[SE] Unit/Integration Testing

Forum van 3de Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Rabid
Posts: 29

[SE] Unit/Integration Testing

Post#1 » Wed Jan 17, 2007 2:55 pm

Wat is het verschil tussen unit and integration testing, aka wat is het verschl tussen een unit en een module?
"some threads are to be tasted, others to be swallowed, and some few to be chewed and digested."

User avatar
Quintus Maximus
Posts: 222

Post#2 » Wed Jan 17, 2007 5:53 pm

Zoals ik het begrijp is het als volgt:
Unit testing test de onderdelen van 1 classe (module) en kan hiervoor gebruik maken van mock objecten die andere classes simuleren.

Integration testing test de samenwerking van verschillende classes.


(denk ik, tis al even geleden dak die cursus heb bekeken)
[img]http://users.skynet.be/quintensoetens/sigG4.jpg[/img]

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#3 » Wed Jan 17, 2007 6:25 pm

Unit testing test het functioneren van een welbepaalde klasse, afzonderlijk, zonder de environment en de andere klassen erbij. Integration testing gaat kijken of het volledige programma nog werkt als die ene klasse er nu in wordt gebruikt, erin wordt geïntegreerd.

Een unit test loopt dus op één enkele klasse, een integration test op een hele component van het programma die uit verschillende klassen bestaat. Een unit test test of de 'binnenkant', de implementatie, van de klasse wel klopt, een integration test test of de 'buitenkant' nog wel klopt, of samenwerking met andere klassen nog wel vlot verloopt.

User avatar
Dave
WOZ
Posts: 816

Post#4 » Wed Jan 17, 2007 9:37 pm

Zeg Pieter, hebt gij veel van de oefeningen van SE? anders kom ik die wel eens efjes copieren een van de dagen als ik mag :)

User avatar
Rabid
Posts: 29

Post#5 » Thu Jan 18, 2007 4:30 pm

Ik heb mijn oefeningen van vorig jaar nog, kzal zien dak die kan inscannen en online zette.
"some threads are to be tasted, others to be swallowed, and some few to be chewed and digested."

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests

cron