C# wordt standaard inderdaad naar bytecode gecompileerd, en niet naar native code die zomaar uitvoerbaar is. Maar ik beschouw dit heeft z'n eigen voordelen en nadelen. Verder maakt dit voor het gros van de programma's amper uit denk ik.
Verder is het het .NET platform dat naar linux geport aan het worden is, wat niet hetzelfde is als C#, vermits dit laatste wel volledig ondersteund wordt in Mono.
Ook zie ik het probleem niet in van het type-inconsistentie, integendeel. Van standaard type 1 naar standaard type 2 is geen enkel probleem, maar je weet wel waar je mee bezig zijt.
HyperQuantum wrote:I.v.m. uw opmerking over pointers: als een taal (expliciete) pointers ondersteunt dan hoeft dat niet noodzakelijk tot knoeiwerk te leiden. Alleen maar als ge ook pointer-aritmetiek zou toelaten. Of bedoelt ge nog iets anders?
Pointers blijven een oorzaak van ellende. En het lukt niemand om vanaf de eerste letter code geen fouten te maken (redeneerfouten, typfouten, ...). Dus het niet moeten gebruiken van pointers zie ik als een groot pluspunt. Iedereen die al een beetje C++ geprogrammeerd heeft, heeft zeker al het at runtime gebruiken van een null-pointer tegengekomen, door een of ander foutje. En dat (de run-time fouten) zijn mijn inziens een van de lastigste (naar de programmeur en de gebruiker toe).
Dus daar is zelfs nog geen pointer-aritmetiek voor nodig.