niet! :)
better safe than sorry, right? :) als je bijvoorbeeld nog nooit een grafische kaart vervangen hebt of ram geheugen uit je pc gehaald en er weer in gestoken, is het allesbehalve een goed idee dat voor de eerste keer eens uit te proberen op een nieuwe pc... ;) Dit is simpelweg de veiligste optie, heeft niets met vertrouwen te maken... Ofwel probeer je het zelf op te lossen en loop je het risico het erger te maken, en heb je geen zekerheid dat het opgelost geraakt, OF ga je ermee naar de winkel, waarbij je dan als enige nadeel zou hebben dat je een tijdje zonder pc zit...tenzij ze het terplekke in orde maken natuurlijk :)
Voor alles is een eerste keer :D
dan liever met de pc van mijn papa, dan de mijne :P
maar ok, hij is binnen nu
ben benieuwd
mensen met een ***service
bah!

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#39 » Thu Jan 10, 2008 2:30 pm

Soo Mee wrote:hij is van HSC in MariaBurg
niet al te bekend denk'k.
HSC Computers is de winkel van mijn vader,
en is zover ik er van weet toch wel redelijk bekend.

We gaan binnenkort een nieuwe server in een rack laten plaatsen (snellere server, snellere verbinding, ...) en ben bezig met een nieuwe website ervoor te schrijven. De huidige website dateert nog uit 2004 ofzo toen ik er nog amper iets van kende en is gemaakt met zo een van de free layouts die eigenlijk voor diamantiers bedoelt was. Ja, ik schaam me... :oops:

Aangezien het nu examens zijn (en de nieuwe server nog niet in het rack steekt) heb ik daar niet zoveel tijd voor...
Karel wrote:Neenee, serieus. Luister eens niet naar die mannen. Breng die pc gewoon binnen, veel minder miserie. Je moet toch niet gaan verwachten van niet-informatici dat die kunnen goochelen met harde schijven en hardwarecomponenten? Met wat pech maakt ze het enkel maar erger. Ik zou em gewoon binnenbrengen.
Tenzij je zelf iets wil bijleren is dat inderdaad de beste optie. Zelf zoek ik eerst meestal een beetje, en als ik het niet vind is er nog steeds Google, Tweakers, HSC, Winak...
racekakje wrote:Omdat pc's zo snel devalueren zouden ze die nooit lang mogen bijhouden voor een reparatie..

Ge moet wa achter die gasten hun veren zitten.. bellen en zagen enzo..
Als het een wat moeilijker probleem is kan je moeilijk je klant verplicht na twee dagen zijn computer onhersteld teruggeven (tenzij hij hier om vraagt), zo werkt het nu eenmaal niet...

Verder heeft het klagen dat het aan de winkel ligt niet veel zin, meestal is het wel een fout gemaakt door de Gebruiker of is er iets mis met de hardware. (Wat dan weer aan de fabrikant ligt)

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests