2 Vraagjes

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#16 » Wed Nov 14, 2007 6:47 pm

Fristi wrote:jeuj ,das al een fout minder :)

nu schiet enkel :
System.Obj not found
could not load module System
nog over

maar alvast bedankt, al veel geholpen, we leren bij :)
Lol, da klinkt erger :p.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#17 » Wed Nov 14, 2007 7:16 pm

Mja, da was er daarvoor ookal zenne, ik had gehoopt da als em da lib ding vond da alles opgelost ging zijn..dus niet..

en tvreemde is, da bestand staat er wel

fin ja, ik wacht nog tot na vant weekend, alst dan ni in orde is, wordt het dualbooten, kmoet beetje oefenen -_-"

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#18 » Thu Nov 15, 2007 12:52 am

Nu ge toch bezig zijt kunt ge het operating system oberon ook eens uitproberen he ;) :lol:

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#19 » Thu Nov 15, 2007 10:14 am

dan zalk windows wel dualbooten/emuleren :P

fin ja, alst zondag niet in orde is that is :)
tot dan gaak blijven vloeken en zagen ... :P

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#20 » Sun Nov 18, 2007 9:23 pm

Update:

Het werkt verdomme!
De linux versie is ni gelukt, kga da van de week nog wel is proberen maar voorlopig heb ik eht anders opgelost.

Met wine windows geemuleerd en het werkt, hij loopt wel vrij traag soms, of u cursor blijft is haen maar voorlopig nog geen andere problemen *crosses fingers*

EDIT: nog geen 10 minuten na dat windows werkt, dacht ik, laat me toch nog eens de linux versie proberen en kutn ge raden wat er gebeurd..het werkt, zonder enig probleem, stotter ni, start gwn op, nog geen 10 minute heeft het me gekost...

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#21 » Mon Nov 19, 2007 12:46 am

Fristi wrote:Update:

Het werkt verdomme!
De linux versie is ni gelukt, kga da van de week nog wel is proberen maar voorlopig heb ik eht anders opgelost.

Met wine windows geemuleerd en het werkt, hij loopt wel vrij traag soms, of u cursor blijft is haen maar voorlopig nog geen andere problemen *crosses fingers*

EDIT: nog geen 10 minuten na dat windows werkt, dacht ik, laat me toch nog eens de linux versie proberen en kutn ge raden wat er gebeurd..het werkt, zonder enig probleem, stotter ni, start gwn op, nog geen 10 minute heeft het me gekost...
WINE Is Not an Emulator! da is gewoon een implementatie van de windows system calls, geen emulatie van windows.
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
j0lle
WOZ
Posts: 396

Post#22 » Mon Nov 19, 2007 1:14 am

Fristi wrote: EDIT: nog geen 10 minuten na dat windows werkt, dacht ik, laat me toch nog eens de linux versie proberen en kutn ge raden wat er gebeurd..het werkt, zonder enig probleem, stotter ni, start gwn op, nog geen 10 minute heeft het me gekost...
kijk eens naar het verschil als ge als gewone user ./oberon uitvoert, of als root.
qwertyuiop

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#23 » Mon Nov 19, 2007 3:15 pm

Robbe wrote:
Fristi wrote:Update:

Het werkt verdomme!
De linux versie is ni gelukt, kga da van de week nog wel is proberen maar voorlopig heb ik eht anders opgelost.

Met wine windows geemuleerd en het werkt, hij loopt wel vrij traag soms, of u cursor blijft is haen maar voorlopig nog geen andere problemen *crosses fingers*

EDIT: nog geen 10 minuten na dat windows werkt, dacht ik, laat me toch nog eens de linux versie proberen en kutn ge raden wat er gebeurd..het werkt, zonder enig probleem, stotter ni, start gwn op, nog geen 10 minute heeft het me gekost...
WINE Is Not an Emulator! da is gewoon een implementatie van de windows system calls, geen emulatie van windows.
oh please forgive me :)
idd wine is not an emulator, foutje van mijn kant.

Anyway, probleem is nu opgelost op 2 manieren dus tis normaal in orde :)

thanks for all the help

User avatar
Nielske
Posts: 13

Post#24 » Mon Nov 26, 2007 1:13 pm

joe fristi , kem juist hetzelfde probleem,mo hoe hebt gij da me dieje wine gedaan , want kem da ook allemaal geextract mo derna werkt alleen de mousebuttontest :)

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#25 » Thu Jan 10, 2008 2:56 pm

Robbe wrote:WINE Is Not an Emulator! da is gewoon een implementatie van de windows system calls, geen emulatie van windows.
Robbe wrote:Putty is ook alleen maar goed voor terminalgebruik he, als je fatsoenlijk wilt werken is Cygwin in windows wel handiger (kunt ge een X-server mee installeren).
Voor Windows Vista (en volgens mij ook XP) bestaat er nu ook SUA, dat is een Unix Subsystem voor Windows. Net zoals WINE een Windows Subsystem is voor Linux.

Ja, zo kan je bijvoorbeeld initd gewoon als process laten draaien (Staat geen .exe achter :D) en kan je mappen en bestandsnamen met zowel hoofd- en kleine letters typen.

Eigenlijk extreem handig als je iets moet schrijven dat zowel onder Windows als onder Linux werkt.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests