[WetProg] oplossingen

Forum van 3de Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

[WetProg] oplossingen

Post#1 » Mon Oct 16, 2006 8:06 pm

Op verzoek van Franky Backeljauw werd dit topic verwijderd. Gelieve hiermee rekening te houden in de toekomst.

Karel Crombecq
Mentor Informatica

wem
Posts: 93
Contact:

Post#2 » Tue Oct 17, 2006 8:40 am

Het uitwisselen van code zal dus nu enkel gebeuren op plaatsen waar assistenten het bestaan niet van afweten, waar ze dus ook geen controle kunnen uitvoeren op de correctheid ervan, hoe ze hun opgave moeten veranderen, ...

(en als je gelooft dat door het sluiten van deze topic code uitwisselen niet gaat gebeuren, dan denk ik dat je een beetje naïef bent, no offence!)

Bart
Posts: 9

Post#3 » Tue Oct 17, 2006 4:38 pm

Hiermee beneemt hij zichzelf de kans om te kijken hoe ver de studenten staan en wat possitieve input te bieden. En indien ze kopieren, is hij een extra bron om mee te vergelijken bij de evaluatie kwijt!

Hierbij moeten we ook maar eens gaan nadenken in hoeverre de profs en assistenten toegang tot dit forum moeten krijgen. Anders kunnen de studenten nog steeds niet gemakkelijk vrij communiceren.

Nog een vraagje: Verdedigt Winak de studenten of de profs?

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#4 » Tue Oct 17, 2006 6:08 pm

Jullie hebben alletwee absoluut gelijk. Ik heb ongeveer dezelfde boodschap als antwoord naar Franky Backeljauw gestuurd, omdat ik jullie mening deel.

Maar WINAK verdedigt inderdaad de belangen van de studenten, en ik denk dat jullie wel begrijpen dat het in ieders belang is om assistenten te vriend te houden. Zij moeten tenslotte nog altijd jullie resultaten bepalen op het einde van het jaar.

WINAK heeft ook de steun van de proffen nodig om dingen te organiseren zoals de drill die dit jaar heeft plaatsgevonden, en het lijkt ons dan ook absoluut in het belang van iedereen dat we geen vijanden kweken "aan de overkant".

wem
Posts: 93
Contact:

Post#5 » Wed Oct 18, 2006 11:51 am

Het was dan ook eerder een vraag richting Franky B., en niet naar jou Karel ;-)

Als een assistent vraagt om bepaalde oplossingen van het forum te verwijderen, zou ik in jou plaats hetzelfde doen, en ik ga ook akkoord dat de oplossingen van een opgave die nog loopt ook niet gepost mogen worden. Maar een opgave die reeds voorbij is.
Elk jaar eenzelfde opgave geven lijkt me zoieso niet al te best, en in het geval van WP komt het op de mondelinge presentaties toch uit als je niet deftig over je oplossing hebt nagedacht.

Ook is het als student enorm praktisch om een voorbeeldoplossing te hebben, dat je weet wat er ongeveer verwacht wordt. Misschien dat dit over een niet-bestaande opgave wel gemaakt kan worden zodat studenten meer weten wat van hen verwacht wordt?

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 61 guests