Leerstof IGS

Forum van 3de Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Jensvd
Posts: 8

Leerstof IGS

Post#1 » Sun Dec 27, 2009 5:52 am

Op de cursusslides van inleiding gedistribueerde systemen, meer bepaald van slide 73 tot en met slide 79, en in de "syllabus" op pagina 9 en 10 is er een opsomming van enkele titeltjes die in het boek uiteengezet worden in hoofdstukken 3 tot en met 10.

Vermits er in de slides weinig aandacht aan wordt besteed, vermoed ik dat er in de lessen ook weinig gezegd is over dat stuk uit het boek, dat toch een paar honderd pagina's lang is. Kan iemand me vertellen wat er precies van ons wordt verwacht? Moeten we de termen die daar opgesomd worden kunnen uitleggen, of wordt er echt verwacht dat we dit tot in het detail kennen en dit dus eigenlijk een stuk zelfstudie is? Alvast bedankt.

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#2 » Mon Dec 28, 2009 1:25 pm

Dat zijn min of meer stukken uit Uitbatingssystemen, die wij bijgevolg ook niet nog 's doen. Ik heb er een paar verduidelijkende nota's bij, dus in de les is het wel behandeld (of ik verzin nota's uit mezelf, wat ook kan natuurlijk) geweest.
De latere subsections zijn meer materiaal voor Gedistribueerde systemen dacht ik.

Maar aangezien gij in geen enkele les aanwezig waart moet ge het helemaal uit het boek studeren.

Jensvd
Posts: 8

Post#3 » Tue Dec 29, 2009 5:21 am

Ik heb nu ook alle slides die daar nog op volgen doorgenomen en de bijhorende passages in de boeken. Er wordt af en toe gerefereerd naar stukken die in die hoofdstukken worden uiteengezet. Ik veronderstel dat we alleen die moeten kennen.

Ik denk niet dat we die leerstof uit die hoofdstukken behandeld hebben bij uitbatingssystemen? Het gaat om hoofdstukken uit het boek van Tanenbaum, niet die van Stallings.

Ik had wel graag naar die lessen geweest, jammer dat ze op zo'n ongelukkig moment vielen. Dat is ook weer zo typisch.. ^^

Edit: dat is zo te zien inderdaad leerstof voor gedistribueerde systemen :-)

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests