[DB] XML-Servers

Forum van 3de Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Rabid
Posts: 29

[DB] XML-Servers

Post#1 » Sat Oct 14, 2006 4:53 pm

kheb vandaag wa zitte experimentere me de verschillende opensource xml-servers die in de cursus staan opgegeve:
- Galax: geprobeerd te installere, uiteindelijk opgegeven
- Saxon: totaal mislukt
- eXist (java): geinstalled op 5min, ziet er mij degelijk uit, maar naar het schijnt nogal instabiel, ik heb het moete kille toen ik de eerste 100 fibonacci getalle wou uitrekene met xQuery :p
- Sedna (C/C++): geinstalled op een kwartier, ziet er degelijk uit, ik kreeg echter een insufficient RAM-bericht toen ik een xml-file van 2000 lijnen wou inlezen (eXist gaf geen foutmelding op het gebruiken van r_and_j.xml dat 6000 lijnen data bevat)

de verhalen die ik van eXist heb gehoord, zijn echter niet al te optimistisch, gaande van crashen tot het corrupteren van xml-files
"some threads are to be tasted, others to be swallowed, and some few to be chewed and digested."

wem
Posts: 93
Contact:

Post#2 » Sat Oct 14, 2006 5:08 pm

Dan heb je ineens een goed beeld gekregen van hoe xml (en bijhorende query-technieken) tegenwoordig in het database-wereldje vertegenwoordigt is ;-)

Vorig jaar hebben wij met eXist wel serieus wat last gehad, maar om de zoveel tijd die deamon herstarten en genoeg ram-geheugen voorzien kan al veel problemen oplossen.

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests