[Telecom] examen telecom

Forum van 3de Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

wem
Posts: 93
Contact:

Post#16 » Mon Jun 19, 2006 10:14 am

Rabid wrote:PS: Wem, kunt gij html-code aanzette, da kan de zake wa overzichtelijker ;) make
en dan mense hebbe die hier vanalle vreemde html-foefkes tusse beginne te flanse? Liever ni ze, maar als ge een html-pagina geeft wil 'k die wel altij online zette, en kunde er hier naar verwijze é (of html-pagina lokaal tone, en dan screenshotje ervan hier plaatse, of ...)

kidon
Posts: 32

Post#17 » Mon Jun 19, 2006 5:42 pm

OK, dus gij gebruikt duidelijk da Continious-State Leaky bucket algoritme. 2 vraagskes:

1. Wat is den invloed van die B op het aantal te doorlopen stappen ? Of met andere woorden het aantal ontvangen cellen ?

2. Wat is nu uw conclusie vanuit die waarden, en waarom ?

kidon
Posts: 32

Post#18 » Tue Jun 20, 2006 11:47 am

Se, die vraag over dien optische switch, hebben wij da gezien ? OF gaat da gewoon algemeen over ATM switching ?

wem
Posts: 93
Contact:

Post#19 » Tue Jun 20, 2006 12:05 pm

da gaat gewoon over ATM switching vermoed ik :)

Alex

Post#20 » Tue Jun 20, 2006 1:37 pm

ik denk het niet, vorig jaar was er nog een heel hoofdstuk 'Optical Networks' bij. Ik dacht dat het daar over ging.

Alex

Post#21 » Tue Jun 20, 2006 1:47 pm

hoe komde trouwens bij die GCRA oefening aan t_a = 22 in de 4de stap?

Ruben
Posts: 24

Post#22 » Tue Jun 20, 2006 2:19 pm

Makkelijkste manier om die 2e vraag op te lossen lijkt mij dmv de MBS-formule onderaan slide 20.

T = 4 (3 slots tussen 2 opeenvolgende cellen in een burst + het slot waar de cel zelf inzit)
Burst size = 3
T_I = 13

Dan levert invulling in de formule met T_S = 7 en r_S = 12 als resultaat dat MBS = 3. De burst size is niet groter dan de MBS, en is dus conform...

User avatar
HyperQuantum
Posts: 61
Contact:

Post#23 » Tue Jun 20, 2006 3:15 pm

Alex wrote:Die 1-punt CDV is nog een vraag geweest in tweede zit vorig jaar. Hij gaf wa data en je moest dan de 1-punt CDV berekenen.
Maw, die formulekes erbij leren en zo een spel kunnen natekenen.
Ik heb hier nog de vragen van 2e zit (31 augustus 2005) liggen:


vraag 1: Leg uit hoe pulse code modulation werkt.

vraag 2: Leg uit hoe Weighted Fair Queueing werkt. Kan een connectie die een gegarandeerde rate r vraagt in een WFQ systeem meer dan r toegewezen krijgen? Waarom (niet) ?

vraag 3: Onderstel een ATM cell stroom met peak emission interval T=4 slots. De cellen komen aan op de volgende slottijden: 0, 4, 7, 11, 16, 20, 22, 23, 25. Bereken de 1-point CDV.

vraag 4: Leg uit hoe spraak verstuurd wordt in GSM.

vraag 5: Leg het exponential back-off algoritme uit van het IEEE 802.11 MAC protocol.

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron