[Databases, XML en Webtechnologie] Server keuze

Forum van 3de Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

[Databases, XML en Webtechnologie] Server keuze

Post#1 » Sun Feb 20, 2011 3:01 pm

Voor het project van dit vak, mogen / moeten wij zelf beslissen welke Database server we gebruiken.
Welke welke systemen hebben jullie vorige jaren gekozen en waarom, en wat waren jullie ervaringen hiermee?
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: [Databases, XML en Webtechnologie] Server keuze

Post#2 » Sun Feb 20, 2011 3:10 pm

moeten dat geen XML servers zijn? Wij hebben flatfiles gebruikt en daar dan xqilla op lostgelaten met een querybestand. Efficient was iets anders, maar het kwam het dichtste in de buurt van een XML database.
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Re: [Databases, XML en Webtechnologie] Server keuze

Post#3 » Sun Feb 20, 2011 4:38 pm

Robbe wrote:moeten dat geen XML servers zijn?
dat was inderdaad geïmpliceerd ja.
Wij hebben flatfiles gebruikt en daar dan xqilla op lostgelaten met een querybestand. Efficient was iets anders, maar het kwam het dichtste in de buurt van een XML database.
En waarom niet gebruik gemaakt van een van de suggesties (eXist, Berkely XML DB, ...)? Want buiten een XML database zijn zaken zoals XSLT en een webframework (XML/XSLT gebaseerd?) ook wel praktisch volgens mij.
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: [Databases, XML en Webtechnologie] Server keuze

Post#4 » Mon Feb 21, 2011 2:09 am

nasam wrote:En waarom niet gebruik gemaakt van een van de suggesties (eXist, Berkely XML DB, ...)?
We hadden iets nodig dat XQuery kon uitvoeren op gewone XML files (onze data kwam nu eenmaal in die vorm) en dus was een server een beetje te veel moeite om uit te zoeken.
nasam wrote:Want buiten een XML database zijn zaken zoals XSLT en een webframework (XML/XSLT gebaseerd?) ook wel praktisch volgens mij.
voor XSLT:

Code: Select all

<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="/path/to/stylesheet.xsl"?>
In die stylesheet maakten we dan van de teruggegeven XML (die je dus ook gewoon in aan andere app kon opvragen en bewerken) een webpagina die dan vanalle fancy shizzle deed. Again, no server needed for that (ik denk dat xqilla ook XSLT kan)

Al onze data werd ook dagelijks vernieuwd en een historische database had weinig tot geen nut.
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Tom
Posts: 602

Re: [Databases, XML en Webtechnologie] Server keuze

Post#5 » Tue Feb 22, 2011 12:33 am

Bij ons hebben we Sedna gebruikt in combinatie met PHP 5.3.0, goede interface en haast geen problemen mee gehad.

De PHP extensie die op de site staat kan nog steeds 5.2.X zijn *unsure*,
maar we hadden voor PHP 5.3.0 gemaild naar hun en binnen redelijke tijd antwoord gekregen.

Verder geloof ik dat er ook wel een groep eXist gebruikte, ik wou eerst Oracle Berkeley DB maar leek me te moeilijk...

Oh ja, specifiek voor PHP vind je in de referentie een heleboel handige dingen, om een idee te geven:
Voor XQuery moet je spijtig genoeg wel gaan grijpen naar een Database Server OF XQilla, Zorba of iets in die aard.

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron