De tuyeaux's van informatica dit jaar: een review.

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#16 » Sun Jun 03, 2007 1:58 pm

Foundation wrote:Die Wiskunde tuyeaux, ter grootte van een licentiaatsthesis - unieke prestatie - verdienen de nodige acclaim. Die is er tot op heden niet of nauwelijks geweest.
Jawel hoor, die is er altijd geweest. Niemand heeft ooit ontkend of geminimaliseerd hoe goed ze zijn en hoeveel werk en inzet erin gekropen is. Ook is wel degelijk iedereen in het praesidium er zich van bewust hoe superieur ze zijn aan de mijne.

Zuivering van eigen naam gaat hij dus niet kunnen doen door de kwaliteiten van zijn tuyaux aan te tonen. Zijn motivatie of inzet is duidelijk niet de reden waarom hij geweigerd is.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#17 » Sun Jun 03, 2007 2:06 pm

Robbe wrote:Ik vraag me eigenlijk af wat een student die Wiskunde studeert te klagen heeft over de tuyeaux van Informatica. Tenzij je natuurlijk keuzevakken hebt uit Informatica.
Waarom niet? Christenen mogen toch op commentaar geven op islamitische grondbeginselen, Belgen mogen toch ook klagen over president Bush, WINAK mag toch ook klagen als een andere club een slechte werking heeft? Ik ga hier nu niet zagen over vrije meningsuiting, maar een kruisbestuiving in feedback is eigenlijk zelfs een vereiste.
Robbe wrote:En ik ben nog nooit bloed gaan geven bij het Rode Kruis en ben dat ook niet van plan in het kort te doen. Dat terwijl mijn beide ouders actief zijn in het Rode Kruis. Ben ik nu iemand die anderen niet belangeloos wil helpen? Had ik dat nu wel gedaan, ben ik dan wel iemand die anderen belangeloos wil helpen? Wat ik maar wil zeggen: betrek het Rode Kruis niet in deze discussie, zij doet niet ter zake.
Dit doet wel ter zake op de manier waarop Yannick het gebruikte! Hij bedoelt gewoon dat hij zijn tuyaux heeft gemaakt uit behulpzaamheid voor de 1ste jaars en ik weet dat zoiets bij Yannick allesbehalve een holle frase is. Hij bedoelde gewoon dat hij zowel een tuyaux maken als bloedgeven doet omdat hij anderen wil helpen en dat niet doet omdat hij er iets voor terugverwacht. Het is dan ook op zijn minst zeer spijtig te noemen dat het argument: "hij deed het allemaal voor het lint" wordt gebruikt, want hiervan is niets waar.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#18 » Sun Jun 03, 2007 2:06 pm

Zucht ... mannen, tis exaam :P

Maar ff over de kwestie: Binnen WINAK is Yannick zijn naam absoluut niet door het slijk gehaald. Hij heeft een democratische stemming binnen de opkomende ploegen jammer genoeg niet gewonnen van Joke. Na de benoeming van Joke als Mentor Wiskunde, hebben wij een streep onder die zaak gezet, en ons geconcentreerd op het volgende.

Yannick heeft zeker zijn steentje bijgedragen, niet per se voor WINAK, maar voor de student. Hij heeft in zijn vrije tijd een document samengesteld dat de wiskundigen enorm kan helpen, en ons als verspreidingsmedium gebruikt (wat wij uiteraard niet erg vonden). De student zal hiervoor zeker dankbaar zijn.

Laat wel duidelijk zijn dat Karel een praesidiumlid was dit jaar, met nog andere verplichtingen buiten Tuyeauxs maken. M.a.w. Yannick Verdyck had wel net iets meer tijd om aan zijn document te werken dan Karel :).

Indien deze tuyeauxs niet voldoende zijn, mag elk lid hier een mail over sturen met klacht. Dit zal dan zeker behandeld worden. Wij hebben echter totnogtoe geen enkele klacht binnengekregen over onze tuyeauxs (buiten dan deze post, aangemaakt in het verloop van de 2de examenperiode).

Het gedeelte dat Yannick over Inl Prog naar mij doorgestuurd had, werd nog op tijd op de site gezet. Ik zie dus niet in waarom dit een issue zou zijn. De student had 2 weken op tijd de practica-examens van inl prog ter beschikking. Wij hebben ook op de site krediet gegeven aan Yannick Verdyck.

En nu stop ik met typen voor deze post, voor ik nog meer dingen door elkaar vertel ^.^
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#19 » Sun Jun 03, 2007 2:27 pm

In heel de tuyeaux Wiskunde, heb ik maar negen dagen tijd in gestoken. Vijf avondjes en twee weekendjes. Waarvan de meeste tijd zat in het schrijven van teksten. Een kleine maar degelijke tuyeaux vraagt geen gigantische inspanningen.

Het niét of wel gebruiken van in handen geduwde examenvragen, vereist ook geen inspanningen.

Dat er geen klachten zijn verschenen? Wie zou ze moeten indienen? Zij die ze nodig hebben, (de eerstejaars) weten niet wat ze zouden moeten krijgen. De tweedejaars die wel over de know-how beschikken om een oordeel te vellen, kijken het niet na. De mensen die dubbelen kijken het niet na.

Wat het voorkomen van klachten nogal onwaarschijnlijk maakt.

Ik ben nooit begonnen over de verkiezing, daar draait het nu niet om.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#20 » Sun Jun 03, 2007 2:35 pm

Geef nu eens die valselijke beweringen en minder fraaie motieven, want je hebt mij verschrikkelijk nieuwsgierig gemaakt.

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#21 » Sun Jun 03, 2007 2:45 pm

Tja yannick ... over uw inspanningen weet ik niets natuurlijk. Ik ben ni kome controleren hoeveel uur of dagen gij daarin steekt ... dusja :)
Verdyck wrote:Dat er geen klachten zijn verschenen? Wie zou ze moeten indienen? Zij die ze nodig hebben, (de eerstejaars) weten niet wat ze zouden moeten krijgen. De tweedejaars die wel over de know-how beschikken om een oordeel te vellen, kijken het niet na. De mensen die dubbelen kijken het niet na.

Wat het voorkomen van klachten nogal onwaarschijnlijk maakt.
Nu lijkt het alsof gij weet hoe elke student van de Informatica, Wiskunde en Fysica denkt en zich gedraagt ... imho ... ge kunt enkel gissen é :).
Verdyck wrote:Ik ben nooit begonnen over de verkiezing, daar draait het nu niet om.
Neje, ik begin erover, omdat ik het toch enorm verdacht vind dat jij pas na de verkiezingen je jezelf zo negatief begon te gedragen tegenover WINAK ... En ook is het louche dat je enkel de Informatica viseert (aldus Karel), en over de fysicatuyeauxs niet zo'n fancy evaluatiepost gemaakt hebt :)
Karel wrote:Geef nu eens die valselijke beweringen en minder fraaie motieven, want je hebt mij verschrikkelijk nieuwsgierig gemaakt.
Idd, ik ben ook wel benieuwd :)
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

Jan
WOZ
Posts: 605

Post#22 » Sun Jun 03, 2007 2:59 pm

Verdyck wrote:Het gaat hier helemaal niet over mij, het gaat hier om Karel en zijn verantwoordelijkheden. Zijn motivatie en mentaliteit.
Verdyck wrote:Waarom heb ik dan wel deze post gezet? Juist om aan te tonen dat al die beweringen die toen zijn gemaakt en nu nog altijd circuleren valselijk waren en zij hebben mij diep gekwetst. Om duidelijk te maken dat er ook minder fraaie motieven waren om ze te maken.
Verdyck wrote:Dit heeft te maken met onjuiste zaken vertellen over mensen om uw eigen wanprestaties te verdoezelen.
Ik vraag me een beetje af waarom je deze post hebt geplaatst. Hierboven beweer je daarover 3 verschillende dingen, maar soit...

Dan ben ik ook nog van mening dat, als je bezorgt was over de kwaliteit van Karel zijn werk en dat hem daarop aanspreken niet hielp, je je dan had moeten richten tot andere mensen, zoals Tristan of het hoogpraesidium, die daar wel iets aan zouden kunnen veranderen.

Verder, als je vragen zou hebben bij het feit dat je niet bent gevraagd voor het opkomend praesidium, dan moet je die richten tot Slimmy en mezelf en dan zullen wij die beantwoorden.

Tot zover mijn bescheiden mening, je vragen en/of opmerkingen hierover zal ik wel horen :)

En om af te sluiten: als je klachten hebt over de tuyauxs die ik in der tijd heb gemaakt, dan heb je gelijk. Ik was daar zelf ook niet tevreden over achteraf :D
WINAK Mentor 2005-2006
WINAK Hagar & Schachtentemmer 2006-2007
WINAK Hagar 2007-2008
WINAK Vice-praeses & Cantor 2008-2009
WINAK Hagar 2009-2010
WINAK Peter 2010-2011

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#23 » Sun Jun 03, 2007 3:11 pm

Jan wrote:
Verdyck wrote:Het gaat hier helemaal niet over mij, het gaat hier om Karel en zijn verantwoordelijkheden. Zijn motivatie en mentaliteit.
Verdyck wrote:Waarom heb ik dan wel deze post gezet? Juist om aan te tonen dat al die beweringen die toen zijn gemaakt en nu nog altijd circuleren valselijk waren en zij hebben mij diep gekwetst. Om duidelijk te maken dat er ook minder fraaie motieven waren om ze te maken.
Verdyck wrote:Dit heeft te maken met onjuiste zaken vertellen over mensen om uw eigen wanprestaties te verdoezelen.
LOL :D

Het is overduidelijk Yannick dat het je niet goed afgaat dat Joke mentor Wiskunde is geworden in plaats van jij, daarom ook mijn post van de boekenverkoop.

Deze topic gaat over dinges die hebben plaatsgevonden en die Karel nu niet meer kan veranderen he :).

En we doen hier precies of de eerstejaars informatici liggen allemaal te huilen omdat ze door ons gaan buizen. Ik heb meerdere studenten gehad die vragen aan mij kwamen stellen en waardoor ze meer waren verdergeholpen dan "in 2001 werd er bij Talen en automaten gevraagd wat een RE was". Dus de Tuyauxs zijn minder, ja, maar begeleiding is ook belangrijk en wie weet hebben de studenten dat wel gehad zonder dat er expliciet op de site kwam "Ik, Karel, Mentor Informatica, heb een eerstejaars student geholpen !"
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#24 » Sun Jun 03, 2007 3:17 pm

De redenen die ik heb gehoord waarom hij het niet heeft gehaald:

Reden: Zijn motieven waren eigenbelang, hij deed het alleen voor het lint

Mijn antwoord: Dit is zeker niet waar. Wie Yannick een beetje kent, weet dat hij weliswaar ambitieus is, maar ook een heel groot hart. De tuyaux, het komen naar alle activiteiten: Yannick deed het voor de eerste jaars te helpen en voor plezier te maken: niet vanuit een oogpunt: als ik dat lint maar krijg. Het ging om mentor wiskunde, niet bepaald iets dat ongelooflijk veel aanzien geniet.



Reden: Hij zou iedereen veel te hard achter hun veren zitten / teveel kritiek geven en niemand zou dit hebben zien zitten.

Mijn antwoord: Dit is ten eerste al in de toekomst kijken. Als de vrees bestaat en dit klopt, waarom is dit dan noodzakelijk slecht? Yannick is perfectionistisch ja, maar volgens mij is dat juist een goede eigenschap voor een praesidiumlid. De kritiek die hij zou geven, zou altijd terecht zijn.



Reden: Hij was te raar/vreemd

Mijn antwoord: Zeg dan gewoon dat je hem persoonlijk niet graag hebt, deze reden is gewoon denigrerend. Als dit werkelijk als reden opgegeven is, begrijp ik Yannick's reactie volkomen.



Reden: Hij ontbeerde objectiviteit

Mijn antwoord: Als dat al waar is, kan daar zeker aan gewerkt worden! Maar ik vind persoonlijk Yannick niet meer subjectief dan anderen. Heeft iedereen niet een mening of wilt WINAK alleen maar meelopers? Met Yannick kan je discussieren, hij is zeker niet 'stuck-up'



Reden: Hij zou moeilijk mee samen te werken zijn.

Mijn antwoord: Dit is zeker niet waar. Hij is veeleisend, maar ook zeer behulpzaam. Hoe zou WINAK dit trouwens moeten weten? Wie heeft met hem samengewerkt? Hebben ze navraag gedaan bij zijn klasgenoten? Ik heb nooit klachten gehad over Yannick als het over samenwerken gaat! Joachim (Foundation) die hem heeft geholpen bij het maken van de tuyaux evenmin zover ik weet. Geef geen redenen als je het niet eens geprobeerd hebt!
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#25 » Sun Jun 03, 2007 3:33 pm

Tja ... roddels horen erbij :).

Reden: Joke heeft het gehaald, op een eerlijke manier. En ze verdient het. Zéker niet minder dan Yannick.
Mijn antwoord: Accept it. ;)

Maar nu weten we ook ineens wat er in omloop was van "redenen". Bedankt daarvoor.
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#26 » Sun Jun 03, 2007 3:35 pm

Nick wrote:Reden: Joke heeft het gehaald, op een eerlijke manier.
Mijn antwoord: Accept it. ;)
FOUT: er is tegen Joke gezegd: "Als jij het niet wordt, komt er GEEN mentor wiskunde." Yannick zou er zoiezo, ook zonder Joke niet ingekomen zijn!

Gebruik aub geen valse argumenten.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#27 » Sun Jun 03, 2007 3:50 pm

Bron? Ik heb dat alleszins nooit iemand weten zeggen.

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#28 » Sun Jun 03, 2007 3:51 pm

La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#29 » Sun Jun 03, 2007 3:54 pm

Idd,
ten eerste, wij hebben nooit zo'n dingen verkondigd. Als dit meningen waren van individu's, hebben zij dat verkondigd als persoonlijke mening.
ten tweede, je gebruikt dingen waar je ook niet 100% zeker van bent, dus aub ook dingen posten waar je wél zeker van bent.
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#30 » Sun Jun 03, 2007 4:00 pm

Jan wrote:
Verder, als je vragen zou hebben bij het feit dat je niet bent gevraagd voor het opkomend praesidium, dan moet je die richten tot Slimmy en mezelf en dan zullen wij die beantwoorden.
Dat zou ik wel eens willen weten.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron