Keuzevakken derde Bachelor + Interesse voor Codetheorie ?

Forum van 3de Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Poll: Zie je codetheorie wel zitten ?

Ja
6
33%
Ja
6
33%
Nee
1
6%
Nee
1
6%
Misschien
2
11%
Misschien
2
11%
Total votes: 18

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Keuzevakken derde Bachelor + Interesse voor Codetheorie ?

Post#1 » Tue Jun 19, 2007 8:48 pm

Beste medestudenten, post hier welke keuzevakken je gaat nemen (of denkt dat je gaat nemen), keuze uit:

Netwerktoepassingen
Fysica
Inleiding gedistribueerde systemen
Systeemtheorie
Datamining
Toegepaste Logica
Artificiele Intelligentie
Programmeerparadigma's
Gevorderde programmeertechnieken
Elementaire Statistiek
Algemene economie
Formele technieken in software engineering
Netwerk protocols
Beeldverwerking
Bedrijfseconomie en ondernemerschap (NIEUW VAK: 3sp)
Datastructuren en algoritmen (NIEUW VAK: 3sp)

Let op dat we 24 studiepunten moeten nemen ipv 18 door het wegvallen van Compilers.

Ook is er nog dit (daarom de poll):
In 2e bachelor wiskunde is er een keuzevak Codetheorie, gegeven door Rafael Bocklandt (http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=rafael. ... S-PrAlg2.2).
Dit is een 3 studiepunten keuzevak dat codeverbeterende technieken en cryptografie behandelt. Aangezien dat dit ook interessant is voor de informaticus is het mogelijk om ook dit vak te volgen. De algemene reacties van mensen die dit vak dit jaar gevolgd hebben zijn best positief.

Post dus in de poll of je interesse hebt om dit vak volgend jaar te volgen (enkel mensen die volgend jaar in het derde zullen zitten en die echt interesse hebben zodat ik een realistisch beeld krijg). Indien er dan voldoende interesse voor is kan ik ervoor zorgen dat de lessenroosters afgestemd zullen worden op dat van 3e bachelor informatica.
Last edited by Shinta on Tue Jun 19, 2007 8:50 pm, edited 1 time in total.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#2 » Tue Jun 19, 2007 8:49 pm

Even reageren op men eigen post :p.

Fysica
Inleiding gedistribueerde systemen
Gevorderde programmeertechnieken
Formele technieken in software engineering
Bedrijfseconomie en ondernemerschap
Codetheorie
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#3 » Tue Jun 19, 2007 9:30 pm

wtf @ code theorie... gaat da ni veel te moeilijk zijn voor ons, omdat da bedoelt is voor wiskundigen?

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#4 » Tue Jun 19, 2007 9:40 pm

slimmy wrote:wtf @ code theorie... gaat da ni veel te moeilijk zijn voor ons, omdat da bedoelt is voor wiskundigen?
neeje :d das een vrij simpel vak naart schijnt (een typisch ik-kom-nooit-naar-de-les-en-heb-14-vak)en der hebbe al best enkele informatici da gevolgd. Tis een keuzevak 2e bachelor over een onderwerp da wij beter kenne dan wiskundigen ;) dus.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#5 » Tue Jun 19, 2007 10:34 pm

slimmy wrote:wtf @ code theorie... gaat da ni veel te moeilijk zijn voor ons, omdat da bedoelt is voor wiskundigen?
Ik heb het vak vorig jaar gevolgd (als wiskundige) en 17 gehaald.

Het is normaal gezien niet te moeilijk voor de informatica. Er komt wel wat 'moeilijke' algebra in voor, maar dat moet ge allemaal niet kennen, zelfs niet helemaal begrijpen, alleen maar weten waar het nuttig voor is. Bovendien staan 8 van de 20 punten op het ontcijferen van 4 codes (waar informatici een grote voorsprong hebben: programmeren) en is één vraag van het examen samen. (dus nog eens +3) Het examen is trouwens open boek en zijn vooral 'begrijp'-vragen zonder al te veel wiskundige achtergrond.

Raf Bocklandt zelf is naar het schijnt (ik heb het alleen maar horen zeggen, ik weet niet of het klopt) een fysicus van opleiding en zijn cursusssen en taken zijn altijd heel doenbaar. (en leuk)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#6 » Tue Jun 19, 2007 10:53 pm

Math Wolf wrote:
slimmy wrote:wtf @ code theorie... gaat da ni veel te moeilijk zijn voor ons, omdat da bedoelt is voor wiskundigen?
Ik heb het vak vorig jaar gevolgd (als wiskundige) en 17 gehaald.

Het is normaal gezien niet te moeilijk voor de informatica. Er komt wel wat 'moeilijke' algebra in voor, maar dat moet ge allemaal niet kennen, zelfs niet helemaal begrijpen, alleen maar weten waar het nuttig voor is. Bovendien staan 8 van de 20 punten op het ontcijferen van 4 codes (waar informatici een grote voorsprong hebben: programmeren) en is één vraag van het examen samen. (dus nog eens +3) Het examen is trouwens open boek en zijn vooral 'begrijp'-vragen zonder al te veel wiskundige achtergrond.

Raf Bocklandt zelf is naar het schijnt (ik heb het alleen maar horen zeggen, ik weet niet of het klopt) een fysicus van opleiding en zijn cursusssen en taken zijn altijd heel doenbaar. (en leuk)
voila :p Mij lijket een heel interessant en leuk vak.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#7 » Tue Jun 19, 2007 11:03 pm

hmm, die code theorie zie ik wel zitten, ik stem wel ne keer halverwege juli, als ik mijn punten van calculus heb ;)
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#8 » Wed Jun 20, 2007 8:49 am

mmm lijkt me wel leuk als we in een informatica groepje kunnen zitten.

kzal het ook is overwegen ;)

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#9 » Wed Jun 20, 2007 9:59 am

slimmy wrote:mmm lijkt me wel leuk als we in een informatica groepje kunnen zitten.

kzal het ook is overwegen ;)
als er meerdere mense dit vak volgen dan kunnen we de lessenroosters wa nor onze hand zetten en eventueel dit vak opnemen bij de keuzevakken van 3e bac voor het jaar erna.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#10 » Wed Jun 20, 2007 12:00 pm

Shinta wrote:
slimmy wrote:mmm lijkt me wel leuk als we in een informatica groepje kunnen zitten.

kzal het ook is overwegen ;)
als er meerdere mense dit vak volgen dan kunnen we de lessenroosters wa nor onze hand zetten en eventueel dit vak opnemen bij de keuzevakken van 3e bac voor het jaar erna.
als ik dit vak in 2de lic inf kan kiezen dan is de kans groot dat ik mee doe... lijkt me één van de interessantere vakke :P

Beasty
Prosenior
Posts: 66
Contact:

Post#11 » Tue Nov 27, 2007 8:33 pm

Mijn keuze- en optievakken:

Computersturing van industriele processen
Inleiding tot mechatronica
Robotica en mechatronica
Software management
Hardware/software co-ontwerp
Ontwerpmethodologie van complexe systemen
Informatiebeveiliging
Informatietheorie
Mobiele en breedbandtoegangsnetwerken
Stage

Maar ja, da's het antwoord op de verkeerde vraag ;)

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron