Fenix open!

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

User avatar
Foundation
Posts: 622

Fenix open!

Post#1 » Tue Feb 27, 2007 12:31 am

Omdat alleman het mag weten - dit heb ik zonet naar het dept. wisinf gestuurd. Ik hoop dat het helpt. In tussentijd nagel ik hen hier nog even aan de schandpaal.

Aan het departement wiskunde-informatica,


De situatie in de bibliotheek van gebouw G is onhoudbaar geworden. Omdat de lokalen G025 en G026 ontoegankelijk zijn voor de studenten, worden zij die hun programmeerwerk op de computers van de universiteit willen maken, gedwongen om in de bibliotheek te gaan zitten.

In de bibliotheek staan misschien 15 computers, en nog eens 15 tafels waaraan men met een laptop kan zitten. Gezien de 3e bachelor informatica zit met het compilerproject, de 2e bachelor informatica met het gedistribueerd programmeren project, en de 1e bachelor informatica ondertussen ook begint aan hun programmeerproject en 3d-engine, hoeft het geen betoog dat er érg veel plaats tekort is. Bovendien zorgt de aanwezigheid van zoveel studenten die groepswerken moeten maken en dus continu moeten overleggen, ook voor veel geluidsoverlast in de bibliotheek.

Deze situatie is ronduit idioot, gezien er een verdieping lager zo'n 50 systemen die volledig zijn uitgerust, niets staan te doen en stoffig liggen te worden. Ondertussen krijgt het bibliotheekpersoneel het (terecht) grondig op zijn heupen van al dat lawaai en moeten de studenten gaan zitten waar het niet bedoeld is, en ondanks herhaaldelijke vragen aan Pieter Donche blijven de lokalen G025 en G026 potdicht.

Gezien de acuutheid van deze situatie zou ik aan het departement wis-inf willen vragen om hier zo snel mogelijk een mouw aan te passen. De studenten hebben het recht om de beschikking te hebben tot voldoende infrastructuur om hun taken tot een goed einde te brengen. Met onze moderne infrastructuur wordt trouwens ook gezwaaid in de informatiebrochures voor onze opleidingen. Dit is vroeger nooit een probleem geweest, waarom nu wel? Hoe moeilijk kan het zijn om een deur open te zetten?

Bij deze het verzoek om te overwegen om, net zoals vroeger, het bibliotheekpersoneel de sleutels te geven van deze lokalen (of toch minstens al het oude Fenix lokaal), zodat deze opengesteld kunnen worden voor studenten tijdens de openingsuren van de bibliotheek.


In afwachting van uw, hopelijk zeer spoedig, antwoord, teken ik met de meeste hoogachting,


Joachim Ganseman
2e licentie informatica
lid onderwijscommissie informatica,
secretaris studentenraad UA 06-07
Moest het niet marcheren, stel ik voor om eens een week met slaapzak en tentje de bibliotheek te bezetten, gelijk ze in de jaren '60 deden :twisted:

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#2 » Tue Feb 27, 2007 12:36 am

oh yeah... let's do that! :D

User avatar
EagleEye812
Posts: 406

Post#3 » Tue Feb 27, 2007 12:50 am

Groot gelijk :) De bibliotheek is voor toeristen, de huisbewoners mogen de echte lokalen :p

Probleem is wel dat die lokalen gereserveerd kunnen worden. Dus wie bepaalt wanneer er mensen worden binnengelaten? Elke keer 10 studenten uit die klas jagen vóór uw les begint is voor een docent natuurlijk ook niet plezant.
[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#4 » Tue Feb 27, 2007 7:03 pm

Updeet: deze vrijdag is't departementsraad en wordt het besproken.

User avatar
HyperQuantum
Posts: 61
Contact:

Post#5 » Mon Mar 12, 2007 4:00 pm

En, is er soms al nieuws omtrent deze kwestie?
[url=http://hyperquantum.be/hyper/]The Hyper programming language[/url]

[i]It is 2009. Do you know what your operating system is doing? Do [b]you[/b] control it?[/i]

User avatar
JoeriFranken
Posts: 82

Post#6 » Mon Mar 12, 2007 7:45 pm

Nice

Het begint idd wel een probleem te worden.
Allright... listen up folks... ik zen de Joeri en ik wil aangesproken worden gelek de Joeri. Ik heb handboeien...en ik heb pepperspray...AAAAYT

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#7 » Mon Mar 12, 2007 10:57 pm

Goed initiatief, enkel gade volgens mij op uw kin kunne kloppe ma tist probere waard :).

joeri
Posts: 41

Post#8 » Wed Mar 14, 2007 1:38 pm

In de bibliotheek hebben ze me wijsgemaakt dat de computerklassen beneden vanaf nu wel beschikbaar zijn buiten de lesuren.
Ik heb niet gevraagd welk van de twee en ik ben ook niet gaan kijken, maar leek me toch best wel interessante informatie

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#9 » Wed Mar 14, 2007 4:56 pm

Hello iedereen,
Den Hellinckx wrote: Er is beslist dat de lokalen moeten opengesteld worden. Er zijn echter blijkbaar nog geen maatregelen voor genomen. Ik heb hiervoor ne mail naar de voorzitter van de departementsraad gestuurd. Ik hoop dat dit zo snel mogenlijk in orde is en laat u iets weten als ik meer weet.
3 cheers voor de Peter!

Michael Cochez
Posts: 54

Post#10 » Wed Mar 14, 2007 5:04 pm

Volgens wat ze tegen mij gezegd hebben is het de UNIX klas

Karbonadeslaatje
Posts: 16
Contact:

Post#11 » Fri Mar 16, 2007 9:28 pm

Michael Cochez wrote:Volgens wat ze tegen mij gezegd hebben is het de UNIX klas
Joy :P Met z'n allen daarheen

User avatar
JoeriFranken
Posts: 82

Post#12 » Sat Mar 17, 2007 2:21 am

Is idd wel nice van de Peter :P
Allright... listen up folks... ik zen de Joeri en ik wil aangesproken worden gelek de Joeri. Ik heb handboeien...en ik heb pepperspray...AAAAYT

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests